Genul de comportament manifestat de guvern în actuala situație este un exemplu excelent de bullying – comentariul unui cititor

[jp_post_view]
Foto: © One Photo | Dreamstime.com
Guvernul nu ascultă propunerile profesorilor, ci vine cu ale lui, pe care le aprobă singur. fără nicio solicitare, iar în paralele trimit mesaje de intimidare și schimbă regulile în timpul protestelor, scrie un cititor Edupedu.ro într-un comentariu. Pentru că este foarte bine explicat și exemplificat, decizia redacției a fost să îl transformăm în articol.
  • Orice cadru didactic poate scrie pe adresa redactie@edupedu.ro despre problemele sau soluțiile identificate în școală/învățământ. Ideile și opiniile exprimate în aceste articole nu sunt neapărat și cele ale redacției.

„Genul de comportament manifestat de guvern în actuala situație este un exemplu excelent de bullying. Ei nu ascultă propunerile profesorilor, dar vin cu propunerile dânșilor, pe care le aprobă singuri și apoi le legiferează. Între timp, trimit mesaje de intimidare pe toate canalele disponibile, ba o solicitare de situații, ba o notă de informare despre cum se taie ore și peste toate o ordonanță care să reglementeze suspendarea contractelor de muncă pe perioada grevei. Apoi niște mizerii de prime plătibile în tranșe și condiționate și acelea. Pe când cupoanele sociale pentru profesori?

Aș vrea să reamintesc tuturor că toate majorările și plățile făcute profesorilor au fost plătite cu întârzieri și eșalonări pe luni și ani de zile, astfel încât, pe lângă faptul că, în cuantum, ele nu reprezentau mare lucru, prin plata întârziată au devenit aproape nule. Ultimul exemplu ar fi orele remediale din pandemie, plătite după 11 luni. Asta în timp ce profesorilor li se cer intervenții rapide. Și eficiente.

Meseria de profesor, probabil precum cea de medic, a devenit o meserie de „hârțogar”: planuri individuale, planuri pe unitate, planuri remediale, fișe personalizate și apoi rapoarte individuale, cu planuri remediale pe baza rapoartelor. Săptămâna verde – dosare de planificări și raportări, săptămâna altfel la fel. Portofoliul personal, portofoliile elevilor, dosarul catedrei, dosarul comisiei, procese verbale, planificări în toate aceste dosare, planificare pe orice pas pe care îl faci în perimetrul școlii apoi analiza și raportarea lui plus planul remedial.

Mai nou, modulul MATE cu obligația profesorilor de a participa. I s-au arondat urgent și credite. De parcă problema abandonului școlar se rezolvă prin încărcarea problemelor (tot de către profesori) în SIIIR.

Aaa, să nu uităm de proceduri. Școlile din România au în jur de peste 150 de proceduri care reglementează cam tot ce s-ar putea întâmpla în școală. Pe care profesorii (în comisiile respective) trebuie să le elaboreze și revizuiască aproximativ anual. Tone de hârtii și prostii. Și predarea?

Dacă s-ar contabiliza orele de citit și revizuit și redactat toate aceste maldăre de hârtii și situații, ați vedea că, fără să ajungem la norma didactică de predare, s-a consumat și depășit săptămâna de lucru de 40 de ore”.


1 comment
  1. Corect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directorii de școli care se ocupă de proiecte cu fonduri europene și nu sunt plătiți pot avea mai puține ore de predare. Totuși, norma didactică de predare nu poate scădea sub limita de 10 ore – proiect

Directorii și directorii adjuncți care se ocupă de proiecte finanțate prin PNRR, Programul Educație și Ocupare sau alte programe recunoscute de Ministerul Educației, dar nu sunt plătiți în aceste proiecte,…
Vezi articolul

Peste 30.000 de profesori se întâlnesc în iTeach, cel mai complex ecosistem educațional digital dezvoltat pentru a sprijini cadrele didactice – o bibliotecă cu 11.000 de resurse educaționale deschise și parcursuri de educație digitală. Tu ești acolo? (P)

Platforma iTeach este o construcție temeinică de sprijin pentru cariera didactică, o alegere bună pentru 30.000 de profesori – un număr în creștere accelerată. Este coloana vertebrală a unui complex…
Vezi articolul

Profesoara Antoaneta Luchian: E nevoie de mai multă practică pedagogică în formarea inițială / Examenul de titularizare să rămână, dar să fie însoțit de masterat didactic, de asistență la clasă și mentorat real, să treacă prin toate etapele a ceea ce înseamnă viața școlii

Profesorii trebuie sprijiniți să facă mai multă practică pedagogică în formarea inițială, a afirmat recent profesoara de Educație muzicală Antoaneta Luchian, la emisiunea Educația la putere, de la TVR 2.…
Vezi articolul