În 17 județe copiii sunt lăsați corigenți masiv în clasa a VIII-a, ca să nu intre în Evaluarea Națională. „Intenționăm să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns aici,” anunță ministrul

[jp_post_view]
În 17 județe din toată țara, ratele de corigenți sau elevi lăsați cu situația neîncheiată cresc masiv în clasa a VIII-a, potrivit unei statistici publicate de Ministerul Educației. Cele mai mari rate de corigenți sunt în județele Brăila, Călărași și Tulcea. Ministrul Ecaterina Andronescu susține că urmează o analiză și o anchetă a ministerului pe acest subiect, prin care va încerca să „descifreze” mecanismul interior al acestui fenomen. În toată ţara au fost 14.727 de elevi corigenţi sau fără situaţie încheiată, potrivit ministerului.

Din datele publicate de minister se vede clar cum în clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a elevii sunt trecuți clasa, ratele de corigență fiind unele mici, de câteva procente pe an şcolar, după care în clasa a VIII-a procentele sunt deja cu două cifre, între 10 şi 19%.

Județele vizate de anchetă sunt:
  1. Brăila 19,96%
  2. Călărași 16,25%
  3. Tulcea 16,01%
  4. Iaşi 15,81%
  5. Ilfov 15,49%
  6. Prahova 14,47%
  7. Ialomița 13,84%
  8. Vaslui 13,58%
  9. Cluj 12,4%
  10. Sibiu 13,20%
  11. Caraş-Severin 11,96%
  12. Olt 11,6%
  13. Bistrița-Năsăud  11,35%
  14. Covasna 11,25%
  15. Maramureş 10,96%
  16. Satu Mare 10,69%
  17. Galați 10,61%

De precizat că Brăila este județul pe baza căruia asociația Human Catalyst a publicat un raport care arată că numeroase școli ridică artificial “rata de promovare” prin descurajarea elevilor să se înscrie la examen. Această problemă a fost numită „Fenomenul Brăila”.

Noi intenționăm să mergem să facem o evaluare, să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns la Brăila la aproape 20% din elevii clasei a VIII-a să fie corigenți sau repetenți„, a spus Ecaterina Andronescu. Aceasta a anunțat că o evaluare este în curs. „Elevii nepromovați şi cu situația neîncheiată. Asupra acestei categorii de elevi vom face o analiza, pentru că reprezintă un numar important din această promoție şi despre ei nu ştim dacă vor fi în etapa următoare sau nu„, a mai declarat Andronescu.

Ministrul a remarcat şi „cifrele relativ mari la clasa a V-a” în privința celor rămaşi corigenți sau cu situația neîncheiată, „ceea ce înseamnă că la trecerea la ciclul gimnazial elevii au o problemă. Va trebui să vedem cum putem să remediem această problemă„.

Procentul corigenților în clasa a V-a variază mult, scade la clasele a VI-a și a VII-a și din nou ajungem până la apropape 20% în clasa a VIII-a. Această situație a corigenților la clasa a VIII-a va face obiectul unei analize foarte serioase la nivelul Ministerului Educației. Pe aceste județe ne vom concentra analiza, pentru a evita să repetăm situația„, a declarat Ecaterina Andronescu.

Citeşte şi:

1 comment
  1. Exista si „fenomenul Human Catalyst” acela ca fiind o asociatie plina de specialisti in orice, arunca pe piata „studii” si nu studii facute cu discernamant si profesionalism;
    Datele sunt publice, sau pot fi solicitate oricand; cine i-a impiedicat sa termine „studiul” facut si sa prezinte o statistica exacta, pe judete si pe ani: cati elevi s-au inscris in clasa a VIII-a, cati au terminat-o, cati s-au inscris in invatamantul profesional, cati au promovat EN raportat la cati au inceput clasa a VII-a.
    Iese o statistica corecta, facuta de profesionisti, nu o colportare de zvonuri sub umbrela unor „studii”

    Exista minciunele, minciuni mari si date statistice…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Jumătate dintre liceeni spun că prea puțini dintre profesori le trezesc dorința de a învăța / O problemă-cheie semnalată de elevi: „relevanța scăzută a învățării pentru viața de zi cu zi și pentru viitorul lor profesional” – Studiu despre „calitatea vieții liceenilor” din România

Mai bine de jumătate dintre elevii de liceu din România spun că au puțini profesori sau chiar niciun profesor care să le trezească dorința de a învăța, iar mulți exprimă…
Vezi articolul

PSD se opune grădiniței cu predare doar în limba maghiară la Huedin, proiect propus de primarul PNL / Pesediștii vor ca de investiția guvernului maghiar să beneficieze toți copiii orașului indiferent de naționalitate

Președintele PSD Huedin, Oana Goga, declară că salută finalizarea investiției Guvernului Ungariei în infrastructură școlară, respectiv un nou sediu modern, o nouă grădiniță în orașul Huedin, dar spune că speră…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2024. Etapa națională pentru olimpiada de Istorie ar urma să înceapă pe 27 aprilie, la Brașov, potrivit Inspectoratului Școlar Vaslui / Calendarul concursurilor 2024 nu a fost încă publicat de Ministerul Educației

Etapa națională a olimpiadei școlare naționale de Istorie ar urma să se desfășoare între 27 aprilie și 1 mai 2024 la Brașov, potrivit unui document al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ)…
Vezi articolul