Profesorul Cătălin Budeanu a spus că, la subiectul al III-lea de la proba scrisă la Matematică (Evaluarea Națională 20250, „fiecare dintre cele șase probleme a prezentat cel puțin o chichiță”. Acesta a afirmat că „se puteau pierde puncte foarte ușor – fie că nu ai pus o condiție de existență, fie că nu te-ai asigurat că înmulțești o inegalitate cu un număr pozitiv”. Declarațiile au fost făcute pentru Ziarul de Iași.
„La subiectul al III-lea, fiecare dintre cele șase probleme a prezentat cel puțin o chichiță. Au fost subpuncte care puteau ridica dificultăți. Redactarea trebuia să fie completă, trebuiau să fie atenți la toate condițiile pe care le impunea problema. Se puteau pierde puncte foarte ușor – fie că nu ai pus o condiție de existență, fie că nu te-ai asigurat că înmulțești o inegalitate cu un număr pozitiv. Subiectul îi va valorifica pe cei care au muncit în decursul a patru ani de zile”, a spus profesorul.
Miercuri, 25 iunie, absolvenții de gimnaziu au susținut proba scrisă la Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2025. Elevii de la Evaluarea Națională 2025 au primit varianta cu numărul 7 la proba scrisă.
- Peste 6.800 de elevi de clasa a VIII-a au lipsit la proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2025, potrivit Ministerului Educației și Cercetării.
La subiectul I au fost 6 subpuncte, fiind itemi obiectivi – tip grilă, fiecare punctat cu 5 puncte. La fel, subiectul al II-lea are 6 subpuncte, tot grilă și notate tot cu câte 5 puncte fiecare. La subiectul al III-lea, problemele nu mai sunt cu răspunsuri de tip grilă.
La subiectul al III-lea, una dintre cerințe a fost următoarea: „Ana a cumpărat de la o librărie caiete, pixuri și creioane. Prețul unui pix este egal cu 75% din prețul unui caiet, iar prețul unui creion este egal cu 40% din prețul unui pix.
(2p) a) Este posibil ca prețul a opt pixuri să fie egal cu prețul a cinci caiete? Justifică răspunsul dat
(3p) b) Dacă Ana a plătit pentru trei caiete, patru pixuri și cinci creioane suma de 45 de lei, determină prețul unui caiet”
La geometrie, figurile primite de elevi au fost: cubul, trapezul dreptunghic, pătratul și triunghiul echilateral.
Profesorul de Matematică Mădălin Ghiuler a spus, pentru Edupedu.ro, că subiectele primite de absolvenții de gimnaziu au fost „corecte și echilibrate” și prin ele vor fi evidențiați „copiii muncitori”, apreciază acesta.
„Subiectul de astăzi (25 iunie – n.red) este unul corect și echilibrat. Are ca obiectiv evidențierea copiilor muncitori. Dar, pentru că sunt niște subiecte originale, pot crea momente de panică. Pentru notă mai mare decât 9, subiectele nu sunt banale”, spune Mădălin Ghiuler, de la Liceul cu Program Sportiv din Focșani, pentru Edupedu.ro. „Nota 8,5 se obține destul de ușor dacă a existat atenție”.
Profesorul Gabriel Tica a precizat, pentru TVR Craiova, că subiectul la Matematică de la Evaluarea Națională 2025 a fost unul bun „pentru copiii care au învățat și s-au pregătit”. „El (subiectul – n.red) a făcut diferența dintre copiii care au lucrat la Matematică și copiii care au lucrat mai puțin”, a afirmat acesta. Gabriel Tică predă Matematică la Colegiul Național „Carol I” din Craiova.
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat că subiectele de la proba de Matematică (Evaluarea Națională 2025) „au avut suficiente subpuncte prin care putem să diferențiem elevii cu adevărat foarte buni”. Declarațiile au fost făcute pentru observatornews.ro.
Subiectele la Matematică:
Foto: © Tatiana Belova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
3 comments
Cunosc o situatie in care, la rezolvarea corecta a punctului b) al exercitiului 6, de testul pentru clasa a VIII-a, elevul a folosit TEOREMA TRAPEZULUI DREPTUNGHIC ORTODIAGONAL si nu i s-au acordat cele 3 puncte. Deci, problemele trebuiau rezulvate numai cum este scris in barem? Puneti-va in situatia accestui elev.
Daca se pierd asa usor puncte la probleme cu chichite de ce se intampla si sa se castige usor puncte la probleme simple/exercitii grila, efectul negativ este amplificat pentru elevii buni spre foarte buni; exercitii simple sa aiba pe unitate punctaj mai mare decat cele complicate, asa ca masura sociala? Exista alte solutii ca masuri sociale, de sprijin; se pot include ori mai multe puncte din oficiu, ori mai multe exercitii ca numar; problemele tip grila nu prezinta garantia ca elevul, cu „mana” lui a rezolvat acolo, punctajul nu este in favoarea elevului bun, exista o dubla problema la exercitiile tip grila care care nu se remediaza de atat de mult timp!
Si care-i chichiță la prima problema, subiectul 3?
Se poate rezolva si de către elevii de clasa a IV-a sau a V-a cu metodele simple învățate atunci… Nici măcar n-ai nevoie de hârtie si creion pentru a o rezolva!
Dar pentru a doua problema? Faptul ca este o împărțire? Wow! Da, mare chichiță.