Institutul de Lingvistică al Academiei Române susține programul de licență de 4 ani pentru viitorii profesori de limba română, propus de decanele Oana Fotache și Laura Sitaru ministrei Ligia Deca

[jp_post_view]
Foto: Edupedu.ro / DOOM 3
Institutul de Lingvistică al Academiei Române susține programul de licență de 4 ani pentru viitorii profesori de limba română, în loc de 3 ani cum este în prezent, scrie instituția într-o postare pe Facebook.

„Prin vocea decanului de la Facultatea de Litere – Universitatea din București, Universitatea din București a luat inițiativa restabilirii duratei ciclului de licență la 4 ani pentru învățământul filologic cu dublă specializare”, scriu reprezentanții institutului pe rețeaua socială.

„Salutăm și susținem această inițiativă, care revitalizează învățământul filologic românesc!”, continuă în postarea Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”.

Poziția instituției vine după ce viitorii profesori de limba și literatura română, actuali studenți formați de facultățile de litere și de limbi străine, ar putea să facă 4 ani de licență, așa cum era tradiția filologică înainte de introducerea sistemului Bologna.

Extinderea duratei studiilor față de cei 3 ani urmați de studenți în prezent este propunerea oficială pe care Oana Fotache Dubălaru și Laura Sitaru, decanele Facultății de Litere și a Facultății de Limbi și Literaturi Străine din Universitatea din București (UB) au înaintat-o ministrului Educației, Ligia Deca.

Decana Facultății de Litere spune într-un interviu exclusiv pentru Edupedu.ro că propunerea vine în contextul în care este nevoie de o reformă reală a formării inițiale a profesorilor. Trei ani de pregătire sunt insuficienți, consideră Fotache Dubălaru, care susține că „un student la filologie este pus în situația unui personaj de basm, doar că fără glorie și fără garanția unui final fericit. În trei ani trebuie să învețe cât alții în șase, pentru că se pregătește, de fapt, pentru două specializări” – limba română și o limbă modernă.

Citește și:
Viitorii profesori trebuie să facă 4 ani de licență în loc de 3 – propunere susținută și de Facultatea de Litere a Universității de Vest din Timișoara / Interviu cu Dana Percec, decan: Ar crește în mod cert calitatea absolvenților. Programele filologice au suferit întotdeauna de subfinanțare
Patru ani de studenție pentru viitorii profesori de Limba română, care să fie pregătiți să folosească și resursele digitale la clasă – ceruți Ministerului Educației de Facultatea de Litere de la Universitatea Al. I. Cuza din Iași. Decana Claudia Tărnăuceanu: Studenții trebuie pregătiți cu o înțelegere solidă a domeniului, cu abilități pedagogice și învățați să folosească tehnologia modernă cu elevii – INTERVIU
EXCLUSIV Viitorii profesori de Limba română să facă 4 ani de facultate la ciclul licență, în loc de 3 – i-au propus oficial ministrei educației decanele Facultăților de Litere și de Limbi Străine. Oana Fotache Dubălaru, decan: Propunerea are adeziunea studenților. Impactul bugetar ar fi maximum 6 milioane de euro
INTERVIU Oana Fotache Dubălaru, decana Facultății de Litere UB: Numărul posturilor scoase la concursul de titularizare e ridicol de mic. Lipsa de perspectivă îi descurajează pe profesorii debutanți în câțiva ani. E un cerc vicios al demotivării

2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nu faceți greșeala majoră să așteptați să învățați materia pentru examene abia în clasa a VIII-a sau a XII-a, spune profesorul Flavian Georgescu: Devine o misiunea aproape imposibilă. Vă îndemn și chiar vă implor să învățați materia la momentul potrivit, atunci când ea este predată la clasă

Profesorul de matematică Flavian Georgescu a transmis elevilor să nu învețe „materia pentru examene abia în clasa a VIII-a sau a XII-a”, deoarece „devine o misiune aproape imposibilă”. „Vă îndemn…
Vezi articolul

EXCLUSIV Rezistența la „enormele presiuni politice” este principala „problemă” a funcționării CNATDCU – acuză 8 membri ai conducerii instituției și Adrian Miroiu, președintele comisiei care ar fi trebuit să analizeze acuzația de plagiat adusă premierului Ciucă. Profesorii se solidarizează cu vicepreședinții Dumitru, Andruh și Banabic

Opt membri ai Consiliului General CNATDCU – conducerea instituției care soluționează plagiatele – își afirmă susținerea față de vicepreședinții forului, Mircea Dumitru, Marius Andruh și Dorel Banabic, și vin cu…
Vezi articolul

Protest al organizațiilor studențești față de intenția Guvernului de a elimina o parte din reducerea la transportul local și metrou, precum și de a aplica reducerile pentru tren doar la rutele între domiciliu și facultate

Studenții condamnă măsurile propuse în cea mai recentă formă a proiectului de Ordonanță de Urgență care stabilește măsurile fiscal-bugetare pentru anul 2025, cunoscută drept ordonanța-trenuleț. Uniunea Studenților din România (USR),…
Vezi articolul

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Am rămas fixați să dezbatem numărul de discipline și de ore. Nu asta este miza / Aș vrea măcar în a doua parte a dezbaterilor să începem să vorbim și de lucrurile de esență: Noul model, cum predăm, de exemplu, Istoria națională, Geografia

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a explicat că discuțiile despre noile planuri cadru puse deja în dezbatere de instituția pe care o conduce, sunt blocate pe numărul de ore…
Vezi articolul