Genul de comportament manifestat de guvern în actuala situație este un exemplu excelent de bullying – comentariul unui cititor

[jp_post_view]
Foto: © One Photo | Dreamstime.com
Guvernul nu ascultă propunerile profesorilor, ci vine cu ale lui, pe care le aprobă singur. fără nicio solicitare, iar în paralele trimit mesaje de intimidare și schimbă regulile în timpul protestelor, scrie un cititor Edupedu.ro într-un comentariu. Pentru că este foarte bine explicat și exemplificat, decizia redacției a fost să îl transformăm în articol.
  • Orice cadru didactic poate scrie pe adresa redactie@edupedu.ro despre problemele sau soluțiile identificate în școală/învățământ. Ideile și opiniile exprimate în aceste articole nu sunt neapărat și cele ale redacției.

„Genul de comportament manifestat de guvern în actuala situație este un exemplu excelent de bullying. Ei nu ascultă propunerile profesorilor, dar vin cu propunerile dânșilor, pe care le aprobă singuri și apoi le legiferează. Între timp, trimit mesaje de intimidare pe toate canalele disponibile, ba o solicitare de situații, ba o notă de informare despre cum se taie ore și peste toate o ordonanță care să reglementeze suspendarea contractelor de muncă pe perioada grevei. Apoi niște mizerii de prime plătibile în tranșe și condiționate și acelea. Pe când cupoanele sociale pentru profesori?

Aș vrea să reamintesc tuturor că toate majorările și plățile făcute profesorilor au fost plătite cu întârzieri și eșalonări pe luni și ani de zile, astfel încât, pe lângă faptul că, în cuantum, ele nu reprezentau mare lucru, prin plata întârziată au devenit aproape nule. Ultimul exemplu ar fi orele remediale din pandemie, plătite după 11 luni. Asta în timp ce profesorilor li se cer intervenții rapide. Și eficiente.

Meseria de profesor, probabil precum cea de medic, a devenit o meserie de „hârțogar”: planuri individuale, planuri pe unitate, planuri remediale, fișe personalizate și apoi rapoarte individuale, cu planuri remediale pe baza rapoartelor. Săptămâna verde – dosare de planificări și raportări, săptămâna altfel la fel. Portofoliul personal, portofoliile elevilor, dosarul catedrei, dosarul comisiei, procese verbale, planificări în toate aceste dosare, planificare pe orice pas pe care îl faci în perimetrul școlii apoi analiza și raportarea lui plus planul remedial.

Mai nou, modulul MATE cu obligația profesorilor de a participa. I s-au arondat urgent și credite. De parcă problema abandonului școlar se rezolvă prin încărcarea problemelor (tot de către profesori) în SIIIR.

Aaa, să nu uităm de proceduri. Școlile din România au în jur de peste 150 de proceduri care reglementează cam tot ce s-ar putea întâmpla în școală. Pe care profesorii (în comisiile respective) trebuie să le elaboreze și revizuiască aproximativ anual. Tone de hârtii și prostii. Și predarea?

Dacă s-ar contabiliza orele de citit și revizuit și redactat toate aceste maldăre de hârtii și situații, ați vedea că, fără să ajungem la norma didactică de predare, s-a consumat și depășit săptămâna de lucru de 40 de ore”.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile trebuie să comunice elevilor și părinților până pe 1 octombrie când sunt ”Școala altfel”, „Săptămâna verde” și vacanța mobilă din februarie, prevede ordinul cu structura anului școlar 2023-2024

Școlile trebuie să informeze elevii și părinții cu privire la perioadele în care se vor organiza programele Săptămâna „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”, dar și despre perioada de 7 zile…
Vezi articolul

Peste 2 milioane de profesori, elevi și părinți folosesc soluțiile AI ale Microsoft / Directorii de școli pot optimiza procesele decizionale și raportările prin integrarea tehnologiilor digitale în procesul educațional (P)

România continuă să avanseze în integrarea tehnologiilor digitale în procesul educațional. După ce în iulie 2024, Guvernul a aprobat Strategia Națională de Inteligență Artificială pentru 2024-2027, cu educația digitală jucând…
Vezi articolul

Nu avem profesori, instructori capabili să utilizeze resurse tehnologice avansate în învățământul profesional, spune ministrul Educației: Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți de la nivelul operatorilor economici să poată avea acces în școală

Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți, de la nivelul operatorilor economici, să poată avea acces în școală, susține ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Acesta a vorbit despre dotările pe…
Vezi articolul