DOCUMENT Colectarea feedbackului de la elevi în ultima săptămână de școală să fie făcută electronic, recomandă Ministerul Educației

7.169 de vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Colectarea feedbackului de la elevi, obligatorie pentru profesori, să fie făcută electronic, recomandă Ministerul Educației într-o adresă trimisă inspectoratelor școlare, obținută de Edupedu.ro.

Instituția recomandă ca procedura să fie făcută prin aplicații „deja existente”, enumerând două dintre acestea, Google Docs și Teleskop.

Colectarea poate fi făcută fie în ultima săptămână din acest semestru, fie la toamnă, în săptămâna 13-18 septembrie, în situații excepționale, se mai arată în documentul citat.

„Ținând cont de prevederile ordinului ministrului educației nr. 3.864 / 2021 pentru aprobarea metodologiei de acordare a feedbackului pentru activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar, vă transmitem următoarele:

  • Colectarea datelor se va face, de regulă, în ultima săptămână de școală din fiecare semestru. În situații excepționale ce țin de contextul actual al pandemiei, colectarea datelor pentru semestrul în curs se poate face și în prima săptămână din semestrul I al anului școlar 2021-2022.
  • Recomandăm ca formularele să fie completate de către elevi în format electronic, pe una dintre platformele sau aplicațiile electronice educaționale deja existente (Google Docs, Teleskop etc.)
  • Cadrele didactice au posibilitatea de a îmbunătății formularul cu întrebări relevante pentru condițiile specifice în care își desfășoară activitatea.
  • Chestionarul se poate aplica și tradus în limbile minorităților naționale.

Amintim că fișa de feedback și metodologia de acordarea acestuia au fost publicate în Monitorul Oficial pe 8 iunie și intră în vigoare de la data publicării, potrivit ordinului de ministru nr. 3.864/2021. Prevederile se aplică și pentru acest final de semestru, în document nefiind nicio precizare despre faptul că s-ar aplica de la începutul anului școlar viitor sau vreun alt reper temporal. Prin metodologie, profesorii sunt obligați să colecteze feedback de la elevi despre activitatea de predare-învățare-evaluare, iar elevii pot completa documentul opțional.

Pe 20 aprilie secretarul de stat din Ministerul Educației, Radu Szekely scria pe contul său de Facebook că „în acest semestru Ministerul va propune implementarea metodologiei doar în școlile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”.

Recent, Edupedu.ro a scris despre aplicația online Teleskop, specializată în preluarea feedback-ului, care a fost pusă gratuit la dispoziția școlilor și profesorilor care vor să preia feedback-ul elevilor din clasele V-XII despre activitatea cadrelor didactice, prin formularul Ministerului Educației, la finalul acestui semestru, anunță fondatorii aplicației.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Sa le fie rusine celor din Ministerul Educatiei! Au calcat in picioare cadrele didactice, care nu au nici un drept, ci numai obligatii slugarnice si dau nas elevilor(care au numai drepturi, fara obligatii) si parintilor.

    1. Foarte bine electronic , având în vedere că încă suntem în pandemie , dar daca sunt anonime nu cred că este bine. Fiecare trebuie sa avem răspunderea asupra ceea ce declaram .

  2. O ordonanță idioată și aberantă,care vorbește Doar de statutul elevilor ,dar de Statutul cadrului didactic NU mai vorbește nimeni în acest minister ,care distruge învățământul din temelie! Se implementează in Învățământul din România doar Drepturi ale elevilor,de profesorul dare depune efort NU vorbește nimeni! Încet încet este exclus cadrul didactic din această ecuație! Toate drepturile îi sunt tăiate pas cu pas! Când a fost ministrul educației și acoliți săi ultima dată Intr o școală sau liceu din mediul rural sau defavorizat să vadă ce interes au pentru școală și cum vorbesc cu profesorul in timpul orei? Rușine să vă fie distrugători ai acestui pilon al societății românești! Sunteți marionetele celor de afară! Unde e performanta de altă dată?????

  3. Se va face de regulă sau…. aplicatii cum ar fi Google docs si ……,,etc”

    Așadar îndrumăm până tâmpim…

    Cu siguranță se gândeau de fapt la Google FORMS iar acel etc este magnific într-un document ce se vrea lamuritor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL De la 1 septembrie 2022 vor fi cel puțin 10 modificări în ROFUIP, după ce documentul a apărut în Monitorul Oficial / Printre principalele schimbări: elevii nu vor mai putea fi exmatriculați, profesorii vor încheia câte o singură medie pe an la fiecare disciplină, iar părinții nu pot strânge bani pentru atenții destinate profesorilor

Regulamentul de funcționare și organizare a școlilor 2022 a suferit mai multe modificări, în special din cauza schimbării structurii anului școlar de la 1 septembrie anul acesta. Edupedu.ro a scris…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Profesoara Iuliana Mocanu, de la Liceul Tehnologic „Profesor Ilie Gavrilă”, Cioranii de Jos, Prahova a adus lumea basmelor la clasă, inspirată de LifeLab: I-am întrebat pe copilași voi unde vă țineți banii? Am aflat așa – în portofel, pușculiță, card, bancomat, bancă și apoi am vorbit despre alocație, salariu, pensie. Au un bagaj foarte mare de cunoștințe

Pe 4 martie, la Ploiești, a avut loc lansarea regională a platformei Life-Lab.ro, un eveniment organizat de trei unități de învățământ din județul Prahova – Liceul Tehnologic „Profesor Ilie Gavrilă”…
Vezi articolul

„Olimpiada pe banii profesorilor”. Mai multe cadre didactice din Comisia centrală a Olimpiadei Naționale de Germană 2025 reclamă refuzul ISMB de a deconta banii pentru cazare și masă: „Este un abuz administrativ și o lipsă totală de respect”

Mai mulți membri ai comisiei centrale a Olimpiadei Naționale de Limba Germană Modernă reclamă că au fost obligați să suporte din fonduri proprii cheltuielile pentru etapa națională desfășurată la Alba…
Vezi articolul

Profesoara Laura Borbe: Durează un an de zile să construiești un opțional pentru CDEOȘ, dacă vrei să fie ceva serios trebuie să îl și pilotezi un an / Dacă eu sunt singurul profesor de Socio-Umane, colegii mei nu pot să-mi dea feedback, nu pot să construiesc cu ei

Construirea unui opțional de calitate pentru curriculum la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ) este un proces care durează doi ani, unul pentru dezvoltare și încă un an pentru pilotare,…
Vezi articolul

Patru directori de școală din România au fost premiați pentru că au redus abandonul școlar, analfabetismul funcțional sau au îmbunătățit rezultatele la Evaluarea Națională în școlile pe care le conduc

Patru directori de școală din România din Ditrău (jud. Harghita), Curcani (jud. Călărași), Popricani (jud. Iași) și Iași, care au avut rezultate excepționale precum reducerea abandonului școlar sau a analfabetismului…
Vezi articolul