În Anglia, directorii de școli resping apelurile pentru acțiuni remediale, invocând bunăstarea elevilor și profesorilor / Discuții ca materiale de sprijin să fie permise la examenele naționale de anul viitor

955 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Anglia, națiune unde guvernul stabilea repere internaționale, în urmă cu un an, prin angajamentele privind acțiunile remediale post-pandemie, este în prezent martora unei rezistențe notabile din partea conducerii școlilor față de desfășurarea activităților de recuperare a materiei, iar situația pare să influențeze planurile pentru organizarea examenelor naționale de anul viitor, potrivit relatărilor The Guardian. Atunci, elevii ar putea da GCSE, examen național pe care îl dau elevii care termină anul 11 (cei de 16 ani), având la îndemână materiale de sprijin, conform sursei citate.

The Guardian citează, pe de o parte, un sondaj realizat în rândul directorilor de unități de învățământ din Anglia ce relevă că mai puțin de una din cinci școli din această națiune pregătește programe de recuperare a materiei pentru vacanța de vară. Motivul: directorii spun că sunt îngrijorați mai mult de bunăstarea și sănătatea elevilor și a profesorilor, decât de materia pierdută.

Doar 18% dintre participanții la sondaj au spus că vor oferi programe remediale în vacanță și doar 5% au spus că dau copiilor teme suplimentare peste vară. Reacția directorilor de școli vine în pofida preocupărilor cu privire la pierderile de învățare suferite de copii, ce au determinat guvernul să îndemne școlile să ofere sprijin suplimentar elevilor în această perioadă.

  • Iar săptămâna trecută premierul a spus că favorizează chiar extinderea zilei de școală pentru activități educaționale suplimentare, idee respinsă acum de 75% dintre directorii de școală. Aceștia își manifestă interesul mai mult pentru nevoia de “pauză” și liniște pentru elevi și cadre didactice.

Tot The Guardian semnalează, separat, intenția autorităților de a “compensa” pierderile de învățare din pandemie pentru elevii care vor da anul viitor examenele naționale GCSE și A-Level (date de elevii de 16 și 18 ani) oferindu-le acestora unele facilități.

  • Mai precis, potrivit unor propuneri neaprobate încă, dar care urmează să fie discutate în perioada următoare, elevii care dau acele examene ar urma să poată opta în privința tipului de subiecte la unele materii GCSE, având în vedere că nu au putut acoperi tot curriculum-ul din cauza pandemiei. La examinare, elevii ar urma să aibă și acces la unele materiale ajutătoare, de tipul memoratoare, la testele de matematică sau științe.

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. In primul rand, unii elevii sunt rezistenti la a fi atenti la orele de curs, sunt rezistenti la a invata si exact parintii acestor elevi lenesi, solicita ore „remediale”. Foarte corect procedeaza directorii de scoli din Anglia. Nu e normal sa ii sacrifice pe profesori ca dupa ce au parcurs integral si cu seriozitate materia, sa o reia impreuna cu cei care leneveau atunci cand colegii lor invatau.
    Pacat ca in Romania nu au toti directorii acest curaj, fiind presati de inspectorii scolari si de un ministru comunistoid.

  2. La noi exista destul de mulți care rezistă în fața prezentei la cursuri, în fata copiilor. În carantina au fost prezenți doar 3. Ulterior unii au lipsit chiar la jumătate din cursuri. A trecut un an de atunci, nicio recuperare a materiei. Nicio temă corectată, doar două lucrări corectate colectiv. În schimb copiilor li se zice că e doar vina lor că nu știu. Asta e o situație din capitală. Sper ca alții sa fi avut mai mult noroc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mesajul unei învăţătoare pentru ministru: „După ani dedicați profesiei ne trezim că suntem puși la colț și altoiți de elevi și părinți nemulțumiți pentru note sau alte pretenții”

O învăţătoare îi adresează o scrisoare ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Este vorba despre Mara Luana Rauca, cadru didactic „cu 19 ani vechime în învăţământ”. Aceasta îi solicită oficialului să ia…
Vezi articolul
Rezultatele de la Evaluarea Națională

Psihologul Suzana Pavlov: Copiii de clasa a VIII-a stau 5-6 ore la școală și fac cel puțin 2 ore de meditație și alte 2 ore de teme. Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar. Din nou, nu învățăm de plăcere, nu găsim o stimulare a curiozității în școală și ne ducem tot pe zona de emoție negativă

„Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar și pot să mai aibă și scăpări”, a declarat psihologul Suzana Pavlov pentru TVR Craiova.…
Vezi articolul

Comisia de tăiat hârtii a lansat debirocratizare.edu.ro, platforma unde profesorii şi părinţii pot propune reducerea documentelor inutile din şcoli până pe 13 decembrie

Comisa de „tăiat hârtii” a Ministerului Educaţiei a lansat platforma www.debirocratizare.edu.ro, unde pot fi accesate informaţii privind propunerile, acţiunile şi progresele făcute în alcătuirea raportului pentru debirocratizarea activităţii didactice începând…
Vezi articolul