Filosofia, “lider” în topul domeniilor universitare pe care studenții le abandonează. Este urmată de Studii europene și relații internaționale – Studiu UEFISCDI

6.433 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Filosofia este domeniul universitar cu cea mai ridicată rată de abandon în România, aproape două treimi dintre studenții care se înscriu la facultățile de profil renunțând la aceste studii, potrivit unui nou raport publicat sub egida UEFISCDI, instituția care se ocupă de finanțarea învățământului superior și a cercetării. În “topul” domeniilor cu un număr mare de studenți care abandonează studiile se mai numără, potrivit raportului respectiv, studiile europene și de relații internaționale, studiile culturale, științele politice și geologia.

În toate aceste domenii, peste jumătate dintre studenți au abandonat studiile de licență în termen de cinci ani de la începerea lor.

La capătul opus, cea mai mică rată de abandon se înregistrează în domeniul Științe militare, informații și ordine publică (4,6%). Sub 30% rată de abandon e raportată și în domeniul artelor (23-29%), sănătate (programe scurte – 14-26%).

Rata abandonului după domeniul de studii – Sursa: Capitolul “Defining and Measuring Dropout Phenomenon in Romanian Public Universities”, raportul “Higher education in Romania: Overcoming Challenges and Embracing Opportunities” (UEFISCDI)

Autorii analizei privind rata de abandon în învățământul superior românesc au apelat la datele din Registrul Matricol Unic al Universităților din România (RMUR). Ei au definit rata de abandon ca “procent al populației studențești care nu a absolvit un program de studii în doi ani de la data teoretică de finalizare a studiilor”. Rata de abandon a fost astfel calculată pe baza studenților care s-au înscris în programe de licență în 2015-2016. Concluzia: 43,8% dintre studenții înregistrați în primul an al unui program de licență de 3 ani au abandonat studiile în cei cinci ani care au trecut de atunci.

Citește o analiză extinsă cu privire la abandonul școlar în universitate și impactul pandemiei asupra acestui fenomen

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


8 comments
  1. aceste statistici spun multe despre societatea capitalista in care traim. goana dupa bani impune sa studiem o specialitate care „face bani”. e trist ca o persoana care poate chiar este pasionata de filosofie este presata sa opteze pentru altceva. filosofia este una din materiile care necesita cele mai ridicate capacitati intelectuale, dar cu cea mai mica aplicabilitate in societatea de astazi, normal ca lumea abandoneaza, nu din cauza ca „e numai vrajeala”

  2. Nici un viitor student nu ar mai trebui sa se inscrie la toate pseudo-specializarile/pseudo-stiintele bazate pe vorbe goale, bla-bla-uri si „E mai bine sa fie bine decat sa fie rau”: Filosofie, „Stiinte” politice, Sociologie etc. Zero utilitate pe piata muncii, timp efectiv pierdut, iar rezultatele de pana acum sunt nule sau catastrofale (a se vedea calitatea clasei noastre politice). Facultatile astea aiuristice erau cele din care se recrutau inainte de 1989 informatorii si turnatorii.

    Tinerii ar trebui sa deschida foarte bine ochii si sa se orienteze catre profesiile adevarate, nu catre glumele proaste de specializari de mai sus. Ca sa nu-si piarda degeaba niste ani din viata alegandu-se cu nimic.

  3. Aceasta diaciplina este un obiect de studiu la alte facultati, nu e cazul pentru o facultate fara utilitate practica.

  4. Normal… Nu orice biped este capabil să înțeleagă „Critica rațiunii pure” fără să fi văzut filmul mai întâi…

  5. Dacă ar da examen și nu s-ar întra pe dosar depus la n facultăți , pe principiul ca undeva o intra absolvenții de liceu ar face alegeri mai bine gândite .
    Facultățile își merita soarta , ca rămân fără studenți in anul 3 pentru ca nu vor sa depună puțin de efort pentru selecție . Dacă termini filologie cu nota mare și mergi la cibernetica nu prea faci fata .
    La filozofie îți dai seama ca e numai vrăjeala și nu te ajuta ( s-a dus vremea cu repartițiile) sa te angajezi ( sa răspunzi la întrebarea ce știi sa faci ?).

    1. M-am prins. Ești printre cei care se retrag de la Filosofie dacă nu au văzut mai întâi ecranizarea după „Fenomenologia spiritului”. Apropo de ” la filozofie e numai vrăjeală”…

  6. Metode de predare/asimilare învechite,profesori slab pregătiți în domeniile actuale și de IT. Sunt depășiți de situație ,iar încercarea lor de a se impune ca profesori și nu de a colabora ,a creat un crater ireversibil,o lehamite . Curând nu o sa mai aveți studenți români ,pentru că vă doriți străini care sa plătească sume colosale in euro la taxe și camine ,iar românii fără posibilități să fie marginalizați și analfabetizati .

  7. uitati-vă ce fel de lectori au angajat și aveti explicația clară. o politică de contraselecție clară. nu există concurs real, numai vechile mânării de a nominaliza pe cine vor ei.

    Până nu se renunță la pseudo-concursuri, calitatea nu va crește

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trimiterea dosarului și a unui memory stick prin poștă, la Craiova – proba eliminatorie în 2022 pentru orice școală din România care vrea să primească certificat de “Școală Europeană” de la Ministerul Educației. Plus puterea cifrei 9

Ministerul Educației anunță că reia, după doi ani de pauză, competiția “Școli Europene“ printr-un apel competitiv, adică o competiție între școli. Toată procedura ar trebui să demonstreze cât de “europeană“…
Vezi articolul

Buzau: 10 clase de învățământ dual au fost înființate ca urmare a solicitărilor mediului de afaceri. Elevii din școlile duale beneficiază de bursă de 300 de lei lunar la care se adaugă o bursă de la compania la care fac practica, masă, cazare

Zeci clase de învățământ profesional în sistem dual – cu practica la companii – au fost înființate pentru anul școlar următor, la solicitarea agenţilor economici, a anunţat conducerea Inspectoratului Şcolar…
Vezi articolul

INTERVIU Julia Batioha, coordonatoarea comunității ucrainene din Mediaș, a învățat limba română, pasionată de Zdob și Zdub, încearcă să le redea copiilor refugiați activitățile furate de război și-i inspiră pe români și ucraineni să alerge la Maratonul Internațional Sibiu pentru cauza Școlii de vară a copiilor din Ucraina

Comunitatea ucrainenilor din Mediaș strânge fonduri pentru o școală de vară pentru copiii din Ucraina într-un mod inedit. 46 de alergători s-au înscris la Maratonul Internațional Sibiu 2023, ce se…
Vezi articolul

Mai multe asociații de elevi „condamnă” declarațiile Ecaterinei Andronescu referitoare la uniforma școlară: E foarte grav că problema siguranței în școli nu este înțeleasă

„Asociațiile de elevi din România condamnă recentele declarații ale ministrului educației, Ecaterina Andronescu, conform cărora soluția pentru asigurarea securității în unitățile de învățământ ar fi introducerea uniformelor obligatorii. Considerăm ca…
Vezi articolul

Elevii de clasa a VIII-a din București țin cont mai degrabă de influenceri și rețele sociale decât de consilierul școlar sau de diriginte atunci când își aleg liceul – studiu CMBRAE 2024 / Din acest an, elevii pot primi de la diriginte sau consilier o recomandare de orientare în carieră

Elevii de clasa a VIII-a din București țin cont mai mult de opinia influencerilor și a rețelelor sociale când aleg liceul pe care vor să îl urmeze, decât de opinia…
Vezi articolul