Intervențiile diferențiate pot îmbunătăți cu până la 5 luni progresul elevilor cu cerințe educaționale speciale, ale căror rezultate sunt mult în urma celor înregistrate de ceilalți elevi – studiu britanic

[jp_post_view]
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com
Intervențiile diferențiate în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale pot îmbunătăți rezultatele la învățătură ale acestor copii în medie cu cinci luni, comparativ cu predarea standard, potrivit unui raport al cercetătorilor de la University College London. Diferența este una importantă, având în vedere că atât în clasele obișnuite, cât și în cele dedicate elevilor cu CES, aceștia din urmă înregistrează rezultate educaționale mai slabe decât ceilalți elevi, conform sursei citate.

Prezentarea UCL arată că, în medie, elevii cu cerințe speciale prezintă întârzieri de învățare de cel puțin doi ani comparativ cu ceilalți elevi, la finalizarea liceului.

  • Cercetarea arată că intervențiile diferențiate au un efect ceva mai mare în cazul matematicii, decât în cel al citirii – un plus de șase luni la progresul înregistrat în momentul finalizării liceului, față de cinci luni.

Pe de altă parte, la nivelul școlii primare, intervențiile diferențiate au un efect și mai mare în cazul matematicii (opt luni în plus, în ceea ce privește progresul în învățare). Învățământul secundar are, în schimb, un efect mai puternic în ceea ce privește scrisul (+12 luni). 

Echipa de cercetare a analizat și rezultatele în cazul științei și pe cele generale de învățare, ajungând, în cazul acestora, la media de cinci luni în plus, în favoarea intervențiilor diferențiate.

Potrivit sursei citate, rezultatele cercetării au fost folosite pentru crearea unei baze de date care să-i ajute pe profesorii britanici în modul cum îi abordează pe elevii cu cerințe speciale, în funcție de nevoile fiecăruia.

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Sunt la 1000 de ani distanta de noi. Universitatile cerceteaza, apoi fac propuneri pentru cei care iau decizii (aka politicieni) si produc diverse materiale, metode, programe etc. pentru a fi folosite de educatori, profesori si/sau parinti. Toate sunt bazate pe stiinta, nu sunt scoase din burta cum fac ”specialistii” de la noi.

    UCL este pe primul loc in lume in ce priveste formarea initiala a profesorilor, inaintea Harvard, Oxford, Stanford, Cambridge sau Berkeley. UCL este crème de la crème.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

STUDIU Bărbații asociază bogăția cu mașina, iar femeile, cu ideea de putere. Peste jumătate din populație nu poate acoperi din fonduri proprii o cheltuială urgentă de 5.000 de lei, iar 40% nu ar rezista măcar o lună cu economiile făcute / Trei sferturi dintre români se declară puțin sau deloc informați financiar

Aproximativ un sfert din populația activă din mediul urban, segment de populație cu un nivel de educație peste mediu, spune că nu poate cheltui 1.000 de lei într-o situație de…
Vezi articolul

Universitățile trebuie să încurajeze creativitatea și gândirea critică, două competențe vitale pentru studenți și angajatori, dar realitatea le pune bețe în roate – Trei recomandări de schimbare din partea OCDE

Politicile aplicate de guverne pentru a susține calitatea educației pot, adesea, să se transforme în obstacole în calea inovației pedagogice, în cazul învățământului superior, atunci când vine vorba despre competențe…
Vezi articolul

România nu a susținut deloc inițiativele educaționale aplicate în pandemie, situație care se întâlnește în doar 4 din 28 de sisteme educaționale participante la un studiu OCDE: „Există o nevoie presantă de evaluare a eficienței” acelor măsuri, în combaterea absenteismului școlar

România face parte dintr-un grup foarte restrâns de sisteme educaționale participante la un studiu al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) care nu au raportat niciun fel de susținere…
Vezi articolul