Dublarea numărului de locuri în școlile de Poliție pentru acest an, aprobată de Guvern / Se va organiza școlarizarea în regim „suveică” / Bode: Aproape 30.000 de posturi nu sunt ocupate la nivelul MAI

3.777 de vizualizări
Foto: gov.ro
Dublarea numărului de locuri în școlile de Poliție, Jandarmerie și Pompieri, din subordinea Ministerului Afacerilor Interne a fost aprobată de Guvern în ședința de miercuri, conform unui comunicat de presă. Edupedu.ro a scris despre acest demers încă de la apariția proiectului de hotărâre inițiat de Ministerul Educației la finalul anului trecut.

„Am primit o veste foarte bună şi Guvernul a adoptat un proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii de Guvern 477/2021 privind aprobarea cifrelor de şcolarizare pentru învăţământul superior de stat în anul 2021-2022. Mai exact, numărul de locuri alocat ministerului în unităţile de învăţământ, de pregătire aparţinând Ministerului Afacerilor Interne creşte cu 2.891, ajungând astfel la 5.559.

Deci se suplimentează numărul de locuri în învăţământ postliceal militar organizat de către Ministerul Afacerilor Interne, ceea ce va contribui la efortul nostru de a reduce deficitul de resurse umană cu care ne confruntăm, peste 20% – vorbim de aproape 30.000 de posturi care în acest moment nu sunt ocupate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne”, a declarat ministrul de Interne, Lucian Bode, la briefingul de la Palatul Victoria.

Hotărârea de guvern prevede „suplimentarea cu 2.891 locuri pentru anul I la învăţământul postliceal militar organizat de Ministerul Afacerilor Interne în anul şcolar 2021-2022, astfel încât cifra de şcolarizare să fie de 5559 locuri”.

În prezent, cifra de școlarizare pentru aceste unități de învățământ este de 2.668 de locuri.

Dublarea cifrei de școlarizare vine ca urmare a unei cereri din partea Ministerului de Interne, notează Ministerul Educației.

La nivelul Ministerului Afacerilor Interne, una dintre măsurile identificate pentru reducerea deficitului de resurse umane, o reprezintă şcolarizarea la capacitate maximă de pregătire a instituţiilor de învăţământ postliceal proprii organizată în sistem „suveică”, astfel încât o serie se va afla la curs, în timp ce cealaltă serie se va afla în stagiu de practică”, potrivit notei de fundamentare a proiectului.

Școlile MAI sunt următoarele:

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina, arma Poliție – http://www.scoalapolitie.ro/

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca, arma Poliție – http://www.scoalapolcj.ro/

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea, arma Poliție de Frontieră – http://www.avramiancu.ro/

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani, arma Jandarmerie – http://www.scoaladragasani.ro/

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni, arma Jandarmerie – https://www.jandarmeriafalticeni.ro/

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești, arma Pompieri – http://www.scoaladepompieri.ro/


3 comments
  1. Minunat!

    Iar vor fi făcuți subofițeri in 6 luni din cei cu 12 clase si 6 media la bacalaureat, iar subofiterii fără școală militară direct ofițeri!

    In schimb sunt blocate transferurile din alte structuri de ordine publică compatibile (ISU, armată, etc)

    Nu mai e o coincidență, de dorește destructurarea programată a tuturor sistemelor publice din România.

  2. Pai daca se pensioneaza la 45 ani, dupa munca „grea”, de aia nu au personal, ia sa-i pensioneze la 70 de ani, si fara pensii speciale nemuncite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernul din Ungaria cere universităților să-și evalueze activitățile bazate pe inteligență artificială, în vederea unui ghid de folosire „responsabilă și bine reglementată” a acestor instrumente

Guvernul de la Budapesta a cerut instituțiilor de învățământ superior din țară să-și evalueze activitățile educaționale cu privire la folosirea inteligenței artificiale, cu scopul elaborării unui ghid privind folosirea IA…
Vezi articolul

Există o barieră de comunicare între profesori și Ministerul Educației și, pe măsură ce trece timpul, se adâncește din ce în ce mai mult. Mă întreb dacă avem scopuri comune pentru Educație, spune profesoara Iulia Măndășescu

Există o barieră de comunicare între profesori și oamenii din Ministerul Educației și “parcă pe măsură ce trece timpul se adâncește tot mai mult”, spune profesoara pentru psihopedagogie specială Iulia…
Vezi articolul