Experții externi vor putea fi incluși în comisia de evaluare pentru atestatul de abilitare când nu sunt disponibili specialiști în Registrul de experți al CNATDCU – schimbări metodologice

[jp_post_view]
Foto: © motortion | Dreamstime.com
În comisiile de specialitate ale CNATDCU implicate în acordarea atestatelor de abilitare vor putea fi incluși și experți externi, pe durată determinată, dacă în Registrul de experți CNATDCU nu sunt specialiști în domeniul respectiv, potrivit unor modificări aduse Metodologiei de acordare a atestatului de abilitare, printr-un ordin de ministru publicat vineri în Monitorul Oficial. Posibilitatea de a apela la experți externi exista și până acum, dar nu era condiționată de absența specialiștilor

Ordinul include o serie de precizări și modificări procedurale atât în ceea ce privește componența comisiilor de specialitate, cât și în ceea ce privește contestațiile, așa cum sunt definite în Metodologia introdusă în urmă cu un an.

Astfel, la Articolul 18, referitor la Evaluarea dosarului de abilitare, este introdus un alineat nou, care prevede posibilitatea nominalizării unor evaluatori și experți din Registrul de experți al CNATDCU, iar când în registrul nu apar astfel de specialiști pentru domeniul respectiv sau apare situația de incompatibilitate, se poate apela la experți externi:

  • „În cazuri bine justificate, președintele comisiei de specialitate a CNATDCU poate nominaliza ca evaluatori și experți selectați din Registrul de experți CNATDCU. În situația în care Registrul de experți CNATDCU nu sunt specialiști în domeniul pentru case se constituie comisia de evaluare sau aceștia se află în situație de incompatibilitate, pentru constituirea comisiei pot fi numiți și experți externi pe durată determinată, prin ordin al ministrului educației și cercetării, la propunerea Consiliului general al CNATDCU”.

Printr-o altă schimbare, adusă la Art. 24 din Metodologie, referitor la contestații, se introduce specificația clară că evaluatorii nominalizați sunt aleși din Registrul de experți CNATDCU. Iar o alta, la același articol, menționează că membrii nominalizați de președintele comisiei de specialitate trebuie să fie aprobați prin vot de Consiliul general al CNATDCU.

  • La același punct e menționat, acum, și faptul că „activitatea comisiei de contestație este coordonată de un președinte,, desemnat prin decizia CNATDCU de aprobare a comisiei de contestație. 

Foto: © motortion | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un sfert dintre domeniile de studii de doctorat evaluate în România au primit acreditare deși nu îndeplineau toți indicatorii / Ministerul proclamă finalizarea evaluării “la 10 ani de la intrarea in vigoare a Legii educației naționale”

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) a finalizat evaluarea instituțiilor organizatoare de studii universitare de doctorat, anunță instituția, precum și Ministerul Educației, potrivit căruia au fost…
Vezi articolul

Institutul de Istorie a Religiilor are susținerea ministrului Cercetării, care a aprobat un memorandum prin care să fie exceptat de la desființare, spune directorul Eugen Ciurtin: Avem nevoie în acest moment doar de avizul prezidiului Academiei Române

Cercetătorul Eugen Ciurtin, director al Institutului de Istorie a Religiilor al Academiei Române, a anunțat marți, 3 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă organizate la Casa Academiei Române, că…
Vezi articolul

Reguli noi pentru promovarea în Universități: Pentru funcția de profesor universitar, candidații trebuie să dețină atestatul de abilitare / La fiecare urcare în funcție va trebui un nou certificat și aviz medical, certificat de integritate și cazier judiciar

Pentru înscrierea la examenul de promovare în funcţia de profesor universitar este necesară deținerea atestatului de abilitare, conform Metodologiei-cadru privind organizarea şi desfășurarea examenului de promovare în cariera didactică, în…
Vezi articolul

Elevii refugiați pot participa la cursuri de inițiere în limba română, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial / Plata profesorilor se face din bugetele unităților de învățământ care organizează cursul – document

Minorii și tinerii peste 18 ani care au dobândit o formă de protecție internațională pot participa la cursul de inițiere în limba română, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial.…
Vezi articolul