Documente manageriale improvizate, nerelevante și nerealiste în școli, printre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

6.532 de vizualizări
Foto: © Sarawut Nirothon | Dreamstime.com
Proiectarea, în multe școli, de documente manageriale improvizate și nerealiste este unul dintre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Este vorba despre planul managerial pentru anul școlar 2024-2025. Vezi mai jos, în articol, care sunt celelalte puncte slabe.

Un alt punct slab este existența unui număr de unități școlare care nu asigură servicii educaționale de calitate și care au înregistrat rezultate foarte slabe la examenele naționale.

Edupedu.ro a scris că utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport sunt alte puncte slabe.

La partea de curriculum, punctele slabe sunt următoarele, potrivit documentului ISMB:

  • existența unui număr de unități școlare care nu asigură servicii educaționale de calitate și care au înregistrat rezultate foarte slabe la examenele naționale;
  • utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare;
  • analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport;
  • lipsa unor repere în construirea materialelor de sprijin pentru elevii cu cerințe speciale;
  • proiectarea, în multe școli, de documente manageriale improvizate, nerelevante, nerealiste;
  • existența unui număr foarte mare de elevi repetenți;
  • numărul încă foarte mare de cadre didactice care nu proiectează eficient activități didactice și nu utilizează constructiv și eficient tehnologia digitală și internetul;

Documentul Inspectoratului Școlar al Municipiului București poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Doar pentru prevenirea și gestionarea violenței școlare un director de școală trebuie să cunoască 6 reglementări legale diferite și să întocmească și să raporteze la termen 6 tipuri de documente. Pe baza Legii învățământului preuniversitar, o hotărâre de guvern și mai multe ordine de ministru trebuie să elaboreze 5 proceduri, conform unei adrese transmise directorilor de școli de către Inspectoratul Școlar Județean Sibiu.

Cu atât de multe responsabilități, nu ai când și cum să le faci pe toate, multe rămân doar pe hârtie, a declarat pentru Edupedu.ro un director de școală. – Lista documentelor de întocmit de un director școală

Foto: © Sarawut Nirothon | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și numărul încă foarte mare de profesori care nu proiectează eficient activități didactice, printre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

3 comments
  1. Am auzit -o si pe asta! Prea multi repetenti! Ar trebui sa fie dublu numarul lor, si nu este! Elevii au fost si sunt supraevaluati! Folosesc o tabla smart cat un perete, si ce? Unii stau cu spatele la ea! Voi, de acolo de sus sunteti nerealisti si intocmiti strategii pe genunchi! materia e stufoasta, neadaptata la prezent, abstracta, nefolositoare. Notiuni multe si inutile, lipsa totala a practicii din invatamanul nostru. Nicio corelare intre teoretic si practic! Materia de liceu, ce sa mai zic? Incrementa in timp!

  2. Isj ul asta face, cauta nod in papura. Ei pe asta sunt platiti si ff bine, pe cerut hartoage inutilw pe care chipurile le centralizeaza. Oamenii din scoli nu mai au timp sa le produca lor toate hartiile pe care isi iau salariile… Si nici menirea lor nu e asta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu, despre plata orelor remediale din programul Școala după școală: Au fost făcute plăți integrale către patru județe, parțiale către alte 10 județe / Procesul de verificare, extrem de lent, inadvertențele, de ordinul sutelor de mii

Au fost făcute plăți integrale către patru județe, parțiale către alte 10 județe, iar procesul de verificare a documentelor de raportare este „extrem de lent” și inadvertenţele ar fi de…
Vezi articolul

Eu nu mai vreau să trimit coroane și flori la familii îndoliate. Să înțelegem cu toții că este un efort național, așa cum au făcut și alte țări. Nu putem să fim numai noi într-o insulă – Valeria Herdea, medic pediatru

„Vaccinarea produce câteva efecte locale. Boala produce efecte dramatice. Având copii în îngrijire cu tulburări de comportament, cu tulburări de apetit, cu tulburări de somn, care sunt agitați, sunt hiperactivi,…
Vezi articolul

Profesoara Anda Culișir: Dacă ceea ce încerci să faci nu funcționează la copii, niciodată n-o să fie vina a 30 de copii din clasă, e clar că e la tine undeva și atunci te obligă tot timpul să te upgradezi o dată la 5 ani, cel puțin / Să fii profesor e cel mai fain job

Profesoară de Biologie la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Cluj-Napoca, profesoara Anda Culișir a declarat într-un interviu video acordat jurnalistei Ruxandra Hurezean, publicat de G4Media.ro că e „cel mai fain…
Vezi articolul