Ministerul Educației și Cercetări va impune tuturor școlilor, din anul școlar 2025-2026, utilizarea catalogului electronic dezvoltat în cadrul platformei SIIIR, anunță ministrul Daniel David, într-un răspuns transmis Edupedu.ro. Este pentru prima oară, după un deceniu de investiții și ezitări, când autoritățile decid să pună în aplicare acest instrument digital deja plătit, dar niciodată folosit de sistemul de învățământ.
„Așa cum știți, printr-un Ordin de ministru recent am angajat deja utilizarea catalogului electronic în școli, fără ca acestea să mai aibă nevoie de statutul de unitate-pilot, și așadar, acest modul din SIIIR va fi utilizat din anul școlar 2025-2026”, a declarat ministrul Educației Daniel David pentru Edupedu.ro.
Concret, Edupedu.ro i-a solicitat ministrului Educației un răspuns clar de ce instituția nu folosește modulul Catalog Electronic și modulul Carnet virtual de elev din SIIIR – Sistemul Informatic Integral al Învățământului din România. Aceste module au fost și sunt perfect funcționale încă de la cumpărarea lor de către minister, în 2013-2014, până în prezent, potrivit surselor Edupedu.ro. Doar că, potrivit surselor, instrucțiuni la nivel înalt și date de către diverși demnitari din zona secretarilor de stat au blocat încă din 2014 folosirea acestor module prin care ministerul ar fi avut în permanență imaginea clară și nefardată a sistemului de învățământ, a absențelor elevilor și profesorilor, a notelor elevilor și a mediilor acestora, cataloagele nemaiputând fi modificate după placul unor cadre didactice, cum uneori se mai întâmplă.
Primul proiect de Catalog electronic a fost implementat în 2014, prin Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România – SIIIR. Acesta includea un modul de catalog electronic și unul de carnet virtual de elev, cu funcționalități pentru introducerea notelor, absențelor, mediilor și vizualizarea acestora de către părinți și elevi. Dezvoltat în cadrul unui proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative (PODCA) 2007–2013, SIIIR a fost lansat oficial și este încă accesibil tehnic prin platforma online siiiir.edu.ro.

Documentația oficială arată că „Modulul Catalog colectează date despre statutul educațional al fiecărui elev” și permite profesorilor și secretarilor „introducerea de note și absențe în funcție de orar sau independent de acesta”. Cu toate acestea, modulul de catalog nu a fost niciodată folosit efectiv în școli. În platforma SIIIR, există de la bun început butonul „Catalog”, iar zeci de persoane au fost formate să folosească acest modul, fiind parte din proiectul european care a dus la crearea și dezvoltarea acestui program informatic. De asemenea, există în SIIIR un modul „Carnet de note”, care poate fi accesat de părinți și elevi pentru a vedea situația școlară.

Revenind la răspunsul ministrului Daniel David, acesta precizează că toate funcționalitățile existente în modulul de catalog vor fi activate: colectarea și analiza notelor, absențelor, a prezenței profesorilor, generarea de statistici cu mediile elevilor – date ce pot contribui la deciziile privind bursele sau alte politici educaționale.
Întrebat de ce acest catalog electronic, integrat încă din 2013 în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România, nu a fost folosit în școli, ministrul Daniel David oferă pentru prima dată explicații publice:
„Modulul catalog proiectat în SIIIR are un scop mai mult statistic (…), nu este optimizat pentru dispozitive mobile, ceea ce îl face dificil de utilizat în practică (…). A fost construit în 2014, iar între timp și legislația din educație s-a schimbat semnificativ.”
De asemenea, el precizează că întreținerea și mentenanța nu au fost plătite pentru modulul de catalog, ci doar pentru alte module active ale platformei, cum ar fi Rețea școlară, Înscriere în învățământul primar, Resurse umane sau Cost standard per elev.
În ceea ce privește școlile care deja folosesc aplicații comerciale, ministrul afirmă că utilizarea acestora va fi permisă, dar nu va înlocui obligativitatea de a folosi sistemul ministerului:
„Îl văd ca demers de bază obligatoriu (…). Utilizarea altor demersuri mai avansate, de dorit compatibile/interoperabile cu cel de bază, rămâne acum la decizia școlii, atâta timp cât sunt plătite din venituri proprii.”
În paralel, Ministerul Educației pregătește o platformă informatică nouă, cuprinzătoare, care va integra toate bazele de date și aplicațiile digitale folosite în educație. Proiectul ar urma să fie depus pentru finanțare prin programul POCIDIF în toamna acestui an.
„Catalogul va reprezenta doar un modul al unui ecosistem informatic menit să gestioneze toate procesele care au loc în sistemul educațional”, a precizat ministrul.
Redăm răspunsul integral al ministrului Daniel David la întrebările Edupedu.ro:
Edupedu.ro: Din informațiile noastre, Ministerul Educației deține din 2013, în cadrul SIIIR, un modul de Catalog Electronic și un modul de Carnet virtual de elev, ambele fiind funcționale, necesită actualizări, dar nu au fost niciodată aplicate în școli, deși ele există. Veți folosi acest catalog electronic, disponibil deja în toate școlile?
Daniel David: ”Digitalizarea este o marcă a unei școli moderne și un mecanism al reducerii birocrației. Așa cum știți, printr-un Ordin de ministru recent am angajat deja utilizarea catalogului electronic în școli, fără ca acestea să mai aibă nevoie de statutul de unitate-pilot, și așadar, acest modul din SIIIR va fi utilizat din anul școlar 2025-2026.
Edupedu.ro: Din informațiile noastre, acest Catalog electronic și acest carnet virtual de elev permit să fie vizibile instantaneu la nivelul MEC și al inspectoratelor toate notele elevilor, toate absențele acestora, toate absențele de la ore ale profesorilor și ar putea să fie extrase statistici cu mediile, care să stea la baza oricăror schimbări pentru sistemul de burse sau pentru orice altă politică publică. Ce facilități puteți și veți folosi dintre acestea?
Daniel David: Toate facilități permise de acest modul vor fi utilizate, atât pentru colectarea de date, cât și pentru analiza acestor date, care ne pot ajuta apoi să avem o mai bună educație bazată pe dovezi, inclusiv în deciziile luate de minister.
Edupedu.ro: Pentru că SIIIR include aceste două module complet funcționale de catalog electronic și carnet virtual de elev încă din 2014, ce explicații aveți sau ați primit din partea aparatului ministerial cu privire la faptul că acest modul nu a fost utilizat niciodată în sistemul de învățământ în ultimii 10 ani, deși a fost plătit și activ, iar pentru el s-a plătit și întreținere și mentenanță?
Daniel David: Explicațiile au venit pe următoarele coordonate:
- Modulul catalog proiectat în SIIIR are un scop mai mult statistic, acela de a centraliza datele privind notele și absențele elevilor și nu acela de a fi un sistem interactiv cu beneficiarii, așa cum au cele moderne, de acum. În prezent modulul este deja relativ depășit tehnologic, știută fiind viteza cu care au evoluat soluțiile digitale în ultimul deceniu, fiind mai puțin prietenos față de alte variante mai noi care există și care sunt deja utilizate de diverse școli. De exemplu, nu este optimizat pentru dispozitive mobile, ceea ce îl face din start mult mai dificil de utilizat practic de către utilizatori și beneficiari. Construcția este din 2014 și între timp inclusiv legislația din domeniul educației a suferit modificări majore. În anul școlar 2024-2025 aproximativ 2000 de unități școlare au utilizat variante moderne și avansate de catalog electronic, cu facilități pe care acest sistem al ministerului nu le are (ex. comunicări în timp real către părinți). În ceea ce privește întreținerea și mentenanța, acestea s-au plătit doar pentru acele module ale SIIIR utilizate sau nou introduse, care au necesitat permanent corecții, update-uri și alte tipuri de intervenții, nu și pentru modulul catalog:
– Modulul Rețea școlară
– Modulul Plan de școlarizare
– Modulul Resurse materiale
– Modulul Managementul unităților de învățământ
– Modulul Înscriere educație timpurie
– Modulul Înscriere în învățământul primar
– Modulul Managementul elevului
– Modulul Resurse umane
– Submodulul Cost standard din Modulul Date statistice
– Modulul diplome
– Modulul MATE (modul nou)
– Modulul Monitorizare segregare (modul nou)
– Modulul Tichete sociale (modul nou)
Edupedu.ro: Dacă veți lua decizia de folosire a acestui catalog electronic SIIIR, cum veți gestiona tranziția în școlile care deja folosesc aplicații comerciale pentru catalog electronic? Va exista o perioadă de tranziție, integrare sau cum vor fi tratate soluțiile private?
Daniel David: Ca ministru cu mandat început în decembrie 2024, pot reglementa utilizarea acestuia din noul an școlar (2025-2026) și o voi face. Asta nu oprește școlile să utilizeze în paralel și alte sisteme mult mai avansate, atâta timp cât sunt plătite din venituri proprii și nu din resurse solicitate elevilor sau reprezentanților legali ai acestora. Dar chiar dacă sistemul ministerului nu este unul dintre cele mai avansate astăzi, este unul cu acces gratuit, util atât școlii, cât și ministerului. Îl văd ca demers de bază obligatoriu, utilizarea altor demersuri mai avansate, de dorit compatibile/interoperabile cu cel de bază, rămânând acum la decizia școlii.
Edupedu.ro: În contextul în care Ministerul a renunțat la un proiect catalog de 40 de milioane de euro în 2020 și pregătește acum un al patrulea catalog prin POEO, după ce la apelul prin PNRR nu ar mai fi fost suficient timp de implementare, cum veți evita suprapunerea inutilă a investițiilor publice și cum veți integra toate aceste eforturi într-o strategie unitară de digitalizare?
Daniel David: Dezvoltarea și modernizarea acestui modul este importantă și trebuie integrată cu o abordare mai largă. De aceea avem acum în lucru un proiect necompetitiv prin POCIDIF, de sistem de management integrat al școlarității, mult mai amplu decât un catalog electronic, catalog care va reprezenta doar un modul al unui ecosistem informatic menit să gestioneze toate procesele care au loc in sistemul educațional, proiect care va fi depus pentru finanțare cel târziu în toamna acestui an. Noua platformă va integra toate aplicațiile informatice utilizate de minister prin interconectarea și utilizarea bazelor de date deja existente sau nou create”.
Reamintim că în istoricul cataloagelor electronice sunt până acum trei proiecte și niciun rezultat concret, cu excepția acestei reactivări a modulului din SIIIR anunțate de ministrul David.
- SIIIR (2013-2014) – primul catalog electronic integrat într-un proiect cu fonduri europene (PODCA), a fost finalizat, dar niciodată implementat în școli. Modulul există și este activ în interfața platformei, dar neutilizat.
- SIMS (2019) – proiect de catalog cu finanțare europeană de 40 de milioane de euro, abandonat de Ministerul Educației fără nicio licitație lansată, deși fondurile erau aprobate.
- SIMS–PNRR (2023-2024) – nouă tentativă de a construi un catalog modern, cu bani din PNRR, dar nerealizată din lipsă de timp pentru implementare.
- Noua platformă SIMS–POCIDIF (2025-2026) – proiect aflat în stadiu de planificare, anunțat acum de ministrul Daniel David.
Urmează un test major pentru capacitatea administrației centrale de a valorifica propriile investiții publice. Dacă implementarea va fi reală și completă, ar putea marca începutul unei digitalizări coerente a sistemului. Dacă nu, riscă să rămână încă un episod într-un lung șir de eșecuri birocratice.
27 comments
E necesară o viziune unitară, națională, făcută după legislație!
La noi in instituție, catalogul electronic nu a fost folosit conform legislației!
A fost muuult mai cronofag, nu ni s-a dat voie nouă, profesorilor, să facem modificări de tastare rapid și coerent! A fluctuat afișarea prin schimbări în program fără a fi anunțați și noi, nu a fost rafinat la tipuri de absențe ca alte programe! Apoi faptul că trebuia să urmărim noi, cei ce evaluam, dacă cel ce făcea modificarea ( la cererea noastră scrisă) n-a făcut ,,prostii”- vrute și nevrute – era o muncă clădită pe absurd (pentru că in firescul lucrurilor și conform legislației profesorul este responsabil de notare)! Asta doar pentru faptul că directorul ,,nu înțelege ideea” că situațiile limită nu trebuie transformate în regulă generală fără a produce aberații!
A amesteca, a confunda elemente de management doar pentru a arăta că de tine depinde tot ce mișcă in școală e perdant pentru toți ceilalți!
Ministerul a știut de unele dintre aceste anomalii, dar a lăsat totul să curgă neschimbat! Probabil pentru că nu i-a păsat de timpul nostru și de abuzurile in funcție ale directorului, cel care a rămas impasibil la toate atenționările, la toate propunerile noastre de optimizare! Spun ,,unele ” , pentru că, văzând nepăsarea pentru banul public cheltuit pentru un scop bun (acela de optimizare a sistemului, transparentizare etc.), am lăsat de la noi, ca de obicei, și am muncit …mai mult, devenind conștienți de vulnerabilitatea noastră ( cei ce aveam acest catalog), comparativ cu catalogul clasic!
Aplicând principiul inducției, putem analiza și sintetiza cine suntem noi, profesorii, astăzi!
Ni se spune că se fac lucruri pentru noi și elevi- implicit pentru societate- dar efortul prea mic pentru un lucru bine făcut la pachet cu efortul mare al angajaților, cântărit in mod absolut particular de manager, inclusiv pecuniar ( cine știe cât o fi costat acest catalog, căci nouă nu ni s-a spus) face statul român să gâfâie când vorbim de randament!
Asta e realitatea momentului!
Omul asta nu are nicio legătură cu ce trebuie sa se întâmple în educație. Progres la el înseamnă clase cu 30-40 de copii, tehnologie învechită, forțare copiilor să stea ca n lagăre în niște scoli care nu și permit:bănci, apa, săpun și hârtie igienica. Baza, nu vorbim de laboratoare performante dar are grija sa le taie bursele care pentru prima oara au arătat niște rezultate. Vrea performanta dar ce oferă pentru ea??? Sa i întrebe și pe ei, ce nevoi au, cum ar trebui sa arate școală. Prestația dansului lasă de dorit, dacă asa arată reforma educației, ne putem lipsi.
În anul 2025, omenirea a colonizat mai multe planete din galaxie, dar o navă de explorare dispare fără urmă într-un sistem stelar necunoscut. După 20 de ani, un semnal slab, codificat, este recepționat pe Terra. O echipă formată din oameni și androizi este trimisă să investigheze.
Pe planeta Elysia, echipajul descoperă o civilizație antică non-umană care comunică prin lumină și gând. Supraviețuitorii navei dispărute trăiesc acum printre acești extratereștri, refuzând să se întoarcă. Ei susțin că au descoperit o conștiință universală care transcende timpul.
Echipajul trebuie să decidă: se întorc cu informațiile vitale sau rămân pe Elysia, renunțând la umanitate pentru a evolua alături de noii lor aliați?
Ce se va întâmpla cu școlile în care nu exista acces la computere? Scoli care deși în orașe dispun de un singur computer și acela în biroul directorului. Sunt profesor și președintele și fondatorul unei organizații non profit al cărei scop principal este și accesul la educație. www UNIFERO.net.
de 18 ani ajutăm. Demersul actual anunțat este salutar. Cum se va implementa in cazul pe care l am menționat mai sus?
Multumesc
Se poate instala pe telefoanele alea scumpe..cumpărate din sporul tăiat astăzi. Școlile să depună proiecte pt digitalizare PR n PNNR se dau bani gratis de către UE. Meritați tăierea a 30 % din brut iar pe perioada concediului salariul minim pe economie
Descentralizare cu sisteme și aplicații naționale IMPUSE de ministere, primarii etc.?????
Lăsați-ne în pace!!!!
Asta întrece toate tâmpeniile! Se suiră în mașina timpului și greșiră sensul – înapoi, în trecut. Poahhh!
Astea sunt vorbe! Tehnic nu poate sa funcționeze pentru toate școlile din țară
Trebuie o infrastructura uriașă să acopere toate cerințele de acum.
Foarte, foarte bine, abia astept. Nu îsi vor mai permite parintii sa urle la profesori și directori să schimbe nota plodului in catalog, că pierde bursa. Dacă totul e la vedere, poate vor avea si profesorii un cuvant de spus in apararea lor. Notele acelea nu sunt date din burta, asa încat să fie schimbate după cum vor părintii si directorul. E bine să existe un catalog oficial, transparent, pentru ca lucrurile să fie clare.
Platforma funcționează foarte greu. Noi avem deja catalog online la o firma privata care funcționează impecabil. O prostie ar fi sa folosim Siiir drept catalog online. Va funcționa mizerabil.
Dacă pe dispozitivele mobile nu funcționează, cum vă gândiți obligativitqtea utilizării acestuia? Să vină cadrul didactic cu laptopul personal? Nu toate școlile asigura laptop, poate o tabletă. Dar și așa mulți lucrează pe telefoanele personale. Dar și în condițiile în care, prin reducere la absurd, toți profesorii ar avea laptop performant( măcar care să nu fie de 5-10 ani în școli și să nu se blocheze la fiecare pas) nu ar rezolva problema când SIIIR-ul se blochează…
Eu am probleme de sanatate. Nu-mi car laptopulcu mine 5 km la 5 scoli pe jos nici daca ma-mpusti. Avem catalog privat. Sa fie sanatos!
Cea mai mare prostie!
Aceasta minunata platforma SIIIR se blocheaza doar cand scolile trebuie sa adauge vreun atribut.
Plus ca daca va uitati este total neprofesionist facut acel catalog in SIIIR, total neintutibil si total nefunctional
Este o justificare ca sa oblige la catalog electronic, dar in acelasi timp sa nu dea bani pentru unul. Normal ca nu va functiona. Pana si cele actuale mai moderne cad si cate 2 zile sau la inceput de program.
Noi in scoala folosim EDUS din 2020.Nu a fost nici o zi in care sa nu mearga sau sa pice ceva.E foarte bun si util si pentru noi profesorii si pentru parinti care afla in timp real ce fac copiii la scoala.Pai SIIR nu functioneaza cu zilele pe ce avem nevoie ,dar acum cand vor intra toti in acelasi timp in catalog?…..
Doamneeee, ministrul asta are consilieri competenti?? S-au interesat sa vada cum functioneaza sistemul ala antic facut de bugetari de lux in informatica?? Nu se poate asa ceva!
Numai de catalogul electronic nu v-ati luat! Desteptilor, sunt scoli care folosesc un catalog electronic de ceva ani. Si cu mare succes! Care a usurat munca profesorilor!
Veniti acum cu antichitatea voastră din 2014 sa blocati si mai mult activitatea. SIIR-ul ala se bloca in secretariat. Darmite la nivel național cand vor lucra in el concomitent sutele de mii de profesori.
Daca nu sunteti in stare sa gestionați un minister, mergeti si luati lecții din străinătate de la alte sisteme.
Nu, nu in Erasmus in care doar papati banii statului si nu invatati nimic.
Va fi un fiasco.
,,Modulul catalog proiectat în SIIIR are un scop mai mult statistic, acela de a centraliza datele privind notele și absențele elevilor și nu acela de a fi un sistem interactiv cu beneficiarii, așa cum au cele moderne, de acum. În prezent modulul este deja relativ depășit tehnologic, știută fiind viteza cu care au evoluat soluțiile digitale în ultimul deceniu, fiind mai puțin prietenos față de alte variante mai noi care există și care sunt deja utilizate de diverse școli. De exemplu, nu este optimizat pentru dispozitive mobile, ceea ce îl face din start mult mai dificil de utilizat practic de către utilizatori și beneficiari. ”
Practic vor trebui create milioane de conturi de acces.
La edulib a durat luni de zile și tot nu funcționează corespunzător.
Acest ,,catalog” vechi de un deceniu digitalizează exact ca scanarea de la examene
Cea mai mare idioțenie și bătaie de joc la adresă cardului didactic! Ultimul bastion al mândriei,respectului și demnități unui cadru didactic și simbolul învățământului va fi șters, distrus de niște neaveniți,sub un pretext pueril și stupid! Întrebare pentru acest ministru Incompetent: Când intră un profesor în clasa cu catalogul sub braț,care e reacția elevilor? Dar când intră fără nimic,cu telefonul mobil??? Sau când iese din cancelarie cu catalogul pe hol,care e reacția elevilor??? Nu ai de unde să știi,ori ai uitat ori ai lipsit de prea multe ori de la școală,și habar nu ai! Tu, deșteptule,ți ai văzut vreodată catalogul cu scrierile și notele puse de vechii tăi profesorii după 30-40 ani??? Eu da, și senzația aceea nu ți o da nici un catalog digital! Apropo,va urez la cat mai mulți viruși in sistem, așa cu au pățit foarte multe state ,și mereu au probleme!!! Ce e scris de profesor,rămâne acolo mereu,e și o dovadă că e nota pusă de el,doar de el ,nu de altă persoană!!! Voi nu gândiți deloc!
Cum ar funcționa folosirea a două cataloage în paralel?
Profesorii vor trebui să introducă aceleași note și absențe de două ori, în două aplicații diferite? Vor verifica dacă datele apar corect în ambele locuri? Este un efort inutil, obositor și complet ineficient pentru un sistem educațional deja suprasolicitat.
În prezent, doar cu încărcarea unor date banale, serverul SIIIR nu face față și cade.
Ce se întâmplă atunci când intră simultan profesorii, părinții și elevii?
Mai mult, platforma este învechită – nu există funcții moderne precum importul automat de date. Totul se face manual, câmp cu câmp, fără suport pentru template-uri sau actualizări în masă.
Nu există aplicație mobilă pentru SIIIR.
Asta înseamnă că, peste noapte, toate școlile ar trebui să fie dotate cu laptopuri sau desktopuri în fiecare sală de clasă, plus internet stabil, ca profesorii să poată nota direct în platformă. Realitatea din teren e departe de acest scenariu ideal.
Iar în cazul școlilor care deja folosesc un catalog electronic funcțional, profesorii sunt acum obligați să învețe o nouă platformă complet diferită. Se vor organiza cursuri de instruire? Cine le va ține?
De obicei, se cheamă directorii și, uneori, informaticienii sau personalul din secretariat la o ședință la ISJ, li se arată în grabă cum funcționează, iar apoi aceștia trebuie să instruiască alți 30–40 de profesori la nivelul fiecărei școli.
Au alte sarcini? Da – situații cerute peste noapte, rapoarte, formulare, schimbări constante.
Și acum mai vine și un sistem impus, fără infrastructură, fără pregătire, fără consultare reală.
Este iresponsabil să impui o platformă neoptimizată, netestată și complet depășită, fără a înțelege ce presupune implementarea reală în școli.
Doamne ferește, deci muncă dublă pentru profesori, odată să folosească catalogul normal iar după ore să stea să reintroducă toate notele și absențele în SIIR (asta dacă merge că e mai mult picat), sau și mai multă muncă pentru secretare că de obicei doar ele au acces la SIIR din școală.
Exista in acest moment mai multe aplicatii nationale de catalog electronic foarte bune, care evolueaza de la an la an, sunt puse in acord cu noile tehnologii, fac rapoarte detaliate catre parinti, au aplicatii pe telefon…. etc. Nu ar trebui impusa platforma SIIIR care este invechita, fnctioneaza greu, se blocheaza, este optimizata doar pentru calculator, nu trimite notificari parintilor, etc. De ce sa ne intoarcem in anul 2014? Va dati seama ca de atunci lucrurile chiar au evoluat mult in domeniul cataloagelor electronice. Liceul noastru foloseste de 4 ani catalog electronic, anul acesta, s-a incheiat un ciclu de invatataman complet, am putut sa exportam foi matricole direct, plus grafice, statistice, o gramada de avantaje. Lasati sa existe o concurenta in domeniu. Fiecare scoala sa isi aleaga furnizorul de catalog electronic. SIIIR functioneaza de 10 ani la fel de greoi si nu vor face update-uri la el, vom fi toti prizonierii unui sistem invechit si fara concurenta.
de ce? pentru că siiir e dezvoltat de siveco, firma la care se duc o bună bucată din contractele ministerului educației. ne întoarcem în 2014 ca să avem ce repara. dar e ok, economia duduie B)
Nu e folosit pentru că NU FUNCȚIONEAZĂ!!!!
De câte ori e vreo raportare în SIIIR, CADE SISTEMUL. Stau secretarii ore în șir să introducă date pentru 20-30 de elevi, NU SE CONECTEAZĂ, nu se menține conectarea, se salvează datele doar când e liber sistemul. La început de an e veselie totală, la verificarea formațiunilor de studiu și ale datelor elevilor.
Iar vor vreți ca TOATE școlile din România să folosească simultan, la fiecare oră (în special la început, cu notarea absențelor), prostia asta?!
Habar n-aveți despre ce vorbiți, cum nici David, ca de obicei, habar n-are ce spune!
De câte ori nu este internet în București, de câte ori ” cade curentul”,trec cel puțin 5 minute din oră și apoi constați ca trebuie să îți notezi absențe/ note,în catalogul personal.
Degeaba există că nu va face față (vezi sistemul cu cardul de sănătate). Ministrul și cei din minister sunt rupți de realitate. SIIIR-ul acum merge din două în două zile și se blochează non-stop. Profesorii vor face muncă dublă și vor trece note noaptea când merge sistemul dacă merge și atunci.
Ni se propune folosirea unui software vechi de aproape zece ani! Firmele de IT au fost scutite de miliarde de euro impozite. Există o aplicație, făcută de o firmă privată, foarte bine organizată și foarte funcțională pe care o prefer ca părinte. Toate site-urile și interfețele Ministerului Educației sunt o bătaie de joc la adresa utilizatorilor. Să vă mai zic și de scanările alea câș trimise pe email, cu un cârnat de emailuri la CC în loc de BCC?
SIIIR-ul merge foarte greu cand trebuie sa introducem informatii si atunci acesta este folosit doar de secretare sau informaticieni. In cazul in care vor adauga si profesorii note, este clar ca aceasta platforma o sa cada de tot daca pana in toamna nu o imbunatatesc!