Exercițiu de educație media pentru elevi și profesori: teoriile conspirației, explicate până pe 11 iunie într-un program UNICEF-Centrul pentru Jurnalism Independent

[jp_post_view]
ID 52158387 © Ibreakstock | Dreamstime.com
“Teoriile conspirației – cum le recunoaștem și cum putem să nu cădem pradă influenței lor”, așa se numește un exercițiu destinat elevilor de gimnaziu și de liceu, desfășurat în perioada 26 mai – 11 iunie de Centrul Pentru Jurnalism Independent și UNICEF. 

Programul pleacă de la premisa că pandemia Covid-19 a permis teoriilor conspirației să prindă putere și “să circule online cu viteza luminii”, potrivit unui comunicat UNICEF. Exercițiul urmărește să explice:

  • „Cum este construită o teorie a conspirației, ce tactici de manipulare folosește, cum putem s-o recunoaștem și să ne ferim de atracția pe care o generează. Scopul al exercițiului este de a-i obișnui pe elevi să recunoască și să evite să cadă în capcana dezinformării atunci când navighează online”.

Organizatorii pun la dispoziția profesorilor și elevilor un pachet de materiale didactice, incluzând exerciții practice, care poate fi folosit atât pentru predarea față în față, cât și pentru predarea online. Pe lângă acesta, pe datele de 2 iunie și 4 iunie, între orele 17-18.00, CJI va oferi profesorilor consiliere și asistență pentru desfășurarea activității. 

Profesorii care-și doresc să se alăture exercițiului sunt invitați să acceseze link-ul de activitate pentru a afla mai multe informații https://www.qie.ro/educatiemedia/, să-și descarce pachetul de materiale didactice și exerciții și să desfășoare activitatea la clasă până la data de 11 iunie.

Foto: © Ibreakstock | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Universității „Ghe. Asachi”, Dan Cașcaval, primul pe lista PSD pentru Senat la Iași: Nu am nicio calitate să recomand un candidat sau altul la prezidențiale, e o „alegere cu o miză originală, ca să folosesc un eufemism” / Rectorul-politician menționează doar în plan secund apartenența la Europa

Dan Cașcaval, rector al Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași și unul dintre liderii universitari implicați politic, a emis, joi, un mesaj cu privire la al doilea tur al alegerilor…
Vezi articolul
Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ

Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost actualizată. Setarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la 3.700 de lei și actualizarea algoritmului de calcul pentru deducerea personală, printre modificări

Aplicația de salarizare pentru profesorii și angajații din Învățământ a fost actualizată în privința setării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată la 3.700 lei, începând cu…
Vezi articolul

Ministrul Educației către profesori: Ce transferăm elevilor? Nu cunoștințe, nu abilități. Ci competențe care înseamnă la pachet, cunoștințe teoretice, cunoștințe practice și valori. Ca profesor trebuie să știi și tehnici clasice și tehnici moderne, să fii mereu la zi cu ce proceduri apar, să le personalizezi în funcție de clasă, de copii

Ministrul Educației Daniel David le-a transmis profesorilor tehnici și modalități de predare, cu accent pus pe ce trebuie să transfere profesorul la clasă: „Nu cunoștințe, nu abilități. Ci competențe care…
Vezi articolul

Premiul Nobel pentru Pace 2024 a fost acordat unei organizații japoneze formată din supraviețuitori ai bombei atomice de la Hiroshima și Nagasaki / Mișcarea a demonstrat prin mărturii că armele nucleare nu trebuie să mai fie folosite niciodată

Premiul Nobel pentru Pace 2024 a fost acordat organizației japoneze Nihon Hidankyo, o mișcare populară a supraviețuitorilor bombei atomice de la Hiroshima și Nagasaki. Organizația „a demonstrat prin mărturii că…
Vezi articolul