Ecaterina Andronescu nu vrea after school organizat de învățătoare cu elevii de la clasă. Plus: ore remediale fără plată în plus pentru profesori

[jp_post_view]
SURSA: gov.ro
Ministrul Educației a declarat că viitoarea lege a educației trebuie să stabilească interdicție pentru învățătoare de a organiza after school cu elevii de la clasă. În ceea ce priveşte orele remediale pe care le-a anunțat pentru elevii cu lacune, Ecaterina Andronescu a precizat că aceste ore nu vor fi plătite în plus, relatează Agerpres.

Declarațiile au fost făcute joi, la Bistriţa, transmite agenția de presă citată.

Cred că, în viitoarea lege ( a Educaţiei – n.r.) trebuie să precizăm mai clar câteva lucruri, şi anume: doamna învăţătoare sau domnul profesor sau doamna profesor de ciclu primar sau domnul profesor pot să îşi organizeze after school, nu am nicio problemă, dar nu cu elevii de la clasă, pentru că există reacţia părinţilor care nu-şi pot trimite copiii în after school-ul profesorului de la clasă, că al lui copil este tratat diferit faţă de cei care merg la after school. Asemenea lucruri nu trebuie să le mai generăm. Aşa cum şi pentru profesorii care fac meditaţii, pregătire acasă cu elevii: nu cu elevii de la clasă, cu elevii de la alte clase. Totuşi, profesorii trebuie să aibă această conştiinţă profesională, ei sunt constructorii acestei naţiuni„, a declarat ministrul, citat de Agerpres.

Referitor la orele remediale despre care a vorbit încă de la preluarea mandatului, Andronescu a spus următoarele: „Fiecare dintre noi, fie că suntem profesor universitar sau educatoare, avem aceeaşi normă: 40 de ore pe săptămână. Eu cred că rămânerea în şcoală a profesorilor de orice nivel, la orice ciclu, mai mult decât norma didactică nu este un lucru rău pentru şcoală. Nu o să le cer să rămână 40 de ore în şcoală, dar cred că 20 de ore în şcoală poate să rămână orice învăţător sau profesor. (…) Eu cred că până la 20 de ore, măcar, să facă orele remediale nu este un lucru rău. Eu cred că intră în fişa postului oricărui profesor să nu dea, la disciplina pe care o predă, rezultate uneori nefericite – şi le numesc având proprietatea cuvintelor. Nu se poate să accept că, din 140.000 de copii, 55.000 nu au luat 5 la matematică şi 20 şi ceva de mii nu au luat 5 la limba română. (…) Nu o oblig pe doamna învăţătoare să facă ore suplimentare cu toată clasa, dar cred că cu cei care încep să aibă decalaj faţă de marea majoritate a clasei orele acestea trebuie să se întâmple„.

Directoarea Consiliului Național de Etică, acum 4 luni: Codul de etică nu le interzice profesorilor și învățătoarelor să se implice în programul Școala după școală

Această problemă a mai apărut în spațiul public și în urmă cu 4 luni, când Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial un nou Cod-cadru de etică al profesorilor din preuniversitar. Realizat de Consiliul Național de Etică în învățământul preuniversitar, Codul prevede că profesorii au interdicția de a le da meditații copiilor de la clasă și de a primi bani pentru serviciile educaționale oferite.

Și atunci, în presă a apărut informația că învățătoarele și profesorii nu s-ar mai putea implica în programul Școala după școală.

Contactată de Edupedu.ro, Gabriela Despan – directorul Consiliului Național de Etică în învățământul preuniversitar – a declarat în octombrie 2018 că “programul Școala după școală se desfășoară în regim organizat și salarizat. Oamenii care predau la Școala după școală au contracte de muncă înregistrate și își plătesc contribuțiile, deci sunt salariați, iar elevii nu își plătesc profesorii, ci plătesc școala”.

Directorul Consiliului Național de Etică a precizat că, în timpul dezbaterii Codului, “au fost colegi care au ridicat această problemă”. Dar programul are “același regim ca în școlile private: părinții plătesc școlarizarea, nu pe profesori”, a continuat oficialul.

Citește și:

 


2 comments
  1. In loc sa se concentreze pe chestiile de plus valoare, redescopera apa calda, copii lucreaza prea mult, asta dupa 4 mandate de ministru al educatiei. Rezolvi asta cu aftershool, nu prin nu faceti asta, ci prin o lege de afterschool …, abramburica …

    Rezolva, nu incurca … tanti ….

    Ai avut foarte multe idei in ultima vreme. foarte idioate … Primul lucru pe care ar trebui sa-l faci sa cauti consilieri buni, nu PILE de a lui Dragnea, sau atii …

    P.S. Ce e trist ca e cel mai bun ministru din ultimi trei ….

  2. Poate d-na ministru ar trebui sa se coboare in realitatea cruda .
    Sunt parinti care lucreaza de dimineata pana dupa amiaza si care sunt multumiti ca au copii in siguranta la scoala(prin programul after),unde isi fac lectiile,mananca si sunt supravegheati pana pleaca acasa.
    Nu toti copii au bunici acasa si BONE care sa aiba grija de ei.Sa foloseasca banii primiti de la parinti pentru a aduce imbunatatiri scolii.
    Sa se sfatuiasca cu parintii nu sa ia hotarari in functie de ce viseaza noaptea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Ziua libertății” – Liceenii și profesorii sunt invitați să afle care sunt pericolele traficului de persoane, ce înseamnă metoda „loverboy” și faptul că România este țara UE cu cel mai ridicat risc de traficare a minorilor – pe 28 și 29 martie, la Universitatea Româno-Americană / Ambasada Canadei și Ambasada Olandei, parteneri ai evenimentului

Pe 28 și 29 martie 2024, pentru celebrarea Zilei internaționale a libertății, Centrul European pentru Educație și Cercetare Juridică (ECLER), Ambasada Canadei și Ambasada Țărilor de Jos în România organizează…
Vezi articolul

Palatele și cluburile copiilor nu se desființează, ci se descentralizează, susține ministrul Educației: În termen de doi ani de la intrarea în vigoare a legii, ministerul va iniția actele normative pentru reglementarea transferului de competențe și de patrimoniu

Ministrul Educației reacționează după îngrijorările profesorilor din cluburile și palatele copiilor. Sorin Cîmpeanu scrie într-o declarație trimisă presei că „palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare nu se desființează”…
Vezi articolul

Subiecte simulare județeană pentru Evaluarea Națională 2024. La limba română, elevii din Maramureș au avut să motiveze dacă momentele dificile pot fi depășite mai ușor cu ajutorul prietenilor

Elevii din județul Maramureș au susținut luni, 11 decembrie, proba scrisă la Limba română din cadrul simulării județene a Evaluării Naționale 2024. La subiectul I, unul dintre textele la prima…
Vezi articolul

Monitor PNRR: Ministerul Educației a atins cele 2 jaloane de la finalul anului trecut și mai are peste 40 până în 2026, pentru reformele de 3,6 miliarde euro în Învățământ. A doua parte a programului de granturi pentru școlile cu abandon mare va fi cu burse pentru elevii din clasa a VIII-a, anunță Corina Atanasiu la lansarea proiectului de monitorizare

„Planul Național de Redresare și Reziliență dedică un capitol consistent educației (…), un capitol de 3.6 miliarde de euro. Acesta are 44 de jaloane și ținte care trebuie atinse până…
Vezi articolul