Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Turciei la București. Sprijinirea învățământului în limba minorității turce, „inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă” în școlile din România – pe agenda discuțiilor

155 de vizualizări
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, secretarul de stat Kallos Zoltan și ambasadorul Turciei la București, Özgür Kıvanç Altan / Foto: edu.ro
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, l-a primit pe 10 martie 2025 pe ambasadorul Republicii Turcia la București, Özgür Kıvanç Altan, anunță Ministerul. Pe agenda discuțiilor s-au aflat teme precum cooperarea în domeniul educației și cercetării-dezvoltării-inovării (CDI), „sprijinirea învățământului în limba minorității turce și formarea cadrelor didactice, inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă în unitățile de învățământ din România”.

Discuțiile s-au axat pe „revizuirea și consolidarea cadrului juridic, în acord cu evoluțiile cooperării în domeniul educației și CDI din ultimii ani”, pe sprijinirea funcționării lectoratelor de limbă, cultură și civilizație și prin promovarea reciprocă a burselor de studii, precum și pe dezvoltarea activităților CDI, inclusiv prin implicarea mediul economic, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării.

Comunicatul integral al Ministerului Educației și Cercetării:

„Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Republicii Turcia la București

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, l-a primit astăzi, 10 martie 2025, pe E.S. dl. Özgür Kıvanç Altan, ambasadorul Republicii Turcia la București.

Vizita a prilejuit discutarea unor aspecte importante ale cooperării în domeniul educației și cercetării-dezvoltării-iniovării (CDI):

  • revizuirea și consolidarea cadrului juridic, în acord cu evoluțiile cooperării în domeniul educației și CDI din ultimii ani;
  • sprijinirea învățământului în limba minorității turce și formarea cadrelor didactice, inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă în unitățile de învățământ din România;
  • consolidarea cooperării în domeniul învățământului superior prin sprijinirea funcționării lectoratelor de limbă, cultură și civilizație și prin promovarea reciprocă a burselor de studii.
  • dezvoltarea activităților CDI, inclusiv prin implicarea mediul economic.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Rafila anunță o scădere a numărului de cazuri de Covid-19, după ce Ministerul Educației a transmis că, în școli, trendul infectărilor scade / GRAFICE cu situația pe țară / Rafila: Rămâne să discutăm cu specialiștii pentru renunțarea la unele restricții / Vom folosi aceleași principii pentru reluarea activităților

Cazurile de coronavirus sunt în scădere în toată țara și „deciziile pe care le-am luat în ultima perioadă, inclusiv cele legate de menținerea școlilor deschise, au fost deciziile corecte, iar…
Vezi articolul
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027

Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027 a fost aprobat de Parlamentul European: Finanțare aproape dublă față de ultimii șapte ani, accent pe tranziția digitală, tranziția verde și post-Covid

Parlamentul European a adoptat, marți, noul program Erasmus+, ediția pe 2021-2027 al a principalului program european pentru educație și tineret. Potrivit unui comunicat al instituției, acesta, despre care structurile europene…
Vezi articolul
Cum sprijină guvernul britanic universitățile

Cum se transmite coronavirusul în aer prin aerosoli. Studiu de caz: un salon, un bar şi o clasă de școală / Care este riscul de infectare în cele trei scenarii în funcție de ventilație, folosirea măștii și durata întâlnirii

Interioarele sunt cele mai periculoase, dar riscurile pot fi reduse luând toate măsurile disponibile pentru a lupta contra infectării prin aerosoli. Iată, în colaborare cu „El Pais”, probabilitatea de infectare…
Vezi articolul

Corectare examene 2024. Ligia Deca anunță că a „rezolvat” eroarea din platforma digitală care permitea punctaje diferite pentru grile, de la profesori diferiți: „Dacă se găsesc diferențe la itemi obiectivi, lucrarea se întoarce la profesor”

Lucrările de la examenele naționale, precum Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a și Bacalaureatul 2024 se întorc la profesori, în platforma de corectare digitalizată, dacă sunt identificate diferențe…
Vezi articolul