Introducerea în programa școlară de cursuri pentru „situații deosebite”, propusă de comisara europeană Roxana Mînzatu în Strategia de Urgență a Uniunii Europene: Vrem să prevenim, iar asta înseamnă să educăm, nu să alarmăm

[jp_post_view]
Foto: Comisia Europeană
Comisia Europeană a lansat miercuri Strategia Uniunii (UE) de pregătire pentru situații de urgență, o inițiativă amplă menită să întărească capacitatea statelor membre de a preveni și gestiona eficient crizele. Printre propunerile-cheie susținute de Roxana Mînzatu, vicepreședinte executiv al Comisiei (CE), se află introducerea în programele școlare a unor cursuri de pregătire pentru situații speciale, cu scopul de a educa populația fără a genera panică, potrivit unui comunicat de presă.

Strategia mai vizează protejarea infrastructurii esențiale – spitale, școli, transporturi, telecomunicații –, organizarea de exerciții de pregătire la nivelul Uniunii, precum și parteneriate consolidate cu sectorul privat. Documentul propune, totodată, o listă actualizată permanent cu riscuri și amenințări potențiale, pentru a permite o reacție rapidă și coordonată în fața oricărui pericol.

Atunci când cumpărăm o poliță de asigurare ne protejăm împotriva unor evenimente care sperăm să nu se întâmple niciodată. Faptul în sine, că o avem, ne dă un sentiment de calm și de control. La fel este și cu Strategia Uniunii de pregătire pentru situații de urgență. Am făcut această strategie pentru a ne asigura că, atunci când apare o criză, totul funcționează așa cum trebuie și că suntem pregătiți oricând să acționăm rapid și eficient. Aceasta este polița noastră de asigurare, garanția că suntem pregătiți să avem grijă de cetățenii noștri atunci când au cel mai mult nevoie”, spune Roxana Mînzatu, comisară europeană pentru Drepturi sociale și competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire, citată în informarea de presă.

Vrem să prevenim și să anticipăm și asta înseamnă să informăm, să conștientizăm, să educăm – nu să alarmăm ci să minimizăm riscuri și să facem mai eficientă potențiala reacție. Da, strategia este despre o schimbare de mentalitate, despre pregătire în caz de orice fel de pericol. Nu, strategia nu este despre serviciul militar obligatoriu în toată Uniunea”, continuă oficialul CE.

Strategia de pregătire pentru situații de urgență propune și definește, potrivit comunicatului de presă:

  • Masuri de protejare pentru spitale, școli, transporturi și telecomunicații – vitale pentru funcționarea societății – în caz de pericole de orice fel, de la crize sanitare la dezastre naturale.
  • Modul în care trebuie să se pregătească oamenii pentru situații deosebite, iar aici, introducerea cursurilor de pregătire în programele școlare este mai mult decât recomandată.
  • Centralizarea structurilor de monitorizare a pericolelor de orice natură, pentru a asigura o reacție cât mai rapidă și mai eficientă la nivel de Uniune.
  • Organizarea periodic de exerciții de pregătire la nivel UE, pentru forțele armate, protecția civilă, poliție, personalul medical și pompierii.
  • Întocmirea unei liste cuprinzătoare cu riscuri și amenințări iminente și posibile. Necesară pentru a știi în orice moment ce poate urma și cum ne pregătim. 
  • Simplificarea și întărirea colaborării cu firmele private pentru că doar în parteneriat public-privat putem face față provocărilor de orice natură. Companiile private pot asigura rapid materiale, bunuri și servicii esențiale.


1 comment
  1. A, da? Ne pregătim.de dezastre? Păi spuneți așa. Dați un link cu ce fac estonienii, că poate unii nu știu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Profesorii au făcut chetă ca eleva lor să meargă la olimpiadă, iar ea a luat locul I pe țară. Sena Moldovan, clasa a VII-a într-un sat bihorean: Părinții mei nu și-au putut continua studiile, telefon nu am, eu îmi fac singură temele. Școala înseamnă viitor, pentru că un om fără școală nu poate avea parte de nimic

„Școala înseamnă responsabilitate, viitor, pentru că un om fără școală nu poate avea parte de nimic”. Sunt cuvintele fetei de clasa a VII-a dintr-un sat bihorean care în urmă cu…
Vezi articolul

Școlile trebuie să trimită către inspectoratele școlare declarațiile de interese completate anul trecut de profesori, până pe 17 ianuarie, în format electronic

Responsabilul pentru declarațiile de interese din școli trebuie să transmită adresa de înaintare, declarațiile de interese completate de profesori și Registrul declarațiilor de interese, în format electronic, până vineri, 17.01.2025,…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Sorin Decă a fost numit din nou secretar general adjunct al Ministerului Educației, la cererea ministrului Ligia Deca, după ce ocupase prin concurs șefia Direcției România educată tot din această poziție

Sorin Decă a fost numit secretarul general adjunct al Ministerului Educației, potrivit unei decizii publicate în Monitorul Oficial. Inițial, Decă nu a mai fost secretarul general adjunct al Ministerului încă…
Vezi articolul

O treime dintre elevii de 15 ani din România văd școala ca pe o pierdere de timp, arată evaluările PISA 2022 / Elevii trebuie să își dezvolte competențele sau să fie capabili să acceseze un loc de muncă la sfârșitul școlii, iar liceul din România nu oferă aceste două aspecte – Hannah Kitchen, OCDE

România are cea mai mare rată de părăsire timpurie a școlii, spune Lucie Cerna, analist principal în echitate, incluziune și tranziții în cadrul Direcției pentru educație și competențe a OCDE…
Vezi articolul