Institutul de Lingvistică al Academiei Române susține programul de licență de 4 ani pentru viitorii profesori de limba română, propus de decanele Oana Fotache și Laura Sitaru ministrei Ligia Deca

2.503 vizualizări
Foto: Edupedu.ro / DOOM 3
Institutul de Lingvistică al Academiei Române susține programul de licență de 4 ani pentru viitorii profesori de limba română, în loc de 3 ani cum este în prezent, scrie instituția într-o postare pe Facebook.

„Prin vocea decanului de la Facultatea de Litere – Universitatea din București, Universitatea din București a luat inițiativa restabilirii duratei ciclului de licență la 4 ani pentru învățământul filologic cu dublă specializare”, scriu reprezentanții institutului pe rețeaua socială.

„Salutăm și susținem această inițiativă, care revitalizează învățământul filologic românesc!”, continuă în postarea Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”.

Poziția instituției vine după ce viitorii profesori de limba și literatura română, actuali studenți formați de facultățile de litere și de limbi străine, ar putea să facă 4 ani de licență, așa cum era tradiția filologică înainte de introducerea sistemului Bologna.

Extinderea duratei studiilor față de cei 3 ani urmați de studenți în prezent este propunerea oficială pe care Oana Fotache Dubălaru și Laura Sitaru, decanele Facultății de Litere și a Facultății de Limbi și Literaturi Străine din Universitatea din București (UB) au înaintat-o ministrului Educației, Ligia Deca.

Decana Facultății de Litere spune într-un interviu exclusiv pentru Edupedu.ro că propunerea vine în contextul în care este nevoie de o reformă reală a formării inițiale a profesorilor. Trei ani de pregătire sunt insuficienți, consideră Fotache Dubălaru, care susține că „un student la filologie este pus în situația unui personaj de basm, doar că fără glorie și fără garanția unui final fericit. În trei ani trebuie să învețe cât alții în șase, pentru că se pregătește, de fapt, pentru două specializări” – limba română și o limbă modernă.

Citește și:
Viitorii profesori trebuie să facă 4 ani de licență în loc de 3 – propunere susținută și de Facultatea de Litere a Universității de Vest din Timișoara / Interviu cu Dana Percec, decan: Ar crește în mod cert calitatea absolvenților. Programele filologice au suferit întotdeauna de subfinanțare
Patru ani de studenție pentru viitorii profesori de Limba română, care să fie pregătiți să folosească și resursele digitale la clasă – ceruți Ministerului Educației de Facultatea de Litere de la Universitatea Al. I. Cuza din Iași. Decana Claudia Tărnăuceanu: Studenții trebuie pregătiți cu o înțelegere solidă a domeniului, cu abilități pedagogice și învățați să folosească tehnologia modernă cu elevii – INTERVIU
EXCLUSIV Viitorii profesori de Limba română să facă 4 ani de facultate la ciclul licență, în loc de 3 – i-au propus oficial ministrei educației decanele Facultăților de Litere și de Limbi Străine. Oana Fotache Dubălaru, decan: Propunerea are adeziunea studenților. Impactul bugetar ar fi maximum 6 milioane de euro
INTERVIU Oana Fotache Dubălaru, decana Facultății de Litere UB: Numărul posturilor scoase la concursul de titularizare e ridicol de mic. Lipsa de perspectivă îi descurajează pe profesorii debutanți în câțiva ani. E un cerc vicios al demotivării

2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Senatorii au amânat discuția unui amendament susținut de Asociația Elevilor din Constanța privind transportul gratuit al elevilor și vor o nouă comisie / Președinta AEC: Parlamentarii vor avea vacanță. Noi elevii, nu. Avem nevoie de gratuitate pentru a ajunge la școală

Senatorii din Comisia de învățământ din Senat au amânat discutarea proiectului pentru modificarea articolului 83 al Legii Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023, care reglementează gratuitatea elevilor la transport, în ședința din…
Vezi articolul

Profesorul Răzvan Cherecheș, despre curentul anti-vaccinare în România: Nu ne putem aștepta ca o populație care a trecut printr-un sistem educațional subfinanțat să înțeleagă statistici, să înțeleagă diferența dintre ADN și ARN / Cred că avem în momentul ăsta un segment din populație care nu poate fi abordat. Trebuie să-i lăsăm în pace să continue să-și ducă „lupta”

Nu ne putem aștepta ca o populație care a trecut printr-un sistem educațional subfinanțat să înțeleagă statistici, să înțeleagă diferența dintre ADN și ARN, spune profesorul universitar Răzvan Cherecheș despre…
Vezi articolul

Cu 8 lei vor lua mai mult profesorii asistenți la Evaluarea Națională și BAC 2023, față de anul trecut – document / 1 leu în plus pe lucrare, pentru profesorii corectori, în timp ce ministrul Educației anunță că „va lupta” pentru ca profesia de cadru didactic să fie respectată, inclusiv din punct de vedere financiar

Profesorii asistenți la Evaluarea Națională și la examenul de Bacalaureat 2023 o să primească cu 8 lei mai mult, comparativ cu anul trecut, potrivit ordinului de ministru nr. 4.143 din…
Vezi articolul
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor

DOCUMENT „Elevii cu rezultat pozitiv la testul antidrog trebuie să suporte consecințe negative importante?”- una dintre întrebările chestionarului care va ajunge la părinții elevilor de clasele V-XII, de luni, 23 octombrie / Ce conține chestionarul

De luni, 23 octombrie, școlile din București vor trimite părinților care au elevi mai mari de clasa a V-a, un chestionar elaborat de Prefectura Capitalei, referitor la posibilitatea testării antidrog…
Vezi articolul