Franța, Marea Britanie și Spania domină clasamentul QS al masteratelor în afaceri din Europa QS Executive MBA 2025 / ASE București – menționată în ranking printr-o asociere cu alte universități

128 de vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Instituții din Franța și Spania domină topul de anul acesta al celor mai bune programe de masterat în afaceri din Europa, QS Executive MBA Rankings 2025, clasament regional în care școlile de afaceri din Marea Britanie sunt luate în calcul separat, potrivit datelor publicate miercuri de furnizorul internațional de astfel de analize Quacquarelli Symonds. Școlile de afaceri din aceste țări împart un top 10 global un instituții similare din SUA, în cea mai nouă ierarhizare de acest tip. Din România, o singură instituție a fost inclusă în ranking, la categoria joint programmes (programe în asociere cu alte școli) – ASE București.

Top 10 global este condus de Oxford (Marea Britanie), urmată de 2 universități din Franța, alte 2 din Marea Britanie, 1 din Spania și 4 din SUA:

1. Oxford (Said) – Marea Britanie

2. HEC Paris – Franța

3. IESE Business School – Spania

4. MIT (Sloan) – SUA

5. London Business School – Marea Britanie

6. Yale School of Management – SUA

7. Penn (Wharton) – SUA

8. Northwestern (Kellogg) – SUA

9. INSEAD – Franța

10. Warwick Business School – Marea Britanie

Clasamentul regional QS pentru Europa cuprinde 58 de școli de afaceri din 17 țări din Europa continentală. Dintre acestea, menționează autorii, 13 și-au îmbunătățit poziția față de anul anterior, iar 35 au pierdut teren. Șase școli apar pentru prima dată în ranking. 

Cele mai bune programe Executive MBA – 2025 din Europa continentală care figurează în top 50 global (poziția indicată este cea din clasamentul internațional):

2 – HEC Paris – Franța

3 – IESE Business School – Spania

9 – INSEAD – Franța

11 – ESADE Business School – Spania

13 – IE Business School – Spania

22 – ESCP Europe Business School – Franța

23 – EMLyon Business School – Franța

26 – EDHEC Business School – Franța

27 – Mannheim Business School – Germania

30 – Copenhagen Business School – Danemarca

35 – St. Gallen Business School – Elveția

38 – IMD – Elveția

47 – Grenoble Ecole de Management – Franța

48 – SKEMA Business School – Franța

49 – Audencia Business School – Franța

Potrivit QS, Franța are a doua cea mai puternică prezență în top 200 global, cu 12 instituții, după SUA. Marea Britanie este prezentă prin 11 școli de afaceri în top 200, iar Spania – 4 în top 100.

În clasamentul destinat Programelor comune (Joint Programmes) pe 2025, ce cuprinde 27 de asocieri internaționale, România apare pe locul 25, în creștere de pe 27 în urmă cu un an, prin ASE București, în programul ROCA Executive MBA (BBS-ASE/ESG-UQUAM).

  • Clasamentul Executive MBA 2025 – Joint Programmes ia în calcul programe din întreaga lume și este condus de asocieri coordonate din Franța, Singapore, China, Marea Britanie și Spania
Citește și:
Top QS Executive MBA 2024, cele mai bune masterate în afaceri din Europa sunt la universități din Marea Britanie, Spania și Franța / Un master al ASE București apare în clasamentul Joint Programmes

Foto: © Lacheev | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: Nu cred că este treaba ministrului să stabilească dacă avem sau nu uniformă în școli / Profesorii, părinții și elevii să decidă

Fiecare școală ar trebui să aleagă dacă elevii poartă sau nu uniformă, a afirmat ministrul Educației, Daniel David, într-un interviu recent acordat pentru Știrile ProTV. „Nu cred că este treaba ministrului…
Vezi articolul

Regula de 500 de elevi pentru ca o școală să aibă personalitate juridică, propusă în proiectul Legii Bolojan, să nu se aplice liceelor cu profil agricol, care au mai puțini elevi, dar care implementează proiecte cu bani europeni – propunerea unui director din Târgu Secuiesc

Pragul de minim 500 de elevi pentru ca unitățile de învățământ să aibă personalitate juridică, prag propus în proiectul de lege Bolojan, ar trebui să nu se aplice „în cazul…
Vezi articolul

Ministrul de Externe, Oana Țoiu: România trebuie să ceară recunoașterea mai rapidă a diplomelor în Europa / Țara nu are cel mai generos buget alocat cercetării, dar există oportunități – în Apărare, în transferul cercetării academice în produse/ Întâlnire privind rețelele universitare europene, la sfârșitul lui iulie

„În termeni de cercetare, trebuie să recunoaștem că România nu are cel mai generos buget alocat cercetării. Dar există o oportunitate aici, în sensul că, dacă noi creștem un buget…
Vezi articolul