Introducerea în programa școlară de cursuri pentru „situații deosebite”, propusă de comisara europeană Roxana Mînzatu în Strategia de Urgență a Uniunii Europene: Vrem să prevenim, iar asta înseamnă să educăm, nu să alarmăm

[jp_post_view]
Foto: Comisia Europeană
Comisia Europeană a lansat miercuri Strategia Uniunii (UE) de pregătire pentru situații de urgență, o inițiativă amplă menită să întărească capacitatea statelor membre de a preveni și gestiona eficient crizele. Printre propunerile-cheie susținute de Roxana Mînzatu, vicepreședinte executiv al Comisiei (CE), se află introducerea în programele școlare a unor cursuri de pregătire pentru situații speciale, cu scopul de a educa populația fără a genera panică, potrivit unui comunicat de presă.

Strategia mai vizează protejarea infrastructurii esențiale – spitale, școli, transporturi, telecomunicații –, organizarea de exerciții de pregătire la nivelul Uniunii, precum și parteneriate consolidate cu sectorul privat. Documentul propune, totodată, o listă actualizată permanent cu riscuri și amenințări potențiale, pentru a permite o reacție rapidă și coordonată în fața oricărui pericol.

Atunci când cumpărăm o poliță de asigurare ne protejăm împotriva unor evenimente care sperăm să nu se întâmple niciodată. Faptul în sine, că o avem, ne dă un sentiment de calm și de control. La fel este și cu Strategia Uniunii de pregătire pentru situații de urgență. Am făcut această strategie pentru a ne asigura că, atunci când apare o criză, totul funcționează așa cum trebuie și că suntem pregătiți oricând să acționăm rapid și eficient. Aceasta este polița noastră de asigurare, garanția că suntem pregătiți să avem grijă de cetățenii noștri atunci când au cel mai mult nevoie”, spune Roxana Mînzatu, comisară europeană pentru Drepturi sociale și competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire, citată în informarea de presă.

Vrem să prevenim și să anticipăm și asta înseamnă să informăm, să conștientizăm, să educăm – nu să alarmăm ci să minimizăm riscuri și să facem mai eficientă potențiala reacție. Da, strategia este despre o schimbare de mentalitate, despre pregătire în caz de orice fel de pericol. Nu, strategia nu este despre serviciul militar obligatoriu în toată Uniunea”, continuă oficialul CE.

Strategia de pregătire pentru situații de urgență propune și definește, potrivit comunicatului de presă:

  • Masuri de protejare pentru spitale, școli, transporturi și telecomunicații – vitale pentru funcționarea societății – în caz de pericole de orice fel, de la crize sanitare la dezastre naturale.
  • Modul în care trebuie să se pregătească oamenii pentru situații deosebite, iar aici, introducerea cursurilor de pregătire în programele școlare este mai mult decât recomandată.
  • Centralizarea structurilor de monitorizare a pericolelor de orice natură, pentru a asigura o reacție cât mai rapidă și mai eficientă la nivel de Uniune.
  • Organizarea periodic de exerciții de pregătire la nivel UE, pentru forțele armate, protecția civilă, poliție, personalul medical și pompierii.
  • Întocmirea unei liste cuprinzătoare cu riscuri și amenințări iminente și posibile. Necesară pentru a știi în orice moment ce poate urma și cum ne pregătim. 
  • Simplificarea și întărirea colaborării cu firmele private pentru că doar în parteneriat public-privat putem face față provocărilor de orice natură. Companiile private pot asigura rapid materiale, bunuri și servicii esențiale.

1 comment
  1. A, da? Ne pregătim.de dezastre? Păi spuneți așa. Dați un link cu ce fac estonienii, că poate unii nu știu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PROIECT Limba latină este reintrodusă la Filiera Teoretică – Uman – Filologie în toți anii de liceu – noile Planuri-cadru puse în consultare / La această specializare este reintrodusă și Literatura universală / O oră de discipline ȘTIAM în clasele a XI-a și a XII-a, mai puțină Geografie

Limba latină, eliminată în proiectul inițial de planuri cadru, este reintrodusă în toți anii de liceu în planul-cadru pentru Filiera teoretică – profil Umanist, Filologie, conform noului proiect pus în…
Vezi articolul

Simularea Evaluării Naționale 2025, proba la Matematică, a început. Elevii au primit subiectele. Este permisă realizarea de marcaje și completări pe figurile geometrice, dar doar cu creion sau stilou/pix albastru

Elevii de clasa a VIII-a susțin marți, 18 martie, proba scrisă la Matematică din cadrul simulării pentru Evaluarea Națională 2025, potrivit calendarului oficial. Sunt așteptați să participe peste 173.000 de elevi…
Vezi articolul

OFICIAL Noile reguli de omologare a mijloacelor de învățământ, aprobate de Ministerul Educației, stabilesc în premieră obligația ca acestea să fie conforme cu programa școlară, să încurajeze gândirea creativă și spiritul critic / Criterii separate pentru instrumente de învățare folosite și în învățământul special

Documentul care reglementează omologarea mijloacelor de învățământ, actualizat după 7 ani, a fost publicat în Monitorul Oficial. Ordinul de ministru privind metodologia de omologare stabilește pentru prima oară criterii clare…
Vezi articolul