Educația sexuală în școli este o „necesitate absolută”, spune noua ministră pentru Egalitatea de gen din Franța: „De la cea mai fragedă vârstă, trebuie să le explicăm copiilor că nimeni nu are dreptul să le atingă corpul sau să le facă rău”

[jp_post_view]
Foto: captură Youtube.com/ RTL
Noua ministră pentru Egalitatea femei-bărbați din Franța, Aurore Bergé, a subliniat marți, într-un interviu acordat postului RTL, importanța educației sexuale în școli, considerând-o o „necesitate absolută”. Aceasta este prima sa declarație majoră după numirea în guvernul condus de François Bayrou, notează Le Télégramme.

Aurore Bergé a pledat pentru introducerea educației afective și sexuale încă din grădiniță, într-o formă adaptată maturității copiilor: „De la cea mai fragedă vârstă, trebuie să le explicăm copiilor că nimeni nu are dreptul să le atingă corpul sau să le facă rău”.

În școlile primare, accentul ar trebui să cadă pe noțiuni de bază, precum respectul pentru propriul corp și pentru ceilalți, iar la liceu, discuțiile ar trebui să includă teme complexe precum consimțământul, egalitatea de gen și diversitatea familială.

„A învăța ce înseamnă să spui ‘da’ sau ‘nu’, să respecți egalitatea între fete și băieți sau diversitatea familiilor din societatea noastră – toate acestea sunt esențiale”, a declarat Bergé, referindu-se și la familiile hetero și homoparentale, potrivit sursei citate.

Un program în lucru, dar cu întârzieri

Deși educația sexuală este obligatorie în școlile franceze încă din 2001, cu cel puțin trei întâlniri anuale, implementarea sa a fost deficitară. Aurore Bergé a anunțat că un nou program, denumit Evars (Educație pentru viață afectivă, relațională și sexuală), este în curs de elaborare și ar trebui să fie prezentat în Consiliul Superior al Educației.

Prevăzut inițial pentru anul școlar 2024, programul a fost întârziat din cauza controversei politice și a cenzurii aplicate de fostul guvern Barnier. „Este timpul să devină realitate”, a spus Bergé, menționând că a discutat deja pe această temă cu Elisabeth Borne, noua ministră a Educației Naționale, mai scrie Le Télégramme.

Controverse și rezistență conservatoare

Educația sexuală a fost ținta unor critici vehemente din partea unor organizații conservatoare, care s-au opus vehement noilor propuneri. Rezistența s-a intensificat în noiembrie, când fostul ministru delegat pentru Succesul școlar, Alexandre Portier, a declarat că proiectul programului era „inacceptabil în forma actuală”.

În contextul recentului proces privind violurile de la Mazan, Bergé a pledat pentru actualizarea definiției legale a violului și pentru includerea consimțământului explicit în Codul penal. Totodată, a cerut revizuirea regulilor legate de prescripția faptelor de violență sexuală.

Aurore Bergé a făcut un apel la adoptarea unei abordări mai ferme și coerente în educație, subliniind că implementarea acestui program va deveni una dintre prioritățile noului guvern.

  • Aurore Bergé este demnitară în guvernul fostului profesor și filologul François Bayrou. Fost ministru al Educației, Bayrou a reformat Bacalaureatul în 1990 și a introdus limbile străine la clasele I-IV, după cum a prezentat recent Edupedu.ro.
  • În toamnă, Aurore Bergé a anunțat că a depus recent o plângere pentru defăimare, în urma acuzațiilor apărute în cartea jurnalistului Victor Castanet, „Les Ogres”, scrie Le Figaro. Cartea, publicată la începutul lunii octombrie, susține că Bergé ar fi împiedicat formarea unei comisii parlamentare care avea scopul să investigheze neregulile din creșele private și că ar fi avut o înțelegere secretă cu o delegată generală a Federației Franceze a Firmelor din domeniul Creșe (FFEC). Detalii aici.

2 comments
  1. Cred ca merită adăugat că violurile de la Mazan sunt de fapt cazul Pelicot, altfel e foarte vag despre ce e vorba de fapt

    1. Doar că acolo au fost implicați zeci (sute?) de bărbați care ”aveau și ei un fetiș”, și o femeie (adultă) abuzată efectiv de propriul soț. Femeia aia – un martor extrem de curajos, care a ieșit în public cu ceea ce i s-a întâmplat, cum nu sunt în stare multe victime – e conștientă de gravitatea faptelor și la fel era și ”soțul”, doar că nu s-a putut sau n-a vrut să se controleze.

      Ea n-a spus ”da” niciodată. Paralela e cam neparalelă.

      La noi nici nu se va pune în discuție, că vor sări incelii să controleze ei tot ce se poate controla.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Preşedintele francez, despre caricaturi: Acceptăm că lideri religioşi stabilesc un sistem de echivalenţă între ceea ce este şocant şi faptul terorismului şi suntem suficient de intimidaţi pentru a nu îndrăzni să condamnăm acest lucru

Preşedintele francez, Emmanuel Macron, a regretat luni timiditatea relativă a sprijinului internaţional după ultimele atentate din ţara sa şi a reafirmat că Franţa nu-şi va ‘schimba’ legea privind libertatea de…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Ilfov: Elevii care beneficiază de gratuitate la transport nu sunt eligibili pentru suma forfetară / Ordinul pentru acordarea sumelor forfetare nu îi exclude pe aceștia – document

Elevii care beneficiază de gratuitate la transport nu sunt eligibili pentru suma forfetară, potrivit unei precizări a Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Ilfov. Acest lucru se întâmplă în situația în care…
Vezi articolul

Fără lecții despre identitatea și ideologia de gen în școlile din Anglia, dar teme precum operațiile de schimbare de sex pot fi abordate / Fără ore de educație sexuală pentru elevi de până la 9 ani / Discuții pe teme precum contracepția, nu înainte de 13 ani – propuneri ale guvernului de la Londra

Școlile din Anglia sunt îndemnate să nu predea „identitatea de gen” și „ideologia de gen”, într-un set de noi reguli pe care Guvernul de la Londra urma să le pună,…
Vezi articolul

În România am dezvoltat o cultură generală amplă, dar în Marea Britanie am învățat să articulez ce am în minte, spune Elena Rădulescu, studentă la Oxford și olimpică la dezbateri: Dacă la noi stai în bancă și asculți ce predică profesorul, în Anglia foarte multe dintre ore se bazează pe discuții

În România am dezvoltat o cultură generală amplă, dar în Marea Britanie am învățat să articulez ce am în minte, spune Elena Rădulescu, studentă în anul III la Universitatea Oxford…
Vezi articolul