Introducerea în programa școlară de cursuri pentru „situații deosebite”, propusă de comisara europeană Roxana Mînzatu în Strategia de Urgență a Uniunii Europene: Vrem să prevenim, iar asta înseamnă să educăm, nu să alarmăm

[jp_post_view]
Foto: Comisia Europeană
Comisia Europeană a lansat miercuri Strategia Uniunii (UE) de pregătire pentru situații de urgență, o inițiativă amplă menită să întărească capacitatea statelor membre de a preveni și gestiona eficient crizele. Printre propunerile-cheie susținute de Roxana Mînzatu, vicepreședinte executiv al Comisiei (CE), se află introducerea în programele școlare a unor cursuri de pregătire pentru situații speciale, cu scopul de a educa populația fără a genera panică, potrivit unui comunicat de presă.

Strategia mai vizează protejarea infrastructurii esențiale – spitale, școli, transporturi, telecomunicații –, organizarea de exerciții de pregătire la nivelul Uniunii, precum și parteneriate consolidate cu sectorul privat. Documentul propune, totodată, o listă actualizată permanent cu riscuri și amenințări potențiale, pentru a permite o reacție rapidă și coordonată în fața oricărui pericol.

Atunci când cumpărăm o poliță de asigurare ne protejăm împotriva unor evenimente care sperăm să nu se întâmple niciodată. Faptul în sine, că o avem, ne dă un sentiment de calm și de control. La fel este și cu Strategia Uniunii de pregătire pentru situații de urgență. Am făcut această strategie pentru a ne asigura că, atunci când apare o criză, totul funcționează așa cum trebuie și că suntem pregătiți oricând să acționăm rapid și eficient. Aceasta este polița noastră de asigurare, garanția că suntem pregătiți să avem grijă de cetățenii noștri atunci când au cel mai mult nevoie”, spune Roxana Mînzatu, comisară europeană pentru Drepturi sociale și competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire, citată în informarea de presă.

Vrem să prevenim și să anticipăm și asta înseamnă să informăm, să conștientizăm, să educăm – nu să alarmăm ci să minimizăm riscuri și să facem mai eficientă potențiala reacție. Da, strategia este despre o schimbare de mentalitate, despre pregătire în caz de orice fel de pericol. Nu, strategia nu este despre serviciul militar obligatoriu în toată Uniunea”, continuă oficialul CE.

Strategia de pregătire pentru situații de urgență propune și definește, potrivit comunicatului de presă:

  • Masuri de protejare pentru spitale, școli, transporturi și telecomunicații – vitale pentru funcționarea societății – în caz de pericole de orice fel, de la crize sanitare la dezastre naturale.
  • Modul în care trebuie să se pregătească oamenii pentru situații deosebite, iar aici, introducerea cursurilor de pregătire în programele școlare este mai mult decât recomandată.
  • Centralizarea structurilor de monitorizare a pericolelor de orice natură, pentru a asigura o reacție cât mai rapidă și mai eficientă la nivel de Uniune.
  • Organizarea periodic de exerciții de pregătire la nivel UE, pentru forțele armate, protecția civilă, poliție, personalul medical și pompierii.
  • Întocmirea unei liste cuprinzătoare cu riscuri și amenințări iminente și posibile. Necesară pentru a știi în orice moment ce poate urma și cum ne pregătim. 
  • Simplificarea și întărirea colaborării cu firmele private pentru că doar în parteneriat public-privat putem face față provocărilor de orice natură. Companiile private pot asigura rapid materiale, bunuri și servicii esențiale.


1 comment
  1. A, da? Ne pregătim.de dezastre? Păi spuneți așa. Dați un link cu ce fac estonienii, că poate unii nu știu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Calendar oficial mobilitate

Ce se întâmplă cu profesorii titulari care obțin un calificativ nesatisfăcător la evaluarea din 5 în 5 ani: Vor face o formare obligatorie gratuită, finalizată cu o evaluare „riguroasă”. Dacă evaluarea nu este trecută în timp de doi ani, atunci contractul nu va mai fi pe perioadă nedeterminată, prevede raportul ministrului Educației și Cercetării

Profesorii titulari vor fi evaluați la fiecare 5 ani, după cum se arată în raportul de diagnostic al educației și cercetării din România. Cei care vor obține un calificativ nesatisfăcător vor face…
Vezi articolul

Educaţia este în pericol și din toamnă – apel World Vision România către Senat pentru respingerea propunerii legislative care limitează dreptul tuturor elevilor de a primi laptop sau tabletă

„Apel către autorităţile decidente: Educaţia este în pericol și din toamnă! Susținem implementarea de măsuri care să asigure acces egal și echitabil la educație”, transmite Fundaţia World Vision România într-un…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor acuză operatorii de transport și consiliile județene de abuz de putere, spune că procesul de acordare a transportului gratuit pentru elevi este blocat / CNE cere sancțiuni și plata retroactivă a abonamentelor pe septembrie și octombrie

Consiliul Național al Elevilor (CNE) acuză, într-un comunicat emis vineri, operatorii de transport și reprezentanții autorităților județene de faptul că nu respectă noile reglementări în privința transportului elevilor. Organizația „condamnă…
Vezi articolul

Grădinițele, școlile și liceele din România își pot monitoriza, autoevalua și compara performanțele de mediu pe baza a șapte categorii de indicatorii prin intermediul platformei online ScoalaECO.ro

Toate grădinițele, școlile și liceele din România își pot monitoriza, autoevalua și compara performanțele de mediu pe baza a șapte categorii de indicatori, accesând platforma online ScoalaECO.ro. Aceasta a fost…
Vezi articolul

EXCLUSIV Un judecător promovat de liberali în funcții guvernamentale a anulat toate sesizările de plagiat depuse la CNATDCU în cazul doctoratului premierului Nicolae Ciucă / Dacă decizia va fi menținută, nu mai există un caz Ciucă pe masa instituției care verifică plagiatele

Încă un scut în analiza suspiciunilor de plagiat din teza de doctorat a premierului Nicolae Ciucă, președintele PNL: la cererea acestuia, un complet al Curții de Apel București a anulat…
Vezi articolul

Eliminarea burselor rurale nu este în interesul elevilor din niciun punct de vedere, susține European Youth Village: Se menține decalajul între mediile rural și urban / Organizația solicită Ministerului Educației să prezinte ce analiză a făcut înainte să propună tăierea burselor rurale

Elevii din mediul rural se confruntă cu dificultăți financiare, distanță foarte mare față de școala sau liceul la care învață, dar și probleme din familie care îi obligă în cele…
Vezi articolul