Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Turciei la București. Sprijinirea învățământului în limba minorității turce, „inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă” în școlile din România – pe agenda discuțiilor

[jp_post_view]
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, secretarul de stat Kallos Zoltan și ambasadorul Turciei la București, Özgür Kıvanç Altan / Foto: edu.ro
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, l-a primit pe 10 martie 2025 pe ambasadorul Republicii Turcia la București, Özgür Kıvanç Altan, anunță Ministerul. Pe agenda discuțiilor s-au aflat teme precum cooperarea în domeniul educației și cercetării-dezvoltării-inovării (CDI), „sprijinirea învățământului în limba minorității turce și formarea cadrelor didactice, inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă în unitățile de învățământ din România”.

Discuțiile s-au axat pe „revizuirea și consolidarea cadrului juridic, în acord cu evoluțiile cooperării în domeniul educației și CDI din ultimii ani”, pe sprijinirea funcționării lectoratelor de limbă, cultură și civilizație și prin promovarea reciprocă a burselor de studii, precum și pe dezvoltarea activităților CDI, inclusiv prin implicarea mediul economic, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării.

Comunicatul integral al Ministerului Educației și Cercetării:

„Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Republicii Turcia la București

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, l-a primit astăzi, 10 martie 2025, pe E.S. dl. Özgür Kıvanç Altan, ambasadorul Republicii Turcia la București.

Vizita a prilejuit discutarea unor aspecte importante ale cooperării în domeniul educației și cercetării-dezvoltării-iniovării (CDI):

  • revizuirea și consolidarea cadrului juridic, în acord cu evoluțiile cooperării în domeniul educației și CDI din ultimii ani;
  • sprijinirea învățământului în limba minorității turce și formarea cadrelor didactice, inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă în unitățile de învățământ din România;
  • consolidarea cooperării în domeniul învățământului superior prin sprijinirea funcționării lectoratelor de limbă, cultură și civilizație și prin promovarea reciprocă a burselor de studii.
  • dezvoltarea activităților CDI, inclusiv prin implicarea mediul economic.”
https://www.facebook.com/www.edu.ro/posts/pfbid023fqcc8R7gBi16yDRe8oEzbNey8c95VboGpXdRRxcmvonGJjBDohQxT5rNZEBpEUvl

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Școala după școală poate fi organizată în Biserică. A apărut procedura de organizare a Programului: cum pot fi plătiți profesorii

Procedura de organizare a Programului “Școala după Școală” a fost publicată de Inspectoratul școlar București. Fiecare școală trebuie să discute până în luna februarie, în Consiliul de Administraţie, dacă este…
Vezi articolul

Ținta de 1% din PIB pentru cercetare, care ar fi trebuit atinsă din 2020, ar urma să fie din nou amânată până în 2026 / Limitări privind cheltuielile de personal pentru institutele de cercetare / Indemnizații stabilite la nivelul decembrie 2024 pentru membrii Academiei – Proiectul „ordonanței-trenuleț” pregătite de guvern

Institutele de cercetare ar urma să țină cont de limitări suplimentare privind numărul de personal și cheltuielile per salariat în 2025, în funcție de rezultatul lor financiar, arată proiectul „ordonanței-trenuleț”…
Vezi articolul

De ce se vor închide toate școlile dintr-un județ, în bloc, dacă vor exista localități cu zero rată de infectare? Consiliul Elevilor cere descentralizarea deciziei la nivelul școlii și dezaprobă creșterea de la 1 la 3 cazuri pentru pragul de trecere a unei clase în online

Consiliul Național al Elevilor (CNE) a transmis astăzi, într-un comunicat, necesitatea adoptării unui algoritm complex de calcul al riscului epidemiologic dintr-o școală, care să ia în calcul, pe lângă rata…
Vezi articolul