Împărate, ești gol!

[jp_post_view]
Cristian Pantazi / Foto: Arhiva personală
Are guvernul lui. Are ministrul lui. Are, în sfârșit, și legile lui. Are aproape toată presa la picioare, cumpărată cu bani care ar fi putut acoperi salariile profesorilor. Și totuși, educația e în colaps. Singura lui contribuție e o nouă vacanță, mascată sub numele de ”Săptămâna verde”. După aproape 9 ani de mandat, e cazul să anunțăm evidența: împăratul e gol.

Sigur că o știu și peneliștii lui obedienți, dar le e teamă să o spună. O știu și PSD-iștii, dar tac pentru că i-a adus la guvernare. O știu și angajații mogulilor de presă, dar ei sunt mituiți cu zeci de milioane de euro să tacă. O știu și partenerii externi, dar au nevoie de un aliat rezonabil într-o regiune instabilă.

Președintele Iohannis și-a ratat complet mandatele în ce privește educația. Iată principalii indicatori.

Semnalele publice greșite. A promovat ca premier un plagiator și se pregătește să numească în funcție un alt PSD-ist cu CV discutabil. Să ne amintim și de Dăncilă, și ea prim-ministru pe semnătura lui. Și tot ce a promovat în PNL e un dezastru politic – Alina Gorghiu, Florin Cîțu. La fel, în cam toate funcțiile-cheie a promovat oameni sub propriul standard, ca să nu îl eclipseze cumva. Toate au fost semnale explicite pentru tineri și copii că în România scara valorilor e răsturnată.

Greva generală, prima în 18 ani. În plină criză socială, președintele nu își îndeplinește nici măcar funcția minimală impusă de Constituție, și anume medierea între stat şi societate, deși e clar că guvernul Ciucă nu reușește să dezamorseze greva.

Comod și dezinteresat, pe președinte nu l-a interesat nici o secundă cu adevărat cum trăiesc profesorii și cum se face școală. Probabil că nici nu a avut vreun moment disponibilitatea de a înțelege cu adevărat ce presupune reformarea sistemului de educație, dat fiind că timp de 9 ani a dovedit că este adversarul reformei reale în orice domeniu.

A, ba da. L-a interesat să-și blocheze 20 de ani postul de profesor de la Sibiu, în detrimentul elevilor. Nici un alt profesor nu a putut ocupa acel loc vacant de facto, ceea ce înseamnă că orele au fost predate de suplinitori.

Legile educației. Marele său proiect de țară, România educată, a fost în sfârșit transpus în legi. Simulacrul de dezbatere publică și parlamentară a avut rostul de a ascunde impostura din aceste legi, aspru criticate de experți precum Lazăr Vlăsceanu, Mircea Miclea ori Daniel Funeriu.

Cu singurul scop de a lăsa ceva în urma celor două mandate – timp irosit în istoria României – președintele Iohannis a promovat un pachet legislativ care instituie de fapt o contrareformă în toată regula. Educația a la Iohannis are în centru grupurile de interese (rectori, baroni locali și diverse grupări cu școli private), în timp ce elevul e ținut la marginea sistemului.

Sunt suficiente trei exemple:

1. În epoca digitalizării totale și a inteligenței artificale, legile lui Iohannis ratează orice cuplare a școlii cu modernitatea.

2. Salarizarea cadrelor didactice nu e legată nici o secundă de performanță, ceea ce înseamnă osificarea unui sistem defect.

3. Admiterea în liceu e doar cu matematică și română, adică restul materiilor sunt de mâna a doua, inutile, balast.

Citește analiza integrală pe G4Media.ro


2 comments
  1. Dintre merituoșii peneliști ați uitat pe Bode. (Policalificat și plagiator).
    Ar mai fi și alții.
    În schimb Iohannis așteaptă telegrama de felicitare gen Nea Nicu:
    Mult Iubite Tov/Domn Președinte!
    Vă mulțumim pentru tot (și pentru legile educației) și vă poftim să cântați la altă masă!

  2. Nu e gol de acum, a fost de la început, de când și-a aruncat paltonul pe o capota. Acum este și gol și muribund politic și cu un viitor incert. Petrov poate să-i confirme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Evaluarea finală” de școală generală în Finlanda, țară ce ar putea fi luată ca model pentru schimbări în Evaluarea Națională – clasa a VIII-a, potrivit ministrului Daniel David

Elevii care finalizează învățământul secundar inferior (echivalentul gimnaziului) în Finlanda și se pregătesc să continue studiile la nivel liceal trebuie să treacă printr-o „evaluare finală”, ce stabilește cât de bine…
Vezi articolul

Avertisment al Comisiei Europene, cu privire la formarea profesorilor în România: „Foarte puțină pregătire practică, mai ales în tehnicile moderne de predare sau în pedagogia incluzivă”

„Formarea inițială a profesorilor oferă foarte puțină pregătire și training practic, mai ales în tehnicile moderne de predare sau în pedagogia incluzivă”, avertizează Comisia Europeană, într-un raport în care critică…
Vezi articolul
conducătorii de doctorate

Rectorii români care vor să profite de pe urma schimbărilor propuse în legea învățământului superior, cu ochii pe banii din PNRR – prezentați ca “oligarhie” în reputata publicație internațională Times Higher Education

Atitudinea multora dintre rectorii universităților din România care nu au luat poziție față de schimbările din proiectul legii învățământului superior, precum cele referitoare la mandatele nelimitate sau cele privind amnistierea…
Vezi articolul