Harvard, MIT și Oxford – universitățile cu cea mai puternică reputație din lume – clasament Times Higher Education / Nicio instituție românească printre cele 300 incluse în rankingul internațional

3.966 de vizualizări
Universitatea Harvard / Foto: news.harvard.edu
Harvard University, Massachusetts Institute of Technology și University of Oxford sunt primele trei universități din lume în clasamentul pe 2025 al universităților în funcție de prestigiul lor, clasament publicat marți de Times Higher Education. Top 5 al World Reputation Rankings 2025 este completat de Stanford University și University of Cambridge. 

Clasamentul include 300 de instituții din 38 de țări și teritorii, dar niciuna nu este din România. Din Europa Centrală și de Est sunt doar două universități incluse – una din Cehia și două din Polonia, acestea din urmă figurând pentru prima dată în rankingul menționat.

Pe lângă cele 3 universități americane și două britanice din top 5, pe locurile 6-10 apar încă 3 instituții din SUA, dar și una din China și una din Japonia. 

Top 20 este dominat de americani, puținele universități din alte țări, în intervalul 11-20, fiind una din China, una din Elveția, încă una din Marea Britanie și una din Singapore.  

Top 10 World Reputation Rankings 2025 – Times Higher Education:

1 – Harvard University (SUA)

2 = Massachusetts Institute of Technology (SUA)

2 = University of Oxford (Marea Britanie)

4 = Stanford University (SUA)

4 = University of Cambridge (Marea Britanie)

6 = University of California, Berkeley (SUA)

7 = Princeton University (SUA)

8 = Tsinghua University (China)

9 = Yale University (SUA)

10 = University of Tokyo (Japonia)

Clasamentul se bazează pe un sondaj de opinie bazat pe invitații de participare în rândul experților din mediul academic și agregă răspunsurile venite de la 55.000 de astfel de specialiști. 

Citește și:
Clasamentul Times Higher Education al reputației universităților: Harvard, MIT și Stanford conduc în ranking / O singură universitate din Europa Centrală și de Est a fost inclusă

4 comments
  1. Clasamentul se bazeaza pe ,,sondajul de opinie…..” Cred ca sunt mai multe clasamente in ceea ce priveste calitatea universitatilor….. Clasificari dupa linii doctorale, programe de cercetare, lucrari publicate in reviste de prestigiu….Bine, unele dintre universitatile pomenite, au prestigiu vechi, dar e si multa politizare….

  2. Lasa ca vine maretul ministru cu strategia: reunim toate Universitatile din tara sub un singur nume, si poate reusim sa prindem locul 300.

  3. In topul 1000 de anul acesta exista totusi doua universitati romanesti. ASE este prima. UBB e cam in spate, la egalitate cu Suceava. Avand in vedere sumele extrem de mici alocate pentru universitatile romanesti, pana si faptul ca avem doua universitati in top 1000 e mare lucru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii și părinții nu înțeleg rolul și utilitatea programului Săptămâna Verde, potrivit raportului de evaluare publicat de Ministerul Educației: Vin cu scutiri, deși au fost în vacanță cu părinții, iar cei din ani terminali sunt încurajați de părinți să se pregătească pentru examene, spun profesori chestionați

Rolul programului Săptămâna Verde nu este înțeles pe deplin de părinți și elevi, „ fapt care duce la perceperea eronată a acestuia ca fiind o perioadă de vacanță”, se precizează…
Vezi articolul

Echipamentele digitale pentru dotarea claselor, pe care primăriile le vor cumpăra cu bani din PNRR, „vor fi calitative, moderne și adaptate vârstei elevilor“, transmite agenția de implementare a Ministerului Educației / Nu este menționat drept criteriu prețul cel mai mic sau produse pe standardul minimal, iar UEFISCDI avertizează că banii rămași necheltuiți nu pot fi folosiți pentru altceva

Criteriile de selecție și achiziție pentru echipamentele digitale și cele pentru laboratoare, din apelul lansat de Ministerul Educației, de 1 miliard de euro, din PNRR, nu ar trebui să fie…
Vezi articolul
Bogdan Cristescu, expert in stiintele educatiei, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie

Mit spulberat: Elevii români au rezultate proaste la testele internaționale pentru că noi nu am preda acele conținuturi. Bogdan Cristescu, directorul Direcției de Curriculum, CNPEE: 86% din conținuturile evaluate în TIMSS sunt în programa din România, dublu față de Finlanda

Motivul foarte des invocat pentru slabele performanțe ale elevilor români la testările internaționale, cum sunt PISA sau TIMSS, este acela conform căruia noi nu am preda elevilor conținuturile pe care…
Vezi articolul

Marcel Ciolacu, președintele PSD: Dascălii au ajuns bătaia de joc a unor elevi care consideră că au doar drepturi, fără nicio obligaţie. Avem legile Educaţiei în Parlament. PSD va insista ca noile reglementări să restabilească autoritatea profesorilor

Liderul social-democrat Marcel Ciolacu a afirmat că PSD va insista în Parlament, la dezbaterile privind legile Educaţiei, ca noile reglementări să restabilească autoritatea profesorilor, făcând referire la profesoara din Prahova…
Vezi articolul