Gabriel Ispas, fost secretar de stat în Educație: Dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii educației! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte

[jp_post_view]
Foto: Facebook Gabriel Ispas
„Declarațiile ministrului nu sunt acceptabile! Nu ne trebuie o nouă lege, aceasta a fost scuza sub care s-au ascuns toate tarele învățământului românesc. Nu de lege ducem lipsă, sau, dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii nr.1! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte, reale!”, spune Gabriel Ispas, decan al Facultății de Drept de la Universitatea Titu Maiorescu și membru al Pro România.

Reacția fostului secretar de stat din Ministerul Educației vine după ce România a obținut cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani la testele PISA, cu o rată a analfabetismului funcțional de 44%, în medie, în creștere față de 2015. Ministrul Educației a declarat ulterior lansării raportului OECD că „nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea [PISA] nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.

Într-o reacție pe pagina sa de Facebook, Gabriel Ispas a spus că „astăzi s-au dat publicității rezultatele evaluării PISA și, ca de obicei, suntem oripilați de rezultate. Astăzi facem o adevărată revoluție, pe care mâine o vom uita. Și, totuși…

„Declarațiile ministrului nu sunt acceptabile! Nu ne trebuie o nouă lege, aceasta a fost scuza sub care s-au ascuns toate tarele învățământului românesc. Nu de lege ducem lipsa, sau, dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii nr.1 [Legea educației nr. 1/2011 – n.red.]! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte, reale!”, a continuat Ispas.

„Dl Barna cere urgență națională pentru educație! Pe bune? Aducem smurd? Sau ISU? Aducem niște perfuzii, să ținem muribundul în viață? Fiți serioși!”, susține acesta.

Ispas le propune guvernanților și parlamentarilor următorul „decalog în educație”:
  1. „Formarea imediată a cadrelor didactice, mai ales a celor care predau în rural și în urbanul mic; formarea calitativă, nu cantitativă, cu accent pe predarea aplicativă și pe noile tehnici și metode de predare!
  2. Profesionalizarea funcției didactice. Fără numiri politice în școală!
  3. Revederea curriculumului, de la clasa 1-8.
  4. Resurse educaționale deschise pentru elevi și profesori!
  5. Realizarea curriculumului pentru liceu (zace între instituții de ceva timp)!
  6. Finanțarea învățământului după nevoi, nu împărțirea sărăciei la numărul elevilor;
  7. Regândirea salarizării și stimularea cadrelor didactice care predau în învățământul rural și în comunitățile dezavantajate;
  8. Obligativitatea grădiniței pentru toți copiii;
  9. Program prelungit în toate școlile, de la grădiniță și până la clasa a șasea.
  10. Investiții în învățământul profesional, axate pe dezvoltarea practicii!”

„În afara decalogului, poate se uită cineva și la fabricile de diplome din învățământul românesc”, a încheiat decanul Facultății de Drept de la Titu Maiorescu.

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Daniel David

EXCLUSIV Noul ministru al Educației și Cercetării anunță că va propune indicatori de performanță „pentru a crește veniturile cadrelor didactice performante”. Daniel David vorbește despre „o sinergie între salarizarea din mediul educațional cu cea din sănătate”: Anul viitor se va lucra la legea salarizării unitare

Noul ministru al Educației și Cercetării anunță într-un interviu acordat Edupedu.ro că „până imediat după alegerile prezidențiale” va veni în zona preuniversitară cu „propunerea de indicatori de performanță pentru a…
Vezi articolul

Cercetătoarea Thea Ionescu: S-au scos tezele, din păcate. Dacă eu nu mai fac niciodată până la examen ceea ce am făcut în modulul 1, de unde să mai știe copilul? Lucrurile trebuie repetate în contexte variate destul de mult, pentru a se fixa

Eliminarea tezelor școlare obligatorii în gimnaziu și liceu privează elevii de repetarea în contexte variate, „destul de mult”, a informațiilor care le sunt predate, avertizează cercetătoarea specializată în cogniţie ancorată…
Vezi articolul

ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2022 a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen / Cîmpeanu: Subiectele au fost extrem de bine formulate

Peste 82% dintre elevii care au susțiunut Evaluarea Națională în 2022 au luat medii peste 5, a anunțat ministrul Educației joi, într-o conferință de presă. Este cel mai mare procent…
Vezi articolul