Elevă, despre Evaluare Națională cu testare din mai multe discipline: Să dăm examenul doar la Română și Matematică este suficient. Nu cred că mai are sens să dăm și la Istorie sau la alte materii

15.526 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
O elevă de clasa a VIII-a a spus, pentru Radio România Actualități, referitor la propunerea ca Evaluarea Națională să fie dată din mai multe materii, că este suficient ca examenul să fie dat doar la Română și Matematică. Eleva a precizat că „nu cred că mai are sens să dăm și la Istorie sau la ce trebuie să mai dăm”.

„Să dăm examenul doar la Română și Matematică este suficient. Nu cred că mai are sens să dăm și la Istorie sau la ce trebuie să mai dăm”, a spus eleva.

O altă elevă a menționat că „e foarte complicat, pentru că Matematica și Româna sunt principalele într-un liceu. Dacă tu de duci pe un anumit profil, poate că tu nu ai atât de multe ore din ceea ce dai evaluarea, adică biologie, fizică, chimie”.

Luni, 19 mai, ministrul Daniel David a spus că elevii trebuie evaluați pentru toate competențele din profilul absolventului: „Nu poți să spui pe de-o parte că vrei să promovezi cele 8 competențe cheie, dar la Evaluarea Națională te focalizezi pe două”.

Evaluare Națională standardizată formată din subteste din mai multe discipline, pe model francez – care are matematică, limbă franceză, istorie, geografie, științe – este propunerea oficială înaintată de ministrul Educației, Daniel David, viitorului Executiv, pentru a fi aplicată chiar de anul următor „dacă ne punem de acord”. 

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat, referitor la propunerea lui Daniel David ca Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a să includă testarea la mai multe discipline, că „este importantă şi Fizica, până la urmă, este importantă şi Chimia, sunt importante şi alte discipline”. Acesta a afirmat că „este prima dată când un ministru îşi asumă răspunderea să vină cu o astfel de declaraţie”. Declarațiile liderului sindical au fost făcute pentru TVR Info.

„Oricât m-aș da peste cap și oricâte mijloace digitale aș folosi și oricât m-aș coborî la nivelul lor, totuși, ei se canalizează în clasele a VIII-a strict pe română și matematică și atunci celelalte discipline suferă puțin”, a declarat Claudia Puzdrea, profesoară de chimie la o școală gimnazială din București, în emisiunea Educație la putere din 6 mai.

Amintim că Mihaela Curcan, profesoară de geografie la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, a adus în atenție, la TVR Craiova, că elevii de clasa a VIII-a se axează doar pe disciplinele de la Evaluarea Națională, adică Română și Matematică. „Celelalte discipline sunt lăsate pur și simplu de izbeliște”, a adăugat cadrul didactic.

  • Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
Raportul de diagnoză al educației și cercetării din România – Evaluarea Națională

Iată ce prevede raportul de diagnostic al educației și cercetării din România în privința Evaluării Naționale:

„Evaluarea națională din clasa a VIII-a este (1) prea restrictivă, prin raportare la competențele de bază/cheie pe care le țintim într-un învățământ gimnazial în care nu am inițiat încă specializările majore pe care le vom avea la nivel liceal (exceptând zonele vocaționale), și (2) cu miză de selecție prea mare, pentru un moment aflat în cadrul procesului obligatoriu de învățământ. Așadar, cred că evaluarea națională din clasa a VIII-a trebuie să includă pe lângă testările la matematică și limba română și testarea celorlalte competențe de bază/cheie (de discutat varianta 5 competențe de bază vs. 8 competențe cheie). În plus, pentru a flexibiliza miza selecției într-un proces de învățământ, totuși, obligatoriu și pentru a stimula descentralizarea, fiecare liceu poate decide procentul de locuri care vor fi organizate prin examen de specialitate (nu mai mult decât 50%), organizat în condițiile legii după evaluarea națională, dar și ponderea probelor obligatorii din evaluarea națională din clasa a VIII-a în ocuparea celorlalte locuri; probele de matematică și limba română, fiind incluse atât în competențele de bază, cât și în cele cheie, nu vor putea avea o pondere mai mică de un nivel relevant stabilit național”.

Raportul de diagnostic al educației și cercetării din România poate fi consultat mai jos:

Citește și:
Evaluare Națională cu testare din mai multe discipline. Liderul sindical Marius Nistor: Nu trebuie să fie niciun stres suplimentar pentru elevi. Până la urmă, au nevoie și de puțină geografie, și de puțină istorie, și de puțină cultură muzicală
Elevii intră la liceu cu medii mari, dar la chimie, fizică, franceză, biologie sunt mult sub nivelul notelor pe care le iau în gimnaziu, spune directoarea Andreia Bodea
Dacă elevii iau 9.90 la Matematică – Evaluare Națională, ei nu sunt de 9.90, spune directoarea Andreia Bodea: Ei au exersat un anumit tip de probleme și pe acelea le stăpânesc foarte bine. Evaluarea este bazată pe memorare
Nu se poate să fie această explozie, de ani de zile, de sute de medii între 9.90 și 10 la Evaluarea Națională, spune directoarea Andreia Bodea: Un ultim punct de la un ultim subiect trebuie să facă diferența între un copil care s-a pregătit și un copil care chiar trece de pragul de 9.50
Elevă de gimnaziu: Am avut profesori care ne lăsau să învățăm în orele lor la Română și Matematică, pentru că din ele dăm examenul anul acesta
Evaluare Națională cu testare din mai multe discipline. Profesoara Ionela Neagoe: Cred că elevii s-ar responsabiliza mai mult la celelalte materii. În momentul de faţă, ei sunt într-o lejeritate
Liderul sindical Marius Nistor, despre propunerea ministrului ca Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a să includă mai multe discipline: Este importantă şi Fizica, este importantă şi Chimia. Nu poți să limitezi totul doar la Română și Matematică
Reformă majoră a Evaluării Naționale cu testare din mai multe discipline, iar în 5-10 ani renunțarea la examen și înlocuirea cu portofoliul educațional – este propunerea oficială a ministrului Daniel David: Are o funcție foarte mare pentru selecție, oricum l-am gândi, totuși, este un test punctual
Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-ar ar putea să dispară când vom reuși să eliminăm discrepanțele între școli și între profesori, modalitatea de notare, anunță Daniel David: Poate mergem pe portofoliu
Daniel David: Nu e corect ca Evaluarea Națională să acopere doar două materii, deși există 8 competențe cheie. Asta nu înseamnă că trebuie să dai cinci sau opt examene / Ministrul este de acord cu examen separat de admitere la liceu, după Evaluarea Națională

13 comments
  1. cel mai bine ar fi să se înlocuiască matematica cu o probă la alegere.
    Marematica nu e pentru toți.

  2. Sunt profesor și vă spun cu mana pe inima, copiii sunt sclavii rețelelor sociale, ore întregi. De unde știu, din discutiile cu ei, și din ceea ce vad la scoala. In licee, primul lucru pe care îl fac in pauza e sa fugă la telefon. Cei din gimnaziu, la fel, cei din clasa a 7- a sau a 8-a.Din păcate , educația nu poate suplini lipsa de supraveghere a părinților, copiii au alte modele in viața, sclipici, manele, mașini, modă etc. Stimați părinți, copiii nu se surmenează daca știu și sunt ajutați să își gestioneze timpul. Acum peste 20 de ani, când nu erau internetul și rețelele sociale, cum de nu erau surmenați copiii? Sa fim serioși, chiar suntem tâmpiți și lăsăm destinele unei țări , fiindcă educația face parte din destinul unei țări, la mana copilului, la ce zice un copil? Sunt multe de spus, dar …. sa nu vă mirați că vom avea în parlament nu unul , ci zeci de parlamentari analfabeți , peste vreo 10 ani, la fel. cum e tânăra ))) șefă de partiduleț și subordonatul are fugem ))) de reporteri. Sau țațe care se vor bate nu numai cu făină, dar și cu pâinea noastră cea de toate silele.

    1. Nu toti copiii sunt sclavii retelelor sociale. Din pacate, acei elevi analfabeti despre care mentionati ca populeaza Parlamentul si nu numai, au fost promovati de profesorii in functie. Este foarte complicat pentru parintii ai caror copii se duc la scoala pentru a invata si din pacate intalnesc profesori total neimplicati, care nu predau si nu respecta programa scolara. Ce ne facem cu acei profesori care in loc sa le predea elevilor, se uita pe telefon la filme iar copiilor le spun sa isi scoata telefoanele din dulapul dedicat si sa stea cuminti?! Inainte de a propune evaluarea elevilor la 5/8 materii, as propune evaluarea profesorilor, profesionala si psihologica. Altfel, se va pune in continuare presiune pe copii si parintii, care vor trebui acopere golurile prin pregatire suplimentara, meditatii. Sa nu scapam din vedere legatura dintre calitatea dascalului si masura in care elevul este atras de o anumita materie. In prezent, sistemul educational se afla pe o panta descendenta si nu cred ca solutia consta in testarea suplimentara a elevilor, ci in imbunatatirea procesului de predare.

      1. Draga Catalina, scuza-ma, dar vorbești tâmpenii, acel individ NU a fost promovat de profesori, in cv -ul lui scrie 8 clase, el a fost ales pe lista de către aceiași oameni impotenți intelectual, care cred că învățământul e de vina pt. orice.
        Cât despre profesorii care stau și se uită pe telefon, scuza-ma, e o generalizare de o nesimțire vecina cu nebunia. Iar profesorii sunt evaluați, stai liniștită, avem bun simt sa ne facem datoria. Problema e la proasta crestere a copiilor. Școala nu poate suplini lipsa de bun simt, cu forța! Și nici băgatul in treburile educației nu e sarcina părinților! eu nu mă bag in treburile tale de coafeza sau vânzătoare la piata, sa fie clar. Iar când am vorbit despre copiii care folosesc telefonul, nu m-am referit la toți, desigur, dar marea majoritate. Iar dacă nu crezi, orice elev îți poate aduce argumente. Dar cum nu lucrezi in sistem , desigur că îți place să îți dai cu părerea.

        1. Stimata doamna, in mesajul meu nu m-am referit strict la persoana pe care ati mentionat-o ca avand 8 clase, ci la generatii de elevi care trec prin scoala precum „gasca prin apa”, absolventi analfabeti functional. Acest lucru nu este cauzat de lipsa educatiei din partea parintilor. Ar trebui sa intelegeti ca profesori si parinti suntem sau cel putin ar trebui sa fim in aceeasi tabara, avand acelasi scop. Am un respect deosebit fata de dascalii adevarati care isi respecta vocatia, insa am vrut sa atrag atentia ca nu este corect sa aratam cu degetul doar asupra copiilor si parintilor, in conditiile in care situatia in mediul profesoral din multe scoli lasa de dorit. Cu stima, un parinte ca oricare altul, care nu este nici coafeza, nici vanzator in piata.. (avand studii superioare si aprofundate). Consider ca orice meserie este respectabila daca este practicata cu seriozitate, ma asteptam ca un profesor sa cunoasca acest lucru.

      2. „Astăzi, învățământul e pe o panta descendenta”. Stimată Mădălina, nu sistemul, ci părinții ,l că ține care cred că se pricep la toate, copiii și media care nu arata decât doar evenimentele negative școlare, sunt pe un tobogan.

  3. domnule ministru
    cu tot respectul dar cred că dvs trăiți în utopia.
    acum avem copii care în clasă VIII a sunt surmenați până la punctul la care ajung la perfuzii și psiholog datorita luptei pt liceele de elita și dvs vreți să le cereți și mai mult.copiii ăștia vor mai avea timp sa doarmă? părinții vor mai avea bani de pâine sau vor face credite pt meditații?
    când spuneți că lăsați la latitudinea liceelor ce pondere va avea cea de-a treia proba realizați câtă putere le dați?
    in prezent avem epidermei de adhd la clasele 0-IV datorita faptului că nu mai au pauze decât pe hârtie.aveti copil in școală și bănuiesc că ați auzit că nu au voie sa iasă din clasa în pauză,nu au voie sa se joace pt că se lovesc,nu au voie sa iasă la aer sa își oxigeneze creierul dar avem pretenția să stea 4 ore pe scaun sa fie atenți și receptivi.cine nu reușește este catalogat drept problema și diagnosticat cu adhd.
    dar din ce vad nu numai că nu va îngrijorează aspectul ăsta și mă întreb chiar avem nevoie sa agravam situația și cu clasele V-VIII? când copiii ăștia care acum sunt diagnosticați cu adhd sau lipsa de educație vor ajunge sa dea evaluarea națională cu un moral deja afectat care credeți că va fi următoare epidemie?eu sper sa mă înșel dar cred că va creste exponențial Nr adolescenților cu depresii puternice,Nr sinuciderilor și al consumatorilor de metamfetamina .
    evident eu nu am făcut un studiu de caz dar nici nu compar mere cu pere cum nici Romania nu este Italia

  4. Exact! Felicitări pentru răspuns! Nu ai profesori de fizică, nu ai laboratoare, dar vrei să dai examen din chimie și fizică … Nu ai hărți in școală, dar vrei să dai examen din geografie și fizică… Domnul ministru uită că educația nu e uniformă în România și că elevii nu au șanse deloc egale…
    Aș mai adăuga că un elev bun la matematică va fi cu siguranță bun și la alte discipline din sfera realului, iar unul bun la limba română cu siguranță se va descurca onorabil și la limbi străine, istorie sau geografie… Deci doar poveri în plus pentru cei care deja muncesc…

    1. O evaluare tip culura generala din istorie, geografie ,fizica,biologie,chimie si cele doua testari la romana(axata 75% pe gramatica )si matematica.Nu poti trece 8 ani prin scoala sa nu stii unde e ficatul sau cand a fost al 2-lea razboi mondial!

  5. După mintea elevilor nu ar trebui date probe la nimic. Era mai bine înainte când se dădea la Română, Matematică, Geografie dau Istorie. Și sa ne întoarcem sa se calculeze si mediile din școală V-VIII. Asa ar avea un motiv sa învețe nu sa stea culcați pe o ureche și sa învețe doar Română, Matematica

  6. Atata timp cat rezultatele la examenele de romana si matematica din cadrul evaluarii nationale sunt sub asteptari, cum poti discuta despre aducerea a mai multor teste? Stiu cat de importante sunt si celelalte materii, dar marea majoritate a elevilor sunt supra-solicitati de aceste 2 examene, din diverse motive, motive care ar trebui bine identificate. Nu mai bine le rezolvam pe acestea inainte de a complica lucrurile?
    Atata timp cat scolile, marea majoritate, nu au laboratoare de fizica, chimie, biologie…cum sa mai adaugi niste examene pur teoretice? Sunt totusi copii de 14-15ani care altfel invata si inteleg conceptele prin practica.
    Am ajuns sa nu mai vedem padurea din cauza copacilor.

    1. Din cele postate numai avem nevoie de carte si de scoala. Ar trebui: 1.Interzise in clasa si la ore telefoanele mobile cl V-VIII. 2. Media din notele de la disciplinele de cultura generala sa fie ca parte in media pt liceu. 3. Profesorii cu contract 3 ani, ai rezultate la clasa, inca 3 ani, daca nu treci la alta meserie. 4. Parintii sa nu isi supraevalueze copiii si sa ia in calcul si o scoala de meserii. Ei vin cu pretentii de note. 5. Responsabilitatea elevilor este sa invete, ale parintilor sa munceasca ca sa ii ajute.

      1. Si in acelasi timp, nu ar fie exagerat de greu sa se mai adauge o proba care sa tinda mai mult inspre cultura generala. Sunt destul de multi elevi care nu stiu mai nimic despre istoria si geografia Romaniei sau despre corpul uman. Nu e nevoie sa fie un examen la fel de dificil ca cel de matematica sau limba romana. o proba cu mai multe intrebari grila, de exemplu 5 intrebari din isotrie, 5 din geografie, 5 din biologie, si asa mai departe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista elevilor care primesc 200 de euro ca să-și cumpere calculatoare, publicată în Monitorul Oficial / Instituția publică peste 2.160 de nume de copii din familii sărace, fără nicio protecție a identității acestora

Lista elevilor care primesc 200 de euro ca să își cumpere calculatoare a fost publicată în Monitorul Oficial. Contestațiile se depun în perioada 10-13 iulie, conform calendarului oficial. Lista inițială…
Vezi articolul