Electromagnetul care nu atrage plastic – problemă ușoară la testarea internațională TIMSS 2023 la care peste 20% dintre elevii români de clasa a VIII-a nu au dat răspunsul corect

[jp_post_view]
Sursa: TIMSS 2023
Doar 79% dintre elevii români de clasa a VIII-a participanți la testarea internațională TIMSS 2023, ce a evaluat performanțele lor la matematică și științe, au atins nivelul minim de dificultate la testul de științe, ceea ce înseamnă că 21% nu au obținut rezultatele minime pentru acest nivel. Totodată, 52% nu au atins pragul următor de evaluare a performanțelor, intermediar. Rezultatele TIMSS 2023, publicate marți, sunt însoțite de exemple de întrebări sau probleme pentru fiecare dintre aceste praguri, iar o întrebare de nivel minim este legată de materialele atrase de un electromagnet.
  • Pentru a atinge nivelul minim de performanță (Low Benchmark – minim 400 de puncte), elevii de clasa a VIII-a participanți la TIMSS 2023 – Științe aveau de demonstrat că știu să aplice unele cunoștințe științifice (biologie, chimie, fizică, științele pământului), inclusiv să știe ce materiale sunt atrase de un magnet.

Astfel, problema exemplificată în documentația ce însoțește rezultatele evaluării internaționale urmărește ca elevul să „recunoască dacă un electromagnet atrage obiecte din diverse materiale).

Este prezentată o schemă cu o bandă pe care circulă gunoi din diverse materiale – o parte dintre ele ajung la capăt, altele sunt atrase de un electromagnet. Întrebarea este: Ce se întâmplă cu diverse materiale – care dintre ele trece de electromagnet, care e selectat? Opțiuni de răspuns: conserve de oțel, pahare de plastic, conserve de aluminiu, ziare, cuie de fier.

Sursa: TIMSS 2023

21% dintre elevii români de clasa a VIII-a nu au atins nivelul de performanță la care este încadrată această întrebare.

La următorul nivel, al doilea dintr-un total de patru, Intermediate Benchmark (punctaj – 475), doar 48% dintre elevii români de clasa a VIII-a au reușit să ajungă, însemnând că restul fie s-au încadrat în Low Benchmark, fie nu au atins nici acel nivel. Ce fel de întrebări au fost incluse la Intermediate Benchmark?

La acest nivel, elevii trebuie să demonstreze că înțeleg unele concepte de biologie, chimie, fizică și științele pământului și se implică în practici științifice, să arate că pot aplica diverse informații legate de sănătate, energie, ecosisteme, interacțiuni cu mediul etc..

Un prim exemplu pentru acest nivel de evaluare este întrebarea: Ce avantaj le oferă păsărilor faptul că au oase goale?

Sursa.TIMSS 2023

Un alt exemplu, tot din biologie: Trăsăturile cărui părinte sunt moștenite de 10 pui de iepure: ale mamei, ale tatălui, 50%-50%, respectiv toți puii vor avea trăsături moștenite de la ambii părinți.

Sursa: TIMSS 2023
Citește și:
BREAKING Rezultatele TIMSS 2023: Elevii români sunt pe locul 6 în Europa la Matematică în clasa a IV-a, situație care se deteriorează în gimnaziu – arată testarea internațională / La clasa a VIII-a este aproape triplu procentul de analfabetism numeric și științific, față de clasa a IV-a


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației cere 25 de milioane de lei pentru a acoperi cheltuieli în proiectul de reabilitare „Școli mai Sigure”, cu fonduri rambursabile – proiect / În caz contrar există riscul anulării acordului de împrumut

Ministerul Educației cere 25 de milioane de lei pentru programul de reabilitare a școlilor cu finanțare rambursabilă de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, potrivit unui proiect de HG, pus…
Vezi articolul

Oana Moraru: La clasă e degringoladă totală. Nu avem ghiduri scrise cu adevărat de Ministerul Educației sau de specialiști, avem programe și metode și foarte abstract scrise. Motivul pentru care nu există impact în educație cu adevărat este pentru că profesorii nu mai știu să pună întrebări generațiilor de astăzi astfel încât să creeze conexiuni, gândire critică

Oana Moraru, profesoară, consultant educațional și fondator de școală, atrage atenția că nu există ghiduri scrise de Ministerul Educației care să ajute profesorii să creeze conexiuni cu elevii și să…
Vezi articolul

Cheltuielile pentru școlarizare și creșe ar putea fi deductibile, susține Marcel Ciolacu. Acesta anunță o posibilă scădere a impozitării muncii și tarife mai mici la energie pentru familiile cu trei copii și cele monoparentale

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a anunţat marţi în cadrul ceremoniei de semnare a ordinului comun privind aprobarea Normelor de aplicare a “Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor…
Vezi articolul

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a este, în primul rând, pentru profesori, afirmă secretarul de stat Bogdan Cristescu: Dincolo de ce a făcut elevul bine, mie mi se pare cel puțin la fel de important ce a greșit copilul

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat, la Euronews România, că simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a este, „în primul rând, pentru profesori”. „Dincolo de…
Vezi articolul

Școlile vor primi consultanță juridică obligatorie, dacă directorul solicită, de la consilierii juridici ai inspectoratelor școlare – propunere în proiectul de ROFUIP 2024 / Conform organigramelor, există un singur consilier juridic pentru un județ

Școlile vor primi obligatoriu consultanță juridică de la juriștii inspectoratelor școlare, documentul pus în dezbatere de Ministerul Educației. ROFUIP 2024, adică Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ…
Vezi articolul