Evaluarea Națională 2023, rezultate finale. 76,4%  dintre elevi au medii mai mari sau egale cu 5, după contestații

2.985 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
În urma contestațiilor, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este 76,4%, în creștere cu 0,20%, față de rezultatele inițiale (76,2%). Astfel 291 de elevi au trecut peste pragul mediei 5. În anul 2022, rata mediilor mai mari sau egale cu 5 (cinci) a fost 82,4%.

76,4% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională au luat medii egale sau peste 5, după contestații, potrivit rezultatelor anunțate de Ministerul Educației.

Inițial, înainte de contestații, procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2023 a fost de 76,2.

A crescut, de asemenea, numărul elevilor cu media generală 10: de la 429 la 466 (237 în anul 2022).

Rata de participare în sesiunea 2023 a examenului a fost 95,3%: 154.115 absolvenți ai clasei a VIII-a prezenți din totalul absolvenților înscriși (161.652). În ultimii doi ani, rata de prezență a înregistrat următoarele valori: 93,9% în sesiunea 2021, respectiv 95,5% în sesiunea 2022.

Dintre aceștia, 36.317 candidaţi (23,6 %) au obţinut medii sub 5 (cinci). Au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă 3 (trei) elevi, lucrările acestora fiind notate cu 1 (unu).

Procentual, la nivel național, 71,2% dintre notele contestate – 19.320 de lucrări (74% în 2022) au fost modificate cu diferențe mai mici de 0,5 puncte, 4.597 (16%) note au fost modificate cu diferențe între 0,5 și 1 punct, 226 de note cu diferențe între 1 și 2 puncte (sub 1%), iar 6 note au înregistrat diferențe mai mari de 2 puncte (3 la Limba și literatura română și 3 la Matematică).

La nivel național, la proba de Limba și literatura română, 120.268 de elevi  (77,8%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci). Dintre aceștia, 1.500 de elevi au obținut nota 10 (+46 în raport cu prima afișare).

La Matematică,116.369 de elevi (75,4%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 3.188 au obținut note de 10 (+122 în raport cu prima afișare).

La Limba și literatura maternă, 8.513 elevi (90,5%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 64 de candidați au obținut note de 10 (+1 în raport cu prima afișare).

Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Media de admitere, calculată pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal.

În prima etapă a admiterii în învățământul liceal din acest an, completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 6 – 7 iulie și 10 – 17 iulie. Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024 va avea loc în data de 19 iulie.

Informații de context

Ministerul Educației a anunțat că au fost înscriși la Evaluarea Națională din acest an 161.500 de elevi, în condițiile în care tot Ministerul Educației anunțat în luna martie că în clasa a VIII-a sunt înscriși peste 177.000 de elevi. Diferența de 15.500 de elevi a fost explicată de secretarul de stat în Ministerul Educației Florian Lixandru. Acesta a spus despre cei 15.000 de elevi care nu au fost înscriși la Evaluarea Națională că „sunt elevi care fie nu au promovat clasa a VIII-a, elevii declarați repetenți, fie sunt și elevii care nu doresc să susțină Evaluarea Națională. Este un procent comparabil cu anii anteriori”.

Citește și:
BREAKING Rezultatele finale de la Evaluarea Națională 2023 au fost publicate

2 comments
  1. foarte interesant este că la contestații avem profesori mult mai indulgenți, dacă înțelegeți ce vreau să spun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lipsa unei educații parentale duce la neglijența „fizică, educațională, emoțională, din perspectiva sănătății mentale” a copiilor, spune Sorin Cîmpeanu. De ce a fost nevoie de lansarea unei astfel de strategii de către Ministerul Educației

„O strategie națională de educație parentală este absolut necesară pentru că slaba informare a părinților, mai ales a celor din mediile dezavantajate, cu privire la creșterea și îngrijirea copiilor are…
Vezi articolul

La o sută de ani de la apariția lucrării în care Eugen Lovinescu a lansat teoria sincronismului între România și Occident, Academia Română lansează o serie de dezbateri pentru ”proiectul național-statal-cultural în secolul 21”

Academia Română lansează joi, 9 mai 2024, un dialog-dezbatere la nivel național privind ”proiectul național-statal-cultural român în secolul 21”, potrivit unui comunicat al instituției, scrie G4Media.ro. Programul e susținut în…
Vezi articolul

Efectul direct al politizării unei școli: părinții o evită / Școala Gimnazială „Constantin Săvoiu” din Târgu Jiu, al cărei director pus din pix de inspectorat este consiliera județeană PSD Marcela Mrejeru, are cele mai mici cifre de înscriere din ultimul deceniu la clasa pregătitoare – 30% din locuri nu s-au ocupat după prima etapă

Pentru prima dată în ultimii 9 ani, apare o ruptură vizibilă în încărcarea claselor pregătitoare de la Școala Gimnazială „Constantin Săvoiu” din Târgu Jiu. Datele oficiale arată că aproximativ 30% din…
Vezi articolul