Evaluare Națională 2025 – Matematică. Profesorul Cătălin Budeanu: La subiectul al III-lea, fiecare dintre cele șase probleme a prezentat cel puțin o chichiță. Se puteau pierde puncte foarte ușor

20.653 de vizualizări
Foto: © Tatiana Belova | Dreamstime.com
Profesorul Cătălin Budeanu a spus că, la subiectul al III-lea de la proba scrisă la Matematică (Evaluarea Națională 20250, „fiecare dintre cele șase probleme a prezentat cel puțin o chichiță”. Acesta a afirmat că „se puteau pierde puncte foarte ușor – fie că nu ai pus o condiție de existență, fie că nu te-ai asigurat că înmulțești o inegalitate cu un număr pozitiv”. Declarațiile au fost făcute pentru Ziarul de Iași.

„La subiectul al III-lea, fiecare dintre cele șase probleme a prezentat cel puțin o chichiță. Au fost subpuncte care puteau ridica dificultăți. Redactarea trebuia să fie completă, trebuiau să fie atenți la toate condițiile pe care le impunea problema. Se puteau pierde puncte foarte ușor – fie că nu ai pus o condiție de existență, fie că nu te-ai asigurat că înmulțești o inegalitate cu un număr pozitiv. Subiectul îi va valorifica pe cei care au muncit în decursul a patru ani de zile”, a spus profesorul.

Miercuri, 25 iunie, absolvenții de gimnaziu au susținut proba scrisă la Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2025. Elevii de la Evaluarea Națională 2025 au primit varianta cu numărul 7 la proba scrisă.

La subiectul I au fost 6 subpuncte, fiind itemi obiectivi – tip grilă, fiecare punctat cu 5 puncte. La fel, subiectul al II-lea are 6 subpuncte, tot grilă și notate tot cu câte 5 puncte fiecare. La subiectul al III-lea, problemele nu mai sunt cu răspunsuri de tip grilă.

La subiectul al III-lea, una dintre cerințe a fost următoarea: „Ana a cumpărat de la o librărie caiete, pixuri și creioane. Prețul unui pix este egal cu 75% din prețul unui caiet, iar prețul unui creion este egal cu 40% din prețul unui pix.

(2p) a) Este posibil ca prețul a opt pixuri să fie egal cu prețul a cinci caiete? Justifică răspunsul dat

(3p) b) Dacă Ana a plătit pentru trei caiete, patru pixuri și cinci creioane suma de 45 de lei, determină prețul unui caiet

La geometrie, figurile primite de elevi au fost: cubul, trapezul dreptunghic, pătratul și triunghiul echilateral.

Profesorul de Matematică Mădălin Ghiuler a spus, pentru Edupedu.ro, că subiectele primite de absolvenții de gimnaziu au fost „corecte și echilibrate” și prin ele vor fi evidențiați „copiii muncitori”, apreciază acesta.

„Subiectul de astăzi (25 iunie – n.red) este unul corect și echilibrat. Are ca obiectiv evidențierea copiilor muncitori. Dar, pentru că sunt niște subiecte originale, pot crea momente de panică. Pentru notă mai mare decât 9, subiectele nu sunt banale”, spune Mădălin Ghiuler, de la Liceul cu Program Sportiv din Focșani, pentru Edupedu.ro. „Nota 8,5 se obține destul de ușor dacă a existat atenție”.

Profesorul Gabriel Tica a precizat, pentru TVR Craiova, că subiectul la Matematică de la Evaluarea Națională 2025 a fost unul bun „pentru copiii care au învățat și s-au pregătit”. „El (subiectul – n.red) a făcut diferența dintre copiii care au lucrat la Matematică și copiii care au lucrat mai puțin”, a afirmat acesta. Gabriel Tică predă Matematică la Colegiul Național „Carol I” din Craiova.

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat că subiectele de la proba de Matematică (Evaluarea Națională 2025) „au avut suficiente subpuncte prin care putem să diferențiem elevii cu adevărat foarte buni”. Declarațiile au fost făcute pentru observatornews.ro.

Subiectele la Matematică:

Foto: © Tatiana Belova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Evaluare Națională 2025 – Matematică. Secretarul de stat Sorin Ion: Subiectele au avut suficiente subpuncte prin care putem să diferențiem elevii cu adevărat foarte buni. Sunt cât se poate de potrivite pentru a crea o ierarhie cât mai aproape de realitate
Evaluare Națională 2025 – Matematică. Profesorul Gabriel Tica: Subiectul a făcut diferența dintre copiii care au lucrat la Matematică și copiii care au lucrat mai puțin
Prezența la Evaluarea Națională 2025. Peste 6.800 de elevi au lipsit la proba de matematică, mai mulți decât la limba română / Șase elevi au fost eliminați din examen
Baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2025
Subiectele la Matematică de la Evaluarea Națională 2025. Cubul, trapezul dreptunghic, pătratul și triunghiul echilateral – figurile la geometrie
Rezolvarea subiectelor la Evaluarea Națională 2025 – Matematică. Profesorul Mădălin Ghiuler: Subiecte corecte și echilibrate, vor fi evidențiați copiii muncitori. Pentru note mai mari de 9, nu au fost banale

3 comments
  1. Cunosc o situatie in care, la rezolvarea corecta a punctului b) al exercitiului 6, de testul pentru clasa a VIII-a, elevul a folosit TEOREMA TRAPEZULUI DREPTUNGHIC ORTODIAGONAL si nu i s-au acordat cele 3 puncte. Deci, problemele trebuiau rezulvate numai cum este scris in barem? Puneti-va in situatia accestui elev.

  2. Daca se pierd asa usor puncte la probleme cu chichite de ce se intampla si sa se castige usor puncte la probleme simple/exercitii grila, efectul negativ este amplificat pentru elevii buni spre foarte buni; exercitii simple sa aiba pe unitate punctaj mai mare decat cele complicate, asa ca masura sociala? Exista alte solutii ca masuri sociale, de sprijin; se pot include ori mai multe puncte din oficiu, ori mai multe exercitii ca numar; problemele tip grila nu prezinta garantia ca elevul, cu „mana” lui a rezolvat acolo, punctajul nu este in favoarea elevului bun, exista o dubla problema la exercitiile tip grila care care nu se remediaza de atat de mult timp!

  3. Si care-i chichiță la prima problema, subiectul 3?
    Se poate rezolva si de către elevii de clasa a IV-a sau a V-a cu metodele simple învățate atunci… Nici măcar n-ai nevoie de hârtie si creion pentru a o rezolva!
    Dar pentru a doua problema? Faptul ca este o împărțire? Wow! Da, mare chichiță.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu a vorbit din nou despre pilotarea unei testări standardizate digitale la Bacalureat și Evaluarea Națională: Rezultatele acestor teste rămân proprietatea Ministerului Educației și de pe platforma educațională vor fi transferate pe serverele ministerului, care sunt găzduite de STS

Ministerul Educației mai are de gând o pilotare de testare standardizată pe lângă cea anunțată deja în 329 de școli. De data aceasta este vorba de o pilotare standardizată și…
Vezi articolul

Flavian Georgescu, profesor de matematică: Ordinea nu e să îi învățăm pe elevi să calculeze integrale, ci mai întâi să îi învățăm de ce trebuie să învețe integralele. Îi vom câștiga pe elevi, le vom arata utilitatea și chiar frumusețea matematicii

Profesorul Flavian Georgescu a declarat, referitor la logica învățării matematicii, că „ordinea nu e să îi învățăm să calculeze integrale, ci mai întâi să îi învățăm de ce trebuie să…
Vezi articolul

Profesorul și scriitorul Mircea Cărtărescu: Nominalizarea lui Donald Trump la premiul Nobel pentru Pace de către SNSPA e un act rușinos în cel mai mare grad, dincolo de ridicolul și inutilitatea sa

Scriitorul Mircea Cărtărescu a reacționat dur la decizia Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) de a începe procedurile pentru a-l nominaliza pe fostul președinte american Donald Trump la…
Vezi articolul