Experții externi vor putea fi incluși în comisia de evaluare pentru atestatul de abilitare când nu sunt disponibili specialiști în Registrul de experți al CNATDCU – schimbări metodologice

[jp_post_view]
Foto: © motortion | Dreamstime.com
În comisiile de specialitate ale CNATDCU implicate în acordarea atestatelor de abilitare vor putea fi incluși și experți externi, pe durată determinată, dacă în Registrul de experți CNATDCU nu sunt specialiști în domeniul respectiv, potrivit unor modificări aduse Metodologiei de acordare a atestatului de abilitare, printr-un ordin de ministru publicat vineri în Monitorul Oficial. Posibilitatea de a apela la experți externi exista și până acum, dar nu era condiționată de absența specialiștilor

Ordinul include o serie de precizări și modificări procedurale atât în ceea ce privește componența comisiilor de specialitate, cât și în ceea ce privește contestațiile, așa cum sunt definite în Metodologia introdusă în urmă cu un an.

Astfel, la Articolul 18, referitor la Evaluarea dosarului de abilitare, este introdus un alineat nou, care prevede posibilitatea nominalizării unor evaluatori și experți din Registrul de experți al CNATDCU, iar când în registrul nu apar astfel de specialiști pentru domeniul respectiv sau apare situația de incompatibilitate, se poate apela la experți externi:

  • „În cazuri bine justificate, președintele comisiei de specialitate a CNATDCU poate nominaliza ca evaluatori și experți selectați din Registrul de experți CNATDCU. În situația în care Registrul de experți CNATDCU nu sunt specialiști în domeniul pentru case se constituie comisia de evaluare sau aceștia se află în situație de incompatibilitate, pentru constituirea comisiei pot fi numiți și experți externi pe durată determinată, prin ordin al ministrului educației și cercetării, la propunerea Consiliului general al CNATDCU”.

Printr-o altă schimbare, adusă la Art. 24 din Metodologie, referitor la contestații, se introduce specificația clară că evaluatorii nominalizați sunt aleși din Registrul de experți CNATDCU. Iar o alta, la același articol, menționează că membrii nominalizați de președintele comisiei de specialitate trebuie să fie aprobați prin vot de Consiliul general al CNATDCU.

  • La același punct e menționat, acum, și faptul că „activitatea comisiei de contestație este coordonată de un președinte,, desemnat prin decizia CNATDCU de aprobare a comisiei de contestație. 

Foto: © motortion | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Majorarea salariilor directorilor de școli, creșe și grădinițe cu 1.500 de lei brut, avizată în comisia de învățământ / Inițial, președinta comisiei, deputata PSD Gliga Dumitrița, a vrut să amâne discuția pentru că nu există fundamentare fiscală. Deputatul UDMR Szabo Odon: Mă gândesc că fără o acoperire financiară nu ar fi spus premierul că va da bani

Majorarea salariilor directorilor de școli a fost avizată miercuri în ședința comisiei de învățământ. Este vorba despre un amendament inițiat de UDMR și PNL la Ordonanța de urgență 57/2003 și…
Vezi articolul