Intervențiile diferențiate pot îmbunătăți cu până la 5 luni progresul elevilor cu cerințe educaționale speciale, ale căror rezultate sunt mult în urma celor înregistrate de ceilalți elevi – studiu britanic

[jp_post_view]
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com
Intervențiile diferențiate în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale pot îmbunătăți rezultatele la învățătură ale acestor copii în medie cu cinci luni, comparativ cu predarea standard, potrivit unui raport al cercetătorilor de la University College London. Diferența este una importantă, având în vedere că atât în clasele obișnuite, cât și în cele dedicate elevilor cu CES, aceștia din urmă înregistrează rezultate educaționale mai slabe decât ceilalți elevi, conform sursei citate.

Prezentarea UCL arată că, în medie, elevii cu cerințe speciale prezintă întârzieri de învățare de cel puțin doi ani comparativ cu ceilalți elevi, la finalizarea liceului.

  • Cercetarea arată că intervențiile diferențiate au un efect ceva mai mare în cazul matematicii, decât în cel al citirii – un plus de șase luni la progresul înregistrat în momentul finalizării liceului, față de cinci luni.

Pe de altă parte, la nivelul școlii primare, intervențiile diferențiate au un efect și mai mare în cazul matematicii (opt luni în plus, în ceea ce privește progresul în învățare). Învățământul secundar are, în schimb, un efect mai puternic în ceea ce privește scrisul (+12 luni). 

Echipa de cercetare a analizat și rezultatele în cazul științei și pe cele generale de învățare, ajungând, în cazul acestora, la media de cinci luni în plus, în favoarea intervențiilor diferențiate.

Potrivit sursei citate, rezultatele cercetării au fost folosite pentru crearea unei baze de date care să-i ajute pe profesorii britanici în modul cum îi abordează pe elevii cu cerințe speciale, în funcție de nevoile fiecăruia.

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Sunt la 1000 de ani distanta de noi. Universitatile cerceteaza, apoi fac propuneri pentru cei care iau decizii (aka politicieni) si produc diverse materiale, metode, programe etc. pentru a fi folosite de educatori, profesori si/sau parinti. Toate sunt bazate pe stiinta, nu sunt scoase din burta cum fac ”specialistii” de la noi.

    UCL este pe primul loc in lume in ce priveste formarea initiala a profesorilor, inaintea Harvard, Oxford, Stanford, Cambridge sau Berkeley. UCL este crème de la crème.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Clasamentul internațional QS după domenii de studiu – 2025: 11 universități românești prezente, cu mai multe apariții ca anul trecut / Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea din București revendică jumătate dintre apariții / România – absentă din majoritatea rankingurilor pe domenii

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Universitatea din București înregistrează jumătate din totalul celor 42 de apariții ale instituțiilor românești de învățământ superior în ediția din acest an a clasamentului internațional…
Vezi articolul

Cinci măsuri fiscale pentru evitarea crizei de finanțare a deficitului și readucerea României pe drumul unei creșteri economice sustenabile, propuse de economiștii Facultății de Științe Economice a UBB

România nu mai poate amâna reforma fiscală și consolidarea bugetară, consideră echipa Romanian Economic Monitor (RoEM), proiect al Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai (UBB)…
Vezi articolul