Febra concursului Comper – Învățătoarea Claudia Chiru: Dacă ridicăm ștacheta doar pentru că vrem să ne încordăm să fim mai tari, alunecăm într-o competiție nesănătoasă

[jp_post_view]
Matematica din clasele I-IV
Matematica din clasele I-IV
„Zilele acestea am intrat în febra concursului Comper. Dacă nu faci de 100 de puncte, nu ești performant, nu lucrezi la clasă, dacă faci de 100 de puncte forțezi copilul și îl expui presiunii. Dacă copilul face de 100 de puncte, acesta este recompensat, bine văzut și laudat, dacă nu face de 100 de puncte, copilul este certat, arătat cu degetul, demotivat, câteodată ajunge de râsul întregii clase”, scrie învățătoarea Claudia Chiru pe pagina sa de Facebook, despre concursul școlar.

Învățătoare la o școală din București, Claudia Chiru spune că trebuie să rămânem „în programă cu acești copii” și să le fie respectate „stadiile de dezvoltare și nevoile lor de copii de ciclul primar”.

„Dacă noi ridicăm ștacheta doar pentru că vrem să ne încordăm să fim mai tari, alunecăm într-o competiție nesănătoasă care invită și lasă loc multor comentarii”, avertizează învățătoarea.

Claudia Chiru, textul de pe pagina sa de Facebook:

„Zilele acestea am intrat în febra concursului Comper. Dacă nu faci de 100 de puncte, nu ești performant, nu lucrezi la clasă, dacă faci de 100 de puncte forțezi copilul și îl expui presiunii. Dacă copilul face de 100 de puncte, acesta este recompensat, bine văzut și laudat, dacă nu face de 100 de puncte, copilul este certat, arătat cu degetul, demotivat, câteodată ajunge de râsul întregii clase.

Dacă profesorul trece punctaje de 100 de puncte fără număr, este căutat și cotat ca fiind foarte bun, bagă carte în ei, dacă nu trece 100 de puncte fără număr, este un profesor slab, care nu lucrează. Care este adevărul?

Ca de obicei, adevărul este undeva la mijloc.

Din punctul meu de vedere vreau sa transmit rugămintea de a sta în programă cu acești copii și de a le respecta stadiile de dezvoltare și nevoile lor de copii de ciclul primar. Dacă noi ridicăm ștacheta doar pentru că vrem să ne încordăm să fim mai tari, alunecăm într-o competiție nesănătoasă care invită și lasă loc multor comentarii.

În acest moment ne putem lovi la concursuri de exerciții care se rezolvă aplicând teoria algebrei abstracte denumită suma lui Gauss la clasa a III-a sau numărarea sunetelor și a literelor corespunzătoare cuvintelor care se scriu cu grupuri de litere. Acestea sunt lucruri foarte complicate pentru mintea unui copil de ciclul primar și nu se pot explica pentru a fi cuprinse cu mintea de clasa a III-a sau uneori a II-a, se pot memora după muuulte exerciții, însă această formă ar fi nesatisfăcătoare, pentru că baza se pune temeinic, logic, nu artificial.

Baza se pune în concret, memorarea exercițiilor îi trage pe copii în abstract unde ei nu pot sta deocamdată, căci nu cuprind această dimensiune.”

UPDATE Alexandru Tăbușcă, Conferențiar universitar la Universitatea Româno-Americană: Exercițiile nu sunt deloc de fapt rele

UPDATE Într-un comentariu pe pagina de Facebook Edupedu.ro, Alexandru Tăbușcă, Conferențiar universitar la Facultate de Informatică Managerială a Universității Româno-Americane, spune că „un astfel de concurs/disciplină, la nivel oarecum național cu aceleași subiecte comune, mi se pare un lucru bine-venit. Nu trebuie exacerbată importanța sa, dar are rolul de a obișnui elevii cu un mediu de competiție„.

„A avut și fii-miu chiar Comper vineri (și cred că e și la Mate vinerea aceasta… dacă nu se dă liber că e la școala de stat) și exercițiile nu sunt deloc de fapt rele. Așa numiții ‘itemi’ (…) au fost chiar foarte buni pentru acest nivel (și nu, nu a luat 100 de puncte fii-miu, pentru că nu a fost atent la o întrebare)”, scrie Alexandru Tăbușcă.

Tot într-un comentariu, Claudia Chiru precizează că există concursuri la această categorie de vârstă „pentru că este bine să obișnuim copiii cu organizarea, sructura, timpul necesar, atenția, corectarea etc. Modul în care este folosit acest instrument este greșit„.

 


9 comments
  1. Comper e banal!E un test din materia parcursa.Ar trebui sa ne punem un semn de intrebare cand copilul ia punctaj mic la acest concurs….sa ne mobilizam sa inteleaga materia….Nu v ati saturat de pocirea limbii romane la orice colt de strada?Ajutati va copiii sa inteleaga limba romana si nu va ascundeti dupa tot felul de paravane,spuse ale cadrelor didactice care,la randul lor,au tratat superficial materia ,sau ,mai nou,psihologi care stiu ei mai bine si ne indeamna sa crestem o generatie de analfabeti….

  2. buna ziua . doresc sa aflu cu ce sunt recompensati castigatorii concursului Comper la faza Nationala ,clasa a 3 a .

  3. Așa este, principala problemă este lipsa de atemție și răbdare nu lipsa cunoștințelor. Nici nu știu cum să îmi ajut copilul în acest sens.

  4. Eu l-am dat după ore, chiar dacă am stat și eu un plus. Le-am spus ca rămâne cine vrea. Nu se trec în catalog, nu le spun public… Vreau sa fie atenti la cerințe. Și nu au fost. Se grăbesc sa termine. Ei dau lucrarea după 15 min și nu verifica 🙁
    Nici măcar părinților nu le-am spus punctajele. Sa le spună copiii, dacă vor. E un antrenament și atât.

    1. Regulamentul comper trebuie să prevadă că premiile se dau în mapa , nu la serbare, ca să nu mai raneasca copii de clasele pregătitoare clasa a 4 a.

    2. Eu o să iau măsuri împotriva comper dacă nu introduc în regulament înmânarea premiilor la mapa și fiecare să și le vadă. Dau apă la moara voit la o puzderie de învățătoare și părinți. Nu – i interesează cât rău le fac copiilor care nu iau premii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: Mai avem la nivel național 19 unități de învățământ care funcționează în trei schimburi. De anul școlar viitor este ilegal să mai avem școli care desfășoară activitate în trei schimburi

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat în cadrul unui briefing de presă că „mai avem la nivel național 19 unități de învățământ care funcționează în trei schimburi”. Potrivit Ligiei Deca,…
Vezi articolul

Rebusuri matematice, probleme practice și activități de literație, printre recomandările ISMB pe care profesorii de matematică să le aplice la clasele a VIII-a până la Evaluarea Națională 2024 / Rezultatele simulării, pe sectoare

Elevii de clasa a VIII-a ar trebui să-și dezvolte capacitatea de a înțelege o cerințele prin activități de literație sau să rezolve rebusuri matematice „pentru a facilita fixarea definițiilor”, recomandă…
Vezi articolul

Paradoxul de la Școala Centrală, unde spațiul lipsește, dar este suficient. Primarul Radu Mihaiu: Domnul director spune că nu are nevoie de spațiu suplimentar, dar că elevii din ani terminali vor să-și ia o precauție suplimentară și să nu vină la școală

Școala Centrală din București este terenul unor premiere în învățământul din Capitală: în prima săptămână de redeschidere a tuturor școlilor i-a ținut acasă pe elevii care nu sunt în clase…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Orange

Teste de antrenament pentru Evaluarea Națională 2025, disponibile gratuit pe Platforma Digitaliada. Profesorul Alin Danciu: Când un elev nu știe să răspundă la o întrebare, poate trece la următoarea, ca la examen

Profesorii și elevii au acces gratuit la teste de antrenament la Matematică și Limba și literatura română pentru Evaluarea Națională 2025 și lecții digitale interactive, pe Platforma Digitaliada. „Dacă un…
Vezi articolul