DOCUMENT Până vineri toate școlile trebuie să trimită la minister numărul elevilor cărora nu li se poate încheia media pe Semestrul I din cauza că nu au putut participa la orele online. Statistica unul dintre criteriile anunțate de ministru pentru o eventuală redeschidere a școlilor

7.264 de vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Până vineri, 8 ianuarie 2021, toate școlile din țară trebuie să trimită la minister situația elevilor cărora nu li se poate încheia situația școlară pe Semestrul I din cauza că nu au putut participa la cursurile online, potrivit unui document trimis de minister către unitățile de învățământ și inspectorate, obținut de Edupedu.ro. Statistica rezultată din acest sondaj este unul dintre criteriile anunțate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru o eventuală redeschidere a școlilor începând cu data de 8 februarie, potrivit declarațiile acestuia.

Este vorba despre Adresa DGIP (Direcția Generală de Învățământ Preuniversitar din minister) nr 11 din 4.01.2021. Documentul solicită ca până pe 8 ianuarie să fie trimise la minister, „în format editabil și scanat”, cifrele cu elevii a căror situație școlară nu poate fi încheiată din cauză că aceștia nu au putut participa, din diverse motive, la școala online.

Datele trebuie să fie completate separat de școlile idn mediu urban de cele din mediu rural, se arată în document.

Concret, fiecare școală trebuie să completeze un tabel cu următoarele rubrici:

  1. Numărul total de elevi înscriși în unitățile de învățământ preuniversitar de stat din mediul urban/rural (conform SIIIR)
  2. Numărul de elevi cărora nu li se poate încheia situația școlară pe Semestrul I al anului școlar 2020-2021
  3. Ce dificultăți de participare la activitățile de predare în sistem on-line au avut acești elevi
    • Nu au acces la dispozitive
    • Nu au acces la internet
    • Sunt în alte situații, dacă da, care sunt acestea

Ministrul Educației a anunțat luni că această statistică va fi unul dintre criteriile luate în calcul la decizia de redeschidere a școlilor.

Înainte de vacanța de iarnă subsecretarul de stat din minister, Jean Badea, spunea că peste 400 de mii de elevi nu au acces la școala online.

Tot Cîmpeanu a spus că Guvernul va adopta azi o Ordonanță de Urgență care va permite continuarea învăţământului exclusiv online până în 8 februarie.

Pe 27 decembrie 2020, la câteva zile de la preluarea mandatului, Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susținea că “vor fi foarte mulți copii care nu vor putea avea mediile încheiate”, iar aceștia “vor trece automat în grupul celor care se cheamă că au abandonat școala”.

Potrivit regulamentului școlar ROFUIP, abandonul școlar nu este similar cu elevii cărora nu le-au fost încheiate mediile.

Citiți aici un Ghid pentru profesori de încheiere a mediilor elevilor pe Semestrul I – cadru normativ

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Din cele 250 de mii de tablete, niciuna nu va ajunge la profesori, deși oficialii ministerului anunțau că și 1.900 de cadre didactice vor primi astfel de instrumente. Condiție eliminatorie pentru elevii săraci: nimeni din familie să nu aibă telefon cu internet

Din cele 250 de mii de tablete pe care Ministerul Educației a anunțat că le va cumpăra pentru cei care nu au pe ce să învețe online, niciun dispozitiv nu…
Vezi articolul

Ana-Maria, elevă în clasa a VIII-a: „Nu e în regulă că unii profesori se axează pe ce știu elevii pe de rost. Îmi pun o notă doar ca să spună că mi-au pus o notă, iar peste câteva luni eu nu mai știu absolut nimic și lor nu le mai pasă de ceea ce știu eu sau nu”

Anamaria, elevă în clasa a VIII-a, spune că după opt ani de școală și peste un an de învățat în sistem online, ar „fugi” de sistemul educațional românesc. Întrebată la…
Vezi articolul

Kit de “prim-ajutor“ pentru profesori, în perioade de criză: Indiferent de materia pe care o predă, profesorul trebuie să își ia timp să vorbească cu elevii la ore despre războiul din Ucraina / Abordările de genul „nu se întâmplă nimic” nu sunt recomandate pentru că elevii își vor căuta singuri informații din surse nesigure – psihoterapeut

„Casa și școala trebuie să fie spațiu de echilibru pentru comunitate pentru că e un spațiu al siguranței ce le dă încredere copiilor. Chiar dacă ne e greu nouă ca…
Vezi articolul

Eveniment Edupedu.ro, cu sprijinul Samsung Electronics Romania și Nextlab.tech

VIDEO Predau tradițional lecția și întreb elevii „ați înțeles?” Ei toți îmi zic „daaa”, dar nu e așa, spune Larisa Dediu, profesoara de Matematică la Școala Gimnazială Alexandru Ioan Cuza din Bacău, care a prezentat profesorilor strategia didactică prin care reușește să-i facă să înțeleagă lecția până când ajung în clasă

Clasa inversată sau flipped classroom poate fi o soluție la provocările actuale ale învățământului tradițional și a fost prezentată ca model de bună practică în cadrul conferinței naționale NextEd Teach…
Vezi articolul