HARTA Cum se deschid școlile în marile orașe din România. Bucureștiul și majoritatea reședințelor de județ sunt în galben. Patru mari municipii rămân în roșu, iar șase în verde / Orașele aflate la limită

[jp_post_view]
Harta: Scenariile de deschidere a scolilor / Sursa: G4Media
Bucureștiul și majoritatea reședințelor de județ se încadrează în scenariul galben pentru redeschiderea școlilor, potrivit ratei de incidență COVID-19 de la acest moment, cu trei zile înainte de reluarea cursurilor. În același timp, patru mari orașe rămân în scenariul roșu, în timp ce alte șase sunt în verde, scrie G4Media.ro. Câteva municipii sunt acum la limită să treacă în alt scenariu.

Conform datelor centralizate de G4Media.ro de pe site-urile și paginile de Facebook ale prefecturilor, direcțiilor de sănătate publică și primării, la acest moment, majoritatea reședințelor de județ și municipiul București sunt în scenariul galben, având rata de incidență a cazurilor de COVID-19 între 1 și 3 la mie.

În schimb, patru mari orașe sunt în scenariul roșu, adică o incidență de peste 3 la mie și, la rata de acum, au șanse foarte mici să ajungă sub acest prag până duminică: Alba Iulia – 3.37, Baia Mare – 3.99, Timișoara – 3.96 și Zalău – 3.27.

De cealaltă parte, șase reședințe de județ sunt în scenariul verde (rata sub 1 la mie) și toți copiii de aici vor reveni în bănci începând de luni: Pitești, Buzău, Focșani, Călărași, Miercurea Ciuc și Slatina.

Vezi INFOGRAFIC detaliat și citește articolul complet pe G4media.ro


3 comments
  1. Nu știu și nici nu ma interesează ce în capul ministrului, e clar ca consideră pandemia un fleac și cred ca are sentimentul ca gestul lui de „curaj” și „revenire la normalitate” va rămâne în istorie.
    Eu doar pot transmite părinților ca decizia e a lor, școala nu mai de mult vreo necesitate, e o chestie ca și Crăciunul – afacere sentimentala. Deci dragi prieteni, dacă copiii dumneavoastră s-au saturat de online și nu mai pot de nerăbdare sa se întoarcă la școală – urați-le spor la învățat și socializat. Dar dacă nu sunt convinși, ei nu dumneavoastră, nu-i stresați – o săptămână ii puteți motiva ca parinti, apoi dacă nu se mobilizează școală sa transmită și online – o luna puteți sa o țineți în viroze și după, mai vedeți cum evoluează lucrurile.
    Cat despre „pierderi” , sa fim serioși e plin netul de meditații gratis. Dar și de cursuri și certificări. Online a fost pentru mulți o ocazie de a-și optimiza timpul, de a derula proiecte personale ar fi păcat sa fie întrerupte din conformism.
    Eu nu-mi trimit copilul la școală și nici prietenii mei nu o fac, stilul asta de azi pe miine nu îl mai accept, minciunile cu suntem pregătiți iar dacă nu improvizam ceva ma lasă rece. E logic sa deschizi scolile unde online nu funcționează, dar unde merge bine – chiar mai bine ca înainte – la ce sa te grăbești? Din contra ar trebui la nivelul fiecărei scoli regandit ce se va face de aici inainte fata în fata și ce rămâne în online permanent. Se blamează online-ul dar a rezolvat atatea blocaje și probleme: timpi morți, navete, bullying, evaluări automate, descoperirea aplicațiilor care simplifica viata de elev și nu numai, comunități de studiu la nivel național, participarea la activități sportive sau artistice în cadrul unor cluburi, popularizarea unor proiecte și bune practici etc.
    Succes tuturor!

    1. De acord! Mulți elevi spun că regretă deja școala online. Sunt elevi de liceu care fac naveta zilnic de la zeci de kilometri și se trezesc la 4 dimineața și ajung acasă la 4 dupămasa. Frecvent apar probleme cu autobuzele care se defectează, nu vin la timp sau deloc…
      Mai sunt elevii timizi , așa-numiții tocilari care au înflorit în online, fără să fie intimidați de colegii răutăcioși. Sunt atâția elevi care vor să se concentreze pe învățat, nu pe morala pe care o face dascălul nesimțiților clasei. Sunt elevi care nu mai sunt terorizați în pauze de „bullies”. Profesorul poate să se concentreze pe predare, exerciții, nu să facă pe asistentul medical și agentul de pază. Pe cine avantajează graba asta de a deschide școala, cu toate riscurile? De acord cu reîntoarcerea în bănci a celor din ciclul preșcolar și primar. Dar pentru ceilalți riscul nu merită.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O treime dintre elevii de 15 ani din România văd școala ca pe o pierdere de timp, arată evaluările PISA 2022 / Elevii trebuie să își dezvolte competențele sau să fie capabili să acceseze un loc de muncă la sfârșitul școlii, iar liceul din România nu oferă aceste două aspecte – Hannah Kitchen, OCDE

România are cea mai mare rată de părăsire timpurie a școlii, spune Lucie Cerna, analist principal în echitate, incluziune și tranziții în cadrul Direcției pentru educație și competențe a OCDE…
Vezi articolul

Pirueta ministrului Daniel David în doar 4 zile, în cazul IȘE: de la „voi face verificări și voi lua măsuri” dacă cineva a modificat răspunsul, la „nu e cenzură, ci bune practici europene”, eu am cerut modificările

În doar patru zile, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a trecut de la promisiunea unei anchete interne în minister privind posibila cenzurare a răspunsului Institutului de Științe ale Educației…
Vezi articolul

Ce conține cu adevărat proiectul de lege Plx145/2023, contestat de AUR pe motiv că se vor fura copiii: Mecanismul prin care statul va ajuta familiile în situații vulnerabile să nu instituționalizeze copiii este asemănător celui de sprijin pentru persoanele cu dizabilități

Proiectul de lege Plx145/2023 privind prevenirea separării copilului de familie, care a provocat protestul AUR de la Parlament din această dimineață a fost adoptat cu 222 de voturi pentru, 48…
Vezi articolul

Foarte puțini dintre copiii ucraineni merg la școală în România: raportul guvernamental privind refugiații enunță probleme și provocări, dar șchioapătă la capitolul soluții / Acțiunile României, raportate la modelul german

Numărul mic de copii ucraineni înscriși ca elevi sau audienți în școlile românești, comparativ cu totalul celor sosiți în țară, este una dintre principalele provocări enumerate în recentul raport dedicat…
Vezi articolul

Conferință organizată de Fundația Vodafone și Edupedu.ro

Csaba Asztalos: Părinții fac multe nenorociri în sistemul de educație – foarte multe presiuni, intervenții, ceea ce are efect negativ asupra calității actului de educație / Respectul față de profesori este afectat extrem de puternic, prin persiflarea și subminarea autorității lor, ceea ce aduce indisciplină în școli

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării primește numeroase sesizări din partea profesorilor, iar analiza cazurilor arată că „în foarte multe situații sunteți victimele discriminării”, a declarat Csaba Asztalos, președintele instituției. În…
Vezi articolul