Eliminarea calificativelor la clasele primare – propunere oficială transmisă de Inspectoratul școlar Cluj la Ministerul Educației

[jp_post_view]
testarea la Matematică
Foto: Freepik.com
Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în învățământul primar, a anunțat pentru Edupedu.ro inspectorul Anicuța Todea. “Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul pentru învățământ primar din Cluj.

Contactată de Edupedu.ro în legătură cu evaluarea județeană la Română, Matematică și Limbă maternă, Anicuța Todea – inspector pentru învățământ primar la ISJ Cluj – a declarat că scopul acestor testări care încep mâine îl reprezintă atragerea unei predări la clasa a IV-a în parteneriat învățător – profesor de gimnaziu, pentru a atenua șocul trecerii copiilor în clasa a V-a.

În școlile din județul Cluj, “învățătorii încep să îi obișnuiască pe copii cu notele, la clasa a IV-a, din timpul anului școlar. Este o măsură în planul managerial. Îi rugăm pe colegi să administreze teste copiilor, teste elaborate împreună cu colegii profesori, la care să îi evalueze cu punctaje”, a explicat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar din Cluj.

Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți. Aceste calificative se acordă prin aplicarea unor descriptori de performață. Părinții tot întreabă: ce e ‘bine’-le ăla? O fi 7, o fi 8? Păi nu e nici 7, nici 8. Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte. Noi am propus așa: la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I și a II-a – să se utilizeze evaluarea descriptivă, adică învățătorul să spună nivelul la care copilul se află: competențe formate, competențe în curs de formare sau competențe neformate. Fără suficient, fără bine… Și, din ciclul primar superior (clasele a III-a, a IV-a – n.red.), evaluarea să se finalizeze cu note, ca să îi ajutăm pe copilași să facă trecerea spre ciclul gimnazial”, a explicat Anicuța Todea, pentru Edupedu.ro.

Citește mai jos despre evaluarea județeană la clasa a IV-a 2019:

Evaluare județeană la clasa a IV-a în Cluj: Povestea unei testări organizate pentru a atenua șocul adaptării copiilor la clasa a V-a, cu predare în comun învățător-profesor

 


3 comments
  1. Doamne desteapta este aceasta inspectoare.! Unul din lucrurile validate ca bune(din l99 9-reforma „Marga”)sunt anulate cu pixul fara a se face o analiza serioasa.Cei care propun aceasta eliminare nu au cele mai mici cunostinte despre evaluare in conditiile in care in unele tari cu sistem performant nu exista nici note nici calificative in segmentul invatamant general obligatoriu.Iar vrem sa iprumutam modele care nu se potrivesc.Clujul are specialisti remarcabili la UBB,dar aproape intodeauna sefii ISJ se fac ca nu stiu.Alo treziti-va si nu mai experimentari si zapaciti tot sistemul prin pixul d-nei ministru.Dansa are o lista lunga de bulversari din pix.La asta se pricepe,iar la o analizi a consecintelor nici macar nu recunoaste(vezi exp.scolilor profesionale)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE EXCLUSIV Acuzațiile de autoplagiat aduse rectorului Academiei SRI, Adrian Ivan, „se confirmă” parțial, a decis Comisia de Etică a Universității Babeș-Bolyai / Ivan scapă fără nicio sancțiune pentru că noua Lege a educației Deca-Iohannis a eliminat autoplagiatul dintre abaterile de la etica universitară, anunță UBB

Acuzațiile de autoplagiat formulate de ziarul Libertatea, în septembrie 2023, cu privire la Adrian Ivan, rectorul Academiei SRI și coordonatorul tezei de doctorat a lui Lucian Bode, „se confirmă” parțial,…
Vezi articolul

Radu Szekely, consilierul ministrului Cîmpeanu, justifică de ce elevii nu vor primi niciun model de test standardizat: Atunci când mergi la un supermarket și faci cumpărături și trebuie să te încadrezi într-un buget nu faci teste de antrenament, îți folosești o competență pe care ai dobândit-o și ți-ai dezvoltat-o pe parcursul învățământului

Radu Szekely, consilier al ministrului Educației a explicat în cadrul dezbaterii organizate de Educațieprivată.ro privind evaluarea standardizată, de ce nu publică un model de evaluare standardizată, așa cum cer mulți…
Vezi articolul
Titularizare 2025

„Scandalul” subiectelor la evaluarea de la clasa a IV-a, „o comédie de spital de nebuni”. Daniel Funeriu: Le invit pe Învățătoarele-Caisă să recitească ”Amintiri din copilărie” și să facă analiza intersecțional-emoționalo-traumato-ecologistă a crimelor comise cu ceaslovul împotriva muștelor

Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, reacționează în dezbaterea generată în jurul subiectelor pe care le-au avut la Română elevii de clasa a IV-a, la Evaluarea Națională. „Ajunge să fie…
Vezi articolul

VIDEO Funeriu: Dacă am fi mers până la capăt cu această luptă împotriva plagiatelor, am fi decapitat toate instituţiile de forţă ale României / Eu astăzi cred că a devenit o problemă de siguranţă naţională

Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, cel care a început demersurile pentru descoperirea tezelor academice plagiate, susţine că dacă demersul început în urmă cu aproximativ un deceniu ar fi fost…
Vezi articolul

„La nivel de sistem, foarte puțină valoare adăugată este produsă de școlile private”, iar școlile publice au rezultate mai bune în ansamblu – Andreas Schleicher, expert OCDE, pe baza rezultatelor testării internaționale PISA 2022

Școlile private produc „foarte puțină valoare adăugată” la nivel de sistem educațional, iar dacă sunt eliminate elementele socio-economice școlile publice au rezultate finale mai bune, a apreciat, în dezbaterea „PISA…
Vezi articolul