Intenția de a obliga cadrele didactice să stea 8 ore pe zi în școală și majorarea normei didactice de predare sunt măsuri care nu pot fi acceptate sub nicio formă, spune liderul sindical Marius Nistor: Nu vom accepta sub nicio formă o diminuare a veniturilor

53.632 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat, la Europa FM, că intenția de a obliga profesorii să stea 8 ore pe zi la școală și intenția de majorare a normei didactice de predare „sunt măsuri care nu pot fi acceptate sub nicio formă”. Acesta a mai spus că „nu vom accepta sub nicio formă o diminuare a veniturilor, disponibilizări de personal, adică măsuri care vor afecta resursa umană din învățământ și nivelul acestora de trai.”

„Intenția guvernanților de a obliga cadrele didactice să stea 8 ore pe zi în școală, de asemenea, intenția lor de majorare a normei didactice de predare sunt măsuri care nu pot fi acceptate sub nicio formă, pentru că ele nu înseamnă o reformă reală a sistemului de învățământ preuniversitar. Ci din contră, vor aduce niște deservicii teribile sistemului de învățământ. Nu vom accepta sub nicio formă o diminuare a veniturilor, disponibilizări de personal, adică măsuri care vor afecta resursa umană din învățământ și nivelul acestora de trai”, a spus Marius Nistor.

În legătură cu cele 8 ore, Simion Hăncescu, liderul FSLI, a spus că ministrul Daniel David „a nuanțat și a recunoscut foarte direct faptul că este conștient că nu ai cum să iei o asemenea măsură”. „Nu avem spațiu și mulți petrec oricum toată ziua la școală făcând naveta”, a mai spus Hăncescu la ieșirea de la discuții.

Informații de context

La începutul lunii iunie, Daniel David a subliniat, în cadrul podcastului Friendly Fire, necesitatea ca profesorii să stea opt ore în instituțiile de învățământ în care lucrează: „Statutul profesorului, inclusiv prin salariu, trebuie schimbat, dar asta vine cu responsabilități noi. Asta înseamnă că vreau să stea mai mult în școală. Dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală, nu doar orele în care trebuie să predai. Dacă stai în școală, poți să creezi medii educaționale și interacțiunea cu copiii este alta. Aș vrea să se pregătească, sigur, unde sunt spații, în școală sau în bibliotecă, nu acasă”.

Profesoara de informatică Iuliana Șerban i-a răspuns ministrului Educației pe tema normei didactice: „Aș sta 8 ore în școală dacă îmi puneți la dispoziție birou, pauză de masă și dacă la finalul celor 8 ore mi se respectă dreptul la viață privat”.

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a spus, referitor la declarația lui Daniel David ca profesorii să stea 8 ore în școală, că „școlile trebuie să ofere condiții, iar veniturile să fie decente. Or, dacă nu se îndeplinesc aceste condiții, nu prea avem ce să discutăm”. Declarațiile au fost făcute pentru dcnews.ro.

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a transmis, vineri, 6 iunie, că vrea ca mintea profesorilor să fie dedicată școlii și copiilor „măcar timp de 8 ore pentru care suntem plătiți zilnic (cu variațiile parțiale) și știu că cei mai mulți o faceți”. Recent, ministrul a redeschis subiectul măririi normei didactice, motivând că profesorii trebuie să stea opt ore la școală pentru a îmbunătăți mediul educațional și legătura cu elevii.

Despre majorarea normei didactice

Amintim că majorarea normei didactice a profesorilor (normă didactică de 18 ore pe săptămână în prezent) a fost discutată de liderii partidelor care negociază formarea viitoarei coaliții guvernamentale, ca măsură pentru scăderea deficitului bugetar scăpat de sub control, a relatat G4Media. Luni, 16 iunie, preşedintele Nicuşor Dan i-a primit la Cotroceni pe reprezentanții sindicatelor.

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a explicat, pentru Edupedu.ro, ce ar însemna pentru profesori creșterea normei didactice cu două ore: „Dispar 16.000 de posturi. (…) Sunt oameni care sunt chiar pe muchie. Deci, dacă le-ai mărit cu 2 ore, automat intră în restrângere. N-ai ce să le faci”. Acesta a afirmat că „ar fi revoltător ca în învățământ să apară deja șomajul”.

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a precizat, pentru TVR Info, ce ar însemna creșterea normei didactice pentru profesorii care predau în școlile din mediul rural. „Dacă le-ai mărit numărul de ore de predare, îi împrăștii și mai mult și s-ar putea să înceapă să plece și puținii care mai sunt”, a precizat profesoara.

Creșterea normei didactice a profesorilor ar adânci problemele educației și ar lovi exact calitatea actului didactic la care expunem copiii, atrage atenția profesorul Mircea Miclea. Concret, majorarea normei didactice ar generaliza criza prin care trec astăzi profesorii de fizică și chimie și ar conduce la o situație în care și profesori de limba română și de matematică vor alerga prin 2-3 școli pentru a-și atinge norma – a declarat pentru Edupedu.ro fostul ministru Mircea Miclea.

Sindicatele din Învățământ au solicitat grupul de lucru de la Palatul Cotroceni să renunțe la propunerea de la majora norma didactică a profesorilor, potrivit unui comunicat de presă. Este vorba despre Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ și Federația Națională Sindicală „Alma Mater“.

Edupedu.ro a scris pe 5 februarie că printre discuțiile neoficiale la nivelul coaliției de guvernare se află și creșterea normei didactice pentru profesori, așa cum semnala un sindicat din Educație.

Despre norma didactică

Norma didactică de predare în România este, în general, de 18 ore pe săptămână pentru profesori, 24 de ore pentru instruire practică, cu posibilitatea reducerii la 16 ore în funcție de vechime și grad didactic, conform cadrului legal actual. Nu toate aceste prevederi sunt însă aplicate în prezent, unele fiind prorogate de Guvernul Ciolacu. În vigoare, potrivit Ministerului Educației și Cercetării, este însă o reducere de normă didactică din legea precedentă și anume de la 18 la 16 ore pentru profesorii cu peste 25 de ani vechime și gradul didactic I. De asemenea, există o serie de „degrevări de normă” pentru directori, inspectori, lideri sindicali.

Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stabilește că activitatea profesorului se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână.

Articolul 207 – „(1) Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână, și cuprinde:

a) activități didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învățământ, de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială;

b) activități de pregătire metodico-științifică, activități de dezvoltare a curriculumului la decizia elevului din oferta școlii, în acord cu nevoile elevilor;

c) activități de educație, mentorat și alte activități complementare procesului de învățământ;

d) activități de management al clasei;

e) activități specifice elaborării, implementării și evaluării proiectelor educaționale;

f) activități de sprijin pentru persoanele care ocupă funcția didactică de profesor itinerant și sprijin în cadrul CJRAE/CMBRAE.”

Articolul 207 – „(4) Norma didactică de predare-învățare-evaluare, de instruire practică și de evaluare curentă a antepreșcolarilor/ preșcolarilor și a elevilor în clasă, în care pot fi incluse și activități de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și cele de învățare remedială, reprezintă numărul de ore corespunzător activităților prevăzute la alin. (1) lit. a) și se stabilește după cum urmează:

a) un post de educator sau de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program normal, respectiv două posturi de educator sau de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program prelungit constituită în educația timpurie;

b) un post de educator/educatoare ori de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program normal, respectiv două posturi de educator/educatoare ori de profesor pentru învățământul preșcolar pentru fiecare grupă cu program prelungit constituită în educația timpurie;

c) un post de învățător/învățătoare ori de profesor pentru învățământul primar pentru fiecare clasă din învățământul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;

d) 18 ore pe săptămână pentru profesorii din învățământul gimnazial, liceal și postliceal, pentru profesorii din unitățile și clasele cu program integrat și suplimentar de artă și sportiv, precum și din unitățile de educație extrașcolară, care au dobândit cel puțin licențierea în cariera didactică;

e) 14 ore pe săptămână pentru profesorii din învățământul preuniversitar care au dobândit gradul didactic I sau titlul de profesor emerit și care desfășoară activitate de mentorat;f) 24 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori, pentru cei care au dobândit cel puțin licențierea în cariera didactică;

g) 20 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori, pentru cei care au dobândit cel puțin gradul didactic I și care desfășoară activitate de mentorat;

h) pentru personalul didactic de predare din învățământul special, norma didactică se stabilește astfel: învățători, profesori la predare, profesori care efectuează terapiile specifice – 16 ore pe săptămână; învățător-educator, institutor-educator, profesor-educator, profesor preparator (nevăzător), maistru-instructor și profesor pentru instruire practică – 20 de ore pe săptămână;

i) un post pentru personalul didactic de predare din învățământul special integrat, pentru personalul didactic itinerant și de sprijin, pentru personalul didactic din învățământul special preșcolar, kinetoterapie, educația psihomotrică, terapii specifice și altele, în funcție de tipul și nivelul de severitate al dizabilității, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației;

j) un post de profesor documentarist pentru digitalizare, în centrele de documentare și informare.”

Citește și:
Simion Hăncescu l-a confruntat pe ministrul Daniel David pe declarația acestuia ca profesorii să stea 8 ore în școală: A nuanțat și a recunoscut foarte direct faptul că este conștient că nu ai cum să iei o asemenea măsură, nu avem spațiu și mulți petrec oricum toată ziua pentru școală fiind navetiști
Dispar 16.000 de posturi în Învățământ, dacă norma didactică se mărește cu 2 ore, semnalează liderul sindical Simion Hăncescu: Ar fi revoltător să apară șomajul în învățământ. O asemenea măsură ar fi dezastruoasă
Greva generală din învățământ „se poate repeta în 2025”, în lipsa unei reacții a clasei politice la informațiile legate de o posibilă creștere a normei didactice, de petrecere a 8 ore pe zi în școală și la amânarea majorării salariilor – anunță președintele sindicatului din educație FSE Spiru Haret, Marius Nistor, după discuțiile cu președintele Nicușor Dan
Protestul de miercuri al profesorilor din școli și universități să se desfășoare pe întreaga durată a programului de lucru, recomandă sindicatele din Învățământ: Considerăm că cea mai bună variantă ar fi aceea de a se purta ecusoane cu mesaj scris / Cele 3 recomandări pentru profesori
Ministerul Educației cheamă la discuții sindicatele profesorilor marți, 17 iunie, „pentru a clarifica lucrurile și a porni cu toții de la o bază reală” / Protest în școli și facultăți anunțat miercuri de FSE „Spiru Haret”, FSLI și „Alma Mater”
BREAKING Protestele din învățământ sunt redeschise. Toți profesorii din școli și universități vor protesta miercuri, 18 iunie, nemulțumiți că la doi ani de la greva generală politicienii încă nu și-au îndeplinit promisiunile față de ei, anunță sindicatele, care critică discuțiile despre creșterea normei didactice și eliminarea indemnizației de doctor
Directoarea Andreia Bodea: În rural, dacă ai crescut norma didactică, s-ar putea să înceapă să plece și puținii care mai sunt. Acolo, profesorii au trei ore într-o școală într-un sat, cinci ore într-o școală în alt sat
EXCLUSIV Mircea Miclea: Creșterea normei didactice a profesorilor nu este nicidecum o soluție. Un profesor, mai ales în rural, trebuie să predea la 2-3 școli ca să-și facă norma actuală. Creșterea normei ar trimite profesorii să predea la și mai multe școli, ceea ce ar lovi calitatea prestației didactice / Care este soluția pentru scoaterea pilelor baronilor locali care predau acum la plata cu ora
Profesorul Liviu Drăghici: Oare discuțiile de pe grupurile de whatsapp cu părinții se contorizează ca timp de lucru sau se consideră socializare în afara programului de lucru? / Dacă te uiți la chestiunile astea adunate, cred că o să dea destul de mult, adică peste 44 de ore, spune Ovidiu Șontea, profesor de matematică
Daniel David, despre creșterea normei didactice: Nu se pune problema în acest moment. Să vedem dacă va fi cazul, prin raportare la practicile europene, dar în același timp cu onorarea unor angajamente pe care le-am făcut față de profesori, inclusiv în legătură cu salariul pentru debutant
Norma didactică a profesorilor din România – predarea propriu-zisă înseamnă 18 ore pe săptămână, cu variații în funcție de gradul didactic și vechime / Programul de lucru al unui profesor este de 40 de ore pe săptămână, ca al oricărui angajat
Profesorul Liviu Drăghici: Periodic, treaba asta cu creșterea normei didactice pentru profesori se tot aruncă în spațiul public de parcă profesorii n-ar lucra decât acele 18 ore pe săptămână. Dar noi nu suntem mină sau brutărie să putem cuantifica numeric activitatea profesorului
Creșterea normei didactice a profesorilor este inacceptabilă pentru angajații din Învățământ, transmit sindicatele din Educație, care solicită public grupului de lucru de la Cotroceni renunțarea la propunere: Educația nu este o fabrică! Nu mai sacrificați încă o dată școala pentru a acoperi sinecurile de partid
SURSE Creșterea normei didactice pentru profesori, printre măsurile discutate de partidele care ar putea forma viitorul Guvern
DOCUMENT Creșterea normei didactice, printre discuțiile neoficiale la nivelul coaliției de guvernare, semnalează un sindicat al profesorilor: Această amenințare trebuie tratată cu toată atenția cuvenită. Timpul de lucru efectiv al cadrelor didactice ajunge să depășească frecvent cele 40 de ore

35 comments
  1. Poveste adevărată: cu ani în urmă, într-o comuna, doctorul din localitate a aflat ca e nevoie de suplinitor la engleză… Cum putea fi și la dispensar si la școală in acelasi timp, asta-i alta problema… Abordează directorul și ia orele de engleza…. Dar incep problemele pentru doctorul devenit profesor: pentru ca era solicitat la dispensar, se ruga de toți colegii de cancelarie sa-i țină locul si venea când putea…, iar copiii ca copiii, sunt greu de educat…, una peste alta, a rezistat la catedra fix 5 zile…. Trageți singuri concluzia…

  2. În toate sectoarele de activitate sunt paraziți . De ce n-ar fi și în educație? Mai ales în educație ! Concedii vreo patru luni pe an …câteva ore de curs pe săptămână și cardul de salariu cât mai consistent … AȘA ESTE !!!!

  3. De ce să nu stea 8 ore în școală? Tușește cineva? Toată lumea să aibă program de lucru de 8 ore, același Nr de zile de concediu de odihna, aceleași drepturi și aceleași îndatoriri pentru toată lumea,nu pentru unul mumă și pentru altul ciumă.

  4. Corect….. profesorul lucrează mult mai multe ore decat cele 40. Lucrează in școală cele 18 ore de predare. Tot in școală orele de consiliere cu părinții, ședințele cu părinții, participarea la consilii, trecutul notelor in carnete, număratul absențelor, serviciul pe școală( cand sunt paznici pe holuri… sau țin locul colegilor care au o problemă- fără a fi plătiți), pregătire suplimentară, pregatire pentru concursuri…. și altele pe care nu mi le amintesc in acest moment.
    Apoi acasă: pregatit teste de evaluare, pregatit fișe de lucru, corectat teste, pregatit lecția – adică: pregătit jocuri, prezentări, anexe, texte, desene, schițe … De ce acasă? Simplu- la școală nu ai UNDE- nu e spațiu nici in cancelarie si nici sali libere, CÂND – că faci naveta și rămâi să dormi in drum dacă pierzi ultimul microbuz, și nu ai nici CU CE… -NU AI LAPTOP, NU AI NET, NU AI COLI, NU AI IMPRIMANTĂ…
    DUMNEAVOASTRĂ CARE LUCRAȚI LA PRIVAT duceți strungul de acasă? Folosiți ciocanul cumpărat de dumneavoastră? Cumpărați din banii din salariu materia prima? Doar in învățământ se așteaptă ca prof. să aducă din banii lui coli și să le printeze la imprimanta de acasă!
    Când crezi că gata, ai terminat pe ziua respectivă și te poți ocupa in sfârșit și de copiii tăi, de familia ta, de treburile tale …. se trezește un părinte să te sune să iti povestească „cum este chinuit copilul dumnealui de nu stiu ce prof. care nu are nimic altceva de făcut in cele 40 de ore” Și nu îi poți spune că 23.30 nu este o oră potrivită pentru o asemenea discuție … Oare s-or fi terminat cele 40 de ore din normă????

  5. Asa e cand nu ai predat niciodata in preuniversitar….Dupa DeCA, CAre aia nici macar nu predase nimic nimanui, a venit altul care vorbeste tot din auzite…

  6. Nu acceptați diminuarea veniturilor!!! Dar majorarea lor fără sa oferiți nimic în plus, ba chiar invers, ați acceptat-o!!! De ce nu ați protestat și atunci!

  7. Unele cadre didactice de la un liceu din Craiova cearta elevii care stau la ore! Se poate verifica ceea ce scriu! Ba mai mult, elevilor care nu sunt prezenți li se pun note in loc de absențe! Totul este anapoda și scăpat de sub control! Nici în Inspectorat nu se găsește susținere🙁

  8. În România, codul muncii prevede ca norma de lucru pentru care este plătit salariul negociat sau stabilit prin lege la bugetari este pentru un număr de ore lunar, erau 160 de ore intr-un timp. Nu înțeleg de ce nu se aplica in toate domeniile. Cum se calculează pensia? Adică ai muncit 18 ore pe săptămână ( în loc de 40?), ai avut nu știu câte vacante, weekend liber, sărbători libere iar la drepturi sunt primii. Nu se poate asa ceva. Vreți 18 ore, împărțiți 40 la 18 și aflați salariul cuvenit. Aveți timp sa va mai luați 1, 2 joburi.

    1. Doamnă,copiii nu rezistă 8 ore la școala zilnic,deja la ora a 6-a sunt foarte obosiți.Nu poți aduce copiii la scoală în iulie și august,e foarte cald și nu au chef de ore.Munca cu copiii este obositoare,după 5- 6 ore te duci acasă cu dureri de cap.Cine nu a lucrat în învățământ nu înțelege.
      .

    2. Madam, nu te face ca nu stii. Hai, pune neuronul la priza, conecteaza-te si gandeste. 18 ore predau la copchilul tau (asta in cazul in care l-ai educat bine si nu e vreun nesimtit). Mai am 3,, ferestre”, adica pauze in orar, ca deh, socoteala nu iese mereu sa fie ore snur. Bon! Apoi in săptămâna aia dau si teste. Ce sa vezi? Astea nu se corecteaza singure. 2 ore dureaza sa corectezi 28 de teste! Ori 10 clase, pune matematica in neuronul ala. Bon! Nu dau teste săptămânal, dar pe modul, 1 la clasa, da! Orele alea nu se fac singure in era tehnologiei. Trebuie sa caut pe net, ca trebuie sa iti tin copchilul interesat, nu sa stea pe telefon.
      Apoi habar nu ai cata hartogaraie am ca diriginte. Dar pariez ca nu ești parinte, ca ai fi stiut ca te chem la școală la ora de consiliere, mai ales daca ai un copil problema si stau sa fac procese verbale de jandarm.
      Dar stii ceva? Daca totul e roz dupa capsorul tau, ia vino mătăluță in invatamant. Iti pregatesc o clasa gigea. Cu 3 elevi cu CES, autism veritabil, cu țipete, cu iesit din banca si aruncat carti pe jos. Sa te vad eu cum mananci usa din prima săptămână si pleci unde a intarcat prostul iapa.
      Observi ca iti vorbesc asa pe limba ta ca sa priceapa neuronul ala amețit. Hai, valea! La munca, nu la trolat!

    3. Faci confuzie dintre norma didactica si durata timpului de munca. Majoritatea cadrelor didactice muncesc mai mult de 40 ore. Daca stai 8 ore pe scaun la birou si stai pe social media, nu inseamna cu muncesti. Multi angajati nu muncesc 50% din durata programului de munca, au perioade de timp care stau degeaba.

    4. Ar trebui sa stea 8 ore fiindcă sunt profesori care vin la clasa și nu fac mai nimic,mai ales la final de an ei fac cărțile și dau premii doar copiilor care au influenta financiara ceea ce nu este corect fata de cei care nu au practic sunt copii foarte deștepți care nu au nici o șansă. Al doilea lucru punctat este sa nu se comenteze fata de salariu fiindcă ei își triplează salariu cu meditațiile.

    5. Dacă nu înțelegi, de ce vorbești?E clar ca nu înțelegi dacă tu compari mere cu pere.Fiecare categorie profesionala cu treaba ei.Da’ la salarii nu facem comparații?Nu?De ce?Pentru ca nu înțelegi…
      Ok.
      Condoleanțe.

  9. corect, ce a spus domnul ministru e corect, să stea în școală, daca are programe de făcut în afara orelor de predare să le facă la cancelarie, să își dedice întregul program de 8ore scolii și copiilor că oricum în afara școlii profesorii nu mai vad niciun copil. pentru că doar în școală au o responsabilitate, în afara ei sunt doar cetățeni. nu îi interesează de copii. eu i-aș da afara pe profesorii care nu au rezultate. iar inspectorii școlari nu mai sunt ce ar trebui sa fie, pe vremea lui Ceaușescu profesorii tremurau când le venea inspecție, acum e alifie.

    1. Ce meserie ai, stimabile? Tu nu ai familie in timpul tau liber? Nu suntem bonele tale sa iti crestem copilul. Daca ti-ai facut copil, ocupa – te de el in afara scolii. E greu, nu? Ce credeai? Ca iti cresc altii copilul, ca tu nu ai ce face, dupa programul scolar al copilului? Alt trol setat de partid sa vina sa arunce cu zoaie.

    2. Eu i-as castraveți pe părinții care au copii care nici 5 nu obțin la EN dar …nu se poate!Nu e legal.Mama la p…rosti e mereu gravidă, din fericire!

  10. Ar cam trebui să acceptați diminuarea veniturilor, că și așa, mulți dintre voi, doar vă faceți că munciți. Sunt prea mulți bugetari și noi, cei din privat, nu putem să susținem atâția puturoși. Guvernul vrea să ne mărească nouă, celor din privat, taxele și impozitele, ca să susțină niște lepre puturoase. Doamne, ce bine-ar fi, dacă măcar 25% dintre ei, ar fi dați afară

    1. Perfect. Buna idee! Dam afara 25 la suta. Dupa ce ca nu sunt suficienti oameni incat se aduc necalificati, dam afara 25 la suta. Sa fie! Ca moare de ciuda privatul care oricum isi da copilul la meditatii, ca are, dom’le, cu ce, parvenitul naibii. Vrea si el invatamant, ca a auzit el ca e trai pe vatrai, vacante multe, frecat menta etc. Dar ce sa vezi? Ca nu are competente, nu știe sa faca pe profesorul. Deja tremura pe el daca da de niste șmecherasi la clasa. Se gândește cu groaza ce face cu autistii daca ii arunca cartile in cap. La hartogaraie nu e bun si nici la termene. S-a gandit el mai bine ca se face trol de partid, poate ii iese ceva. Hai, sanatate!

    2. darknight, in cazul tau ,aproape clinic ,merge zicala aia : cainele moare de drum lung iar prostul de grija altuia😁😁 probabil, zic, ai frustrari si complexe pe care , aici, nu ti le putem rezolva.

      1. Nu am nicio frustrare, dar când văd că vă plângeți atâta că sunteți puși la muncă, deja îmi provoacă scârbă, de îmi vine să vomit. Deja începe să îmi placă noul program de guvernare, care se discută de câteva săptămâni, în care se specifică clar, reducerea aparatului bugetar. Până și Bolojan a spus clar și răspicat că pentru a nu cocoșa privatul cu multe taxe trebuie făcută reducerea numărului de bugetari

  11. Dragi cititori, daca mai e cineva care sa creada ca reformele incep prin a pune presiune, a taia salariu sau a mari norme, nu face decat sa intre in jocul celor care dezbina pe cei de la stat cu bugetarii. Si asta se intampla matematic in momente de criza , fumigene de altfel.
    Nu spune nimeni ca statul nu risipeste, dar nu in Educatie ecrisipa, Educație care nu are nici macar jumatate din procentul dat prin lege, de 6%! Despre ce vorbim?
    In conpaniile de stat si umflatii care le conduc, acolo sunt pierderile de zeci de miliarde de euro.
    Cum e posibil ca Romsilva(de stat) sa acorde premii de zeci de milioane de euro, asa, din pix? Un caz. Dar companiile falimentare care acorda sefilor zeci de mii de euro prime de pensionare, de sărbători, salarii de miu de euro? Cim?
    La privat, cum e posibil ca Anaful , mansa in mana cu patronii, sa inchida ochii la cei ce nu isi platesc taxele si sa nu aduca la buget miliarde de euro? Cum?
    Cum e posibil ca partidele asa zis de dreapta, sa fie impotriva celor care cer de mai multi ani ca transnaționalele sa nu isi externalizeze profiturile de zeci de miliarde, care ar putea fi taxate in Romania? Ma refer la pnl , usr.
    Cum poti tu , partid asa zis de stanga , sa le ceri taxa de solidaritate celor care reusesc cat de cat sa traiasca ceva mai bine, adica venituri de peste 10000 lei)luna, in loc sa opresti jaful din banul public? na refer la psd. nu mai zic de asa zisii suveranisti , cu ideile lor halucinante…apa, hrana, energie, cal???
    Totusi, chiar nu mai puneti botul la diversiunile politicienilor, incercati sa ganditi cu careierele voastre!

  12. Și așa avem salariile mizerabile in preuniversitar…Ce sa mai diminueze in învățământ? Am învățat, ne am specializat și avem salarii de maxim 5000 de lei…Nu se mai poate așa!👎👎👎

    1. Dacă 5000 de lei reprezintă un salariu mizerabil, ca să numai vorbim de meditații, pentru 4 ore pe zi, 18 ore pe săptămână și vacanțe cu nemiluita, atunci hai, în privat. Cunosc persoane (nu este cazul meu, slavă cerului! Copilul meu oricum a fost mutat de la stat la privat, că la școala de stat, avea profesori care nici nu veneau la școală), care au maxim 3500 de lei salariu pe lună și lucrează 8-9 ore și au doi copii. Dar în privat, numai ai voie să ridici glasul, că ești zburat în secunda doi. V-au cocoloșit toți și acum ați început aroganțele. Slăbiți-ne! Deja provocați scârbă și repulsie. Nu vă convine acest sistem de privilegiați, DEMISIA!

  13. Militarul stă la dispoziția ministerului 24 de ore din 24. În aplicații și misiuni are program de la ora 05 la 23 și nu cunoaște că e zi liberă legală sau confort în corturi indiferent de anotimp. Concediul de odihnă nu îl ia când dorește ci atunci când nu sunt aplicații sau misiuni. Nu părăsește garnizoana decât cu aprobarea comandantului de unitate. De sporuri de noapte sau sărbători legale? Are spor de radiații cel mai mic din toate ministerele cu toate că în unități chiar sunt radiații…. Salariul unui militar angajat este mult mai mic decât al unui învățător, profesor debutant….

  14. domnu’ sindicalist, de ce nu te ocupi de debirocratizarea sistemului? de ce nu te-ai opus ferm la mutarea bacului inainte de evalurea nationala? de prostiile care trebuie lipite pe usi la fiecare examen? de prostia cu scanarea , care nu are legatura cu digitalizarea?

  15. azi pe Antena 3 dl ministru David a spus cu gura domniei sale că este o neînțelegere cu statul 8 ore în școală ,că nu se pune problema…exista înregistrarea video ..doar nu se sucește și acum!?

  16. Stiam ca Legea Invatamantului este lege organica, iar prevederile ei se pot modifica doar in parlament. Daca profesorii vor avea de suferit, prin marirea normei, inseamna ca, din nou, cei care au misiunea de a forma oamenii vor suferi si aceasta se va simti prin involutia societatii. Cine sa plateasca pretul? Cui sa se adreseze masurile de austeritate? Se uita in jur si spun: Functionarii din institutiile publice, care si-au dat sporuri de ecran, de radiatii, de praf, de antena? Nu, sunt oamenii nostri.
    Specialii, cu pensii supradimensionate? Nu. Prietenii nostri din politica? Vai, nu.
    Raman profesorii. Sunt multi, economia va fi semnificativa. Vine vacanta de vara, nu mai au cum sa fie uniti, vor inghiti hapul.
    Rusine celor care le-au pus gand rau, din nou, profesorilor!

  17. Bine că nu aveți nicio reacție la reducerea REALĂ a numărului total de ore de matematică și științe în licee, conform noului proiect de plan cadru, care va duce efectiv la reduceri de posturi.

    Și așa nu erau posturi, acum nu vor mai fi nici pentru profesorii care deja sunt titulari. Veselie majoră în doi ani de acum înainte.

    1. Bravo. Asa e. Au creat o problema nereala, cea cu 8 ore in scoala , cu marirea normei, cu sindicate care dormeau. Apoi fix atunci au dat drumul la planurile cadru liceu. Ca poate au alte griji si nu se prind astia ce urmează.

    2. Oricum învățământul e la pământ. A devenit un fel de creșă. Nu mai e nevoie de oameni pregătiți. Au nevoie de supraveghetori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like