Întârziere de peste 4 luni a calendarului pentru Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

[jp_post_view]
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Pentru anul școlar 2023-2024, calendarul Evaluărilor Naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a nu a fost încă aprobat, având o întârziere de peste 4 luni, comparativ cu anul școlar trecut. Aceste evaluări sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). În anul școlar 2022-2023, acestea s-au desfășurat în luna mai.

Pentru anul școlar 2022-2023, ordinul care aprobă calendarul evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost publicat în Monitorul Oficial pe 13 septembrie 2023. Este vorba despre ordinul de ministru nr. 5.359 din 1 septembrie 2022.

Amintim că, pe 15 noiembrie, între orele 9-12, toate școlile care au clase primare și gimnaziale ar fi trebuit să testeze o aplicație dezvoltată de Centrul Național de Evaluare și Politici în Educație, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

Conform surselor Edupedu.ro, testarea aplicației Ministerului Educației în toate școlile cu clase primare și gimnaziale, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu s-a mai ținut miercuri, 15 noiembrie, din cauza unor probleme tehnice.

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.

Despre Evaluarea Națională la clasa a VI-a

În anul școlar 2022-2023, Evaluarea națională pentru elevii de clasa a VI-a nu s-a mai organizat în anul școlar, potrivit ordonanței de urgență nr. 56 din 11 iunie 2023.

Articolul 1– „Prin derogare de la prevederile art. 74 alin. (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în anul școlar 2022-2023, evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe, la finalul clasei a VI-a, nu se organizează”, prevede ordonanța.

Inițial, examenele ar fi trebuit să se desfășoare pe 24 și 25 mai, însă au fost amânate în contextul grevei angajaților din Învățământ. Pe 30 mai, Ministerul Educației anunța că probele vor avea loc în zilele de 12 și 13 iunie, fiind publicat și un ordin în Monitorul Oficial.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale
Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Abonamentele la internet pentru o treime din cele 250 de mii de tablete cumpărate de Ministerul Educației pentru elevi, în pandemie, au expirat. Încă 100 de mii expiră luna viitoare. Dispozitivele nu mai pot fi folosite decât în zone Wi-Fi / Sorin Ion: Am putea să lăsăm școlilor posibilitatea contractării de abonamente de internet

Achiziția de tablete în primele luni din pandemie a trimis în școlile din România circa 250 de mii de dispozitive cumpărate de Ministerul Educației prin Oficial Național de Achiziții Centralizate,…
Vezi articolul

Premierul Ciucă, mesaj către elevii de clasa a VIII-a și a XII-a: Înțelegem impactul unor eventuale întârzieri ale examenelor și facem tot posibilul ca ele să nu aibă loc / Guvernul repetă aceeași “ofertă” pentru profesori de 3 zile, chiar dacă aceștia au respins-o categoric și au ieșit masiv în stradă

Premierul Ciucă le-a transmis elevilor care susțin examenele de Evaluare Națională și BAC în această vară că „face tot posibilul ca eventuale întârzieri ale examenelor să nu aibă loc”. Guvernul…
Vezi articolul

VIDEO Mesajul președintelui Iohannis la început de an școlar: Dragi elevi, fiecare veți avea ocazia să fiți un supererou, spălându-vă pe mâini și purtând mască / Dragi dascăli, sunt convins că veți reuși să îi însoțiți pe copii în fascinanta călătorie a cunoașterii

Președintele Klaus Iohannis a transmis luni dimineață un mesaj video cu ocazia începerii noului an școlar, el îndemnându-i pe elevi să poarte mască și să se spele pe mâini pentru…
Vezi articolul

Diversitatea să nu mai fie definită în proiectul legii învățământului, iar profesorii să nu mai fie obligați să o promoveze, îi cer Ligiei Deca reprezentanții cultelor religioase, la inițiativa Patriarhiei ortodoxe. Acestea mai solicită ca sintagma „orientare sexuală” să fie ștearsă din document

Cultele religioase cer ministrei Educației, Ligia Deca, să elimine definiția „diversității” din proiectul legii învățământului preuniversitar, potrivit unei scrisori consultate de Edupedu.ro, semnate de 13 reprezentanți ai bisericilor recunoscute de…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

Lapte și Carte 2024. Dezbatere regională, la Iași, despre viitorul programului de lapte în școli, miercuri, 20 martie

Reprezentanți ai autorităților locale, județene și ai inspectoratelor școlare, directori de unități de învățământ, reprezentanți ai patronatului producătorilor și distribuitorilor de lapte, elevi, profesori, părinți – cu toții vor participa,…
Vezi articolul