Elevele de 14-18 ani se pot înscrie la cursuri gratuite despre tehnologie, în cadrul programului „The Girls Code – Breaking Barriers”

4.275 de vizualizări
Foto: The Girls Code – Breaking Barriers
Elevele cu vârste cuprinse între 14-18 ani, din România și din Republica Moldova, se pot înscrie la cursuri gratuite în cadrul programului „The Girls Code – Breaking Barriers”. Programul le pune în legătură cu mentori care să le învețe despre tehnologie și care le pot ajuta să realizeze un portofoliu pentru universități și joburi viitoare, potrivit unui comunicat de presă emis de organizatori.

Programul, susținut de Google și desfășurat de Asociația Adfaber, își propune să sprijine echilibrul de gen în lumea tehnologiei și să ofere fetelor susținere pentru a excela în domenii tehnice, susțin organizatorii.

  • Lansarea programului are loc online, pe 18 noiembrie, la ora 19:00, unde atât elevele, cât și părinții, profesorii și reprezentanții școlilor sunt invitați să participe pentru a afla detalii despre proiect.
  • Invitația gratuită la evenimentul de lansare se poate obține de aici.

Programul „The Girls Code – Breaking Barriers” este structurat în mai multe etape, astfel încât fetele să progreseze în ritmul lor, indiferent de nivelul de pregătire, afirmă organizatorii.

Pașii de înscriere și desfășurare a programului, potrivit comunicatului:

  1. Participarea la evenimentul de lansare – online, echipa Adfaber, alături de invitați, va prezenta importanța programului, pașii de înscriere și oportunitățile oferite.
  2. Înscrierea în program – fetele care doresc să participe se pot înscrie după lansare, printr-un formular care va fi disponibil pe site-ul Adfaber.
  3. Accesul la cursuri și resurse online – elevele admise în program primesc acces la cursuri de programare, fiecare curs fiind structurat astfel încât să fie accesibil și fetelor care nu au mai avut contact anterior cu programarea.
  4. Mentorat și sprijin – participantele beneficiază de sprijinul mentorilor care le oferă îndrumare și susținere pe tot parcursul programului.
  5. Construirea portofoliului – programul include activități și proiecte prin care fetele își pot construi un portofoliu personal.

Organizatorii fac apel la profesori și școli să sprijine elevele care au nevoie de încurajare și susținere în domenii STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică).

Conform unui studiu Google, informatica este percepută adesea ca fiind o materie izolată și nu o abilitate de dezvoltat, afirmă organizatorii. Adfaber și Google își propun, prin intermediul acestui program, să reducă decalajul de gen din domeniile tehnice.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comparație între sistemul educațional norvegian și cel românesc, făcută de învățătoarea Georgeta Safta de la Școala Gura Văii, Vâlcea: Fiecare elev norvegian are o persoană de încredere în școală în fața căreia să se poată deschide. Noi nu prea punem preț pe starea copilului

Elevii din Norvegia au în școală persoane de încredere, acestea pot fi cadre didactice sau personal auxiliar, oameni în fața cărora elevii să se deschidă și care să știe în…
Vezi articolul

Repartizarea la liceu 2024, exemplul dat de Inspectoratul Școlar Județean Iași: Dacă vei nota în fişa de înscriere un număr mic de opţiuni, există pericolul să nu fii repartizat

Volumul I al broșurii de admitere la liceu 2024 a fost publicat de Inspectoratul Școlar Județean Iași. Documentul conține atât recomandări pentru elevii care vor susține Evaluarea Națională 2024, cât…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Nu mai ajunge ca în școală să spunem „formula apei este H2O”. Trebuie să le explicăm copiilor și cum am ajuns la acele cunoștințe, în toate disciplinele, pentru a dobândi gândire critică și a înțelege efectiv

Ministrul Educației și Cercetării a anunțat că noul curriculum liceal va cuprinde, pe fiecare disciplină, nu doar transferul de competențe, ci și prezentarea către elev a modului în care oamenii…
Vezi articolul