DOCUMENT Olimpiadele școlare și toate concursurile, competițiile și activitățile extrașcolare au fost amânate pentru anul școlar 2021-2022. Ordinul a fost semnat de ministrul Educației

[jp_post_view]
Ordinul prin care olimpiadele școlare se amână pentru anul 2021-2022 / Foto: Edupedu.ro
Toate olimpiadele școlare și concursurile au fost amânate pentru anul școlar viitor. Ordinul de ministru care prorogă pentru anul școlar 2021-2022 competițiile școlare, activitățile educative, școlare și extrașcolare a fost semnat de Monica Anisie în urmă cu o zi, pe 3 noiembrie, potrivit documentului obținut de Edupedu.ro. 

Amintim că secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar a anunțat încă de luni, 2 noiembrie, că Ministerul Educației suspendă olimpiadele școlare în anul 2020-2021, din cauza pandemiei COVID-19. 

În anul școlar 2020-2021, competițiile școlare, extrașcolare, așa-numitele olimpiade se vor suspenda“, a declarat Luminița Barcari. Aceasta a precizat că “numărul mare al competițiilor școlare și al elevilor participanți, precum și varietatea modalităților de desfășurare a competițiilor nu permit organizarea competițiilor școlare conform regulamentelor proprii în vigoare. (…) Decizia a organiza doar anumite olimpiade și concursuri școlare în mediul online ar crea o discriminare între elevi“ (Detalii aici).

Ordinul nr. 5924/2020 obținut de Edupedu.ro amână pentru următorul an școlar aplicarea prevederilor Ordinului nr. 3035/2012 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare.

Ordinul care amână olimpiadele școlare pentru anul școlar 2021-2022 / Foto: Edupedu.ro

Metodologia-cadru amânată definește „competițiile școlare” drept olimpiadele școlare și concursurile, organizate pe discipline de învățământ, interdisciplinare, multidisciplinare, transdisciplinare/calificări și domenii de pregătire profesională, concursuri de creație, concursuri și festivaluri cultural-artistice, campionate și concursuri sportive școlare pentru elevi. 

Olimpiadele școlare sunt competiții școlare de excelență bazate pe studierea uneia sau a mai multor discipline predate în sistemul formal de învățământ, adresându-se elevilor cu aptitudini și performanțe înalte în domeniul matematicii și al științelor, al limbii și literaturii române, al limbilor și al literaturilor materne și al limbilor moderne, al disciplinelor din ariile curriculare om și societate, arte, sport și educație fizică, tehnologii, lingvistică, astronomie și astrofizică și la care pot participa elevi din toate județele țării și municipiul București. Excepție fac olimpiadele din domeniile artelor, tehnologiilor, religiei, limbilor moderne și a celor destinate elevilor aparținând minorităților naționale din România, cazuri în care competiția se consideră națională dacă participă elevii din toate județele/sectoarele municipiului București în care se asigură studiul/școlarizarea pentru disciplinele/domeniile de studiu/pregătire profesională pentru care se organizează competiția respectivă”, se arată în Metodologia prorogată pentru anul școlar 2021-2022.

Același act definește concursurile școlare drept “competiții la care participă elevii din minimum 50% din județele țării și municipiul București, concursuri organizate pe discipline de învățământ, interdisciplinare, multidisciplinare, transdisciplinare, calificări și domenii de pregătire profesională, concursuri de creație, concursuri și festivaluri cultural-artistice, campionate și concursuri sportive școlare pentru elevi. Excepție fac concursurile școlare din domeniile artelor, tehnologiilor, religiei, limbilor moderne și cele destinate elevilor aparținând minorităților naționale din România, cazuri în care concursul se consideră național dacă participă elevi din minimum 50% din județele/sectoarele municipiului București în care se asigură studiul/școlarizarea pentru disciplinele/domeniile de studiu/pregătire profesională pentru care se organizează concursul respectiv”.

În fiecare an școlar, listele competițiilor școlare (olimpiade și concursuri) sunt aprobate prin ordin al ministrului educației naționale, iar graficul de desfășurare a competițiilor școlare este aprobat de secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar și de secretarul de stat pentru învățământ în limbile minorităților naționale. În lista competițiilor școlare internaționale este precizată și clasificarea acestora în următoarele categorii: categoria I – competițiile desfășurate la nivel mondial, respectiv categoria a II-a – competițiile desfășurate la nivel european sau regional”, se arată în metodologia-cadru.

Vezi aici Ordinul nr. 3035/2012 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, amânat pentru anul viitor

Citește și:
BREAKING Redeschiderea graduală a grădinițelor și a școlilor, indiferent de rata de infectare, a intrat în analiza autorităților – Surse guvernamentale
Se suspendă olimpiadele școlare, în anul 2020-2021. Secretar de stat: decizia de a organiza doar anumite olimpiade online ar crea discriminare
Evaluarea online a elevilor. Recomandarea Ministerului Educației: Utilizarea de aplicații și platforme educaționale care permit construirea, administrarea testelor și raportarea rezultatelor în timp real
VIDEO Un milion de elevi români (peste 33%) fac școala exclusiv online – Monica Anisie / Nu avem informații că vreun profesor nu ar fi fost plătit, pentru că a refuzat să facă ore online – Luminița Barcari


2 comments
  1. Amanate inseamna ca se repeta. Ceea ce nu este cazul. De exemplu un elev in clasa a 8-a la anul va participa la olimpida pentru clasa a 9-a, nu pentru clasa a 8-a. Deci: OLIMPIADELE AU FOST ANULATE!!!! NU AMANATE!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eveniment susținut de BCR

Conferință regională pentru profesori și învățători, la Timișoara, pe 21 septembrie, organizată de Edupedu.ro: Școala de Bani începe școala – discutăm despre educație financiară într-un context transdisciplinar – înscrieri deschise

Elevii și copiii, în general, ar fi indicat să știe noțiunile de educație financiară, dar și mai important este să le aplice și să afle despre bani în cât mai…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai reacționează după ce România a rămas nereprezentată în reputatul clasament global al universităților Shanghai – ARWU, în 2023: „Erori și indecizii majore în politicile academice naționale”, pe care UBB nu le-a mai putut „compensa singură”

Universitatea Babeș-Bolyai acuză „erori și indecizii majore în politicile academice naționale”, în urma cărora „România nu mai are nicio universitate în Top 1000 în clasamentul internațional Shanghai (ARWU) din 2023”,…
Vezi articolul

Școlile private ar putea fi obligate să precizeze în scris câți bani acordă statul pentru finanțarea copiilor înscriși la acestea, chiar în contractul încheiat cu părinții, potrivit proiectului legii Educației

În cazul în care propunerea din proiectul legii Educației pentru Învățământul preuniversitar va rămâne în această formă și va intra în vigoare, părinții vor afla cu cât contribuie statul la…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Este ceva din viața de zi cu zi, mult mai interesant și util, spune Teodor Ianoș despre activitățile din proiectul LifeLab, aplicate de profesorii săi la clasă, la mai multe discipline / Profesoara Iuliana Romaniuc: Elevii salvează bugetul familiei, ajutându-i pe părinți

Proiectul LifeLab continuă să demonstreze cum educația modernă poate să îmbine utilul cu plăcutul, pregătind elevii pentru provocările vieții de zi cu zi. În ultimul modul al anului școlar trecut,…
Vezi articolul