Ioana Dăncescu, psihoterapeut: Despre interdicții și folosirea lui “NU” atunci când suntem copii

1.028 de vizualizări
ioana dancescu terapia functioneaza
terapia functioneaza

Despre interdicții vom discuta in acest articol. Dorim sa vedem daca toate aceste „Nu-uri” pe care i le spunem copilului il ajuta cu adevarat sau dimpotriva.

  • Nu ai voie!
  • Nu te murdări ca un porc!
  • De ce nu stai cuminte lângă mine ca alți copii?
  • De ce nu alergi mai încet?
  • Nu mai face gălăgie!

Vi se par cunoscute interdicțiile și întrebările de mai sus? Poate și părinții voștri și ai mei le-au folosit la un moment dat. Eu știu sigur că le-am auzit de curând în parc, pe stradă, etc, și bineînțeles nu sunt singurele, lista lor poate continua. Cred că dacă am face un brainstorming împreună am genera în mod sigur un număr foarte mare de idei asemănătoare: ce spuneau cei mari că trebuie sau nu trebuie să facem.

Despre interdicții si familii

Fiecare familie este unică în felul ei, inclusiv raportându-ne la modul în care își crește și educă copii. Fiecare știe mai bine ce își dorește pentru copilul lui și ce stil i se potrivește atunci când interacționează cu copilul lui.

Citeşte şi: Oana Moraru: Misiunea familiilor în parenting e astăzi de două ori mai grea. A dispărut rolul inhibitor al fricii

Putem astfel întâlni unii părinți foarte grijulii și protectori, alții severi și cu multe reguli legate de creșterea copiilor (vom discuta și despre aceste stiluri și ceea ce le activează într-un alt articol). Majoritatea părinților sunt undeva între aceste două extreme. Ce au însă mulți părinți în comun atunci când au un copil, mai ales cu vârsta până în 7-8 ani? Cu toții s-au împrietenit cu “NU” și îl țin strâns în brațe când vine vorba de libertatea pe care o acordă copilului lor.

Puteți ciți continuarea articolului cu informații utile pe terapiafunctioneaza.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniela Vasile, profesor: Modelul hibrid, cel mai dificil de implementat la nivel de clasă, dar cu cea mai mare flexibilitate și oportunități. Cum se face învățare de tip hibrid cu o clasă inversată

În timp ce societatea este blocată în discuții superficiale si contradictorii, generate de o implementare deficitara a conceptului de învățare online în lunile martie-iunie, o discuție mai productivă ar consta…
Vezi articolul

Prioritățile pentru educație în viitorul apropiat, în ochii OCDE, organizație la care România dorește să adere: bani și resurse pentru a depăși crizele produse de război și pandemie și schimbările accelerate din digital, energie curată, media 

În urmă cu patru ani, chestiunile de sănătate globală și conflictele internaționale erau temele despre care elevii care participau la ediția de atunci a testelor PISA se declarau a fi…
Vezi articolul

Cum îți gestionezi emoțiile la examenul de clasa a VIII-a și ce pot face părinții, în ultima săptămână dinaintea Evaluării Naționale. Psihologii Laura Visu-Petra, Andrei Miu și Lavinia Damian: La fel se simt și campionii înainte de o cursă pe care o vor câștiga

Elevii “să se bucure dacă au emoții înainte de examen pentru că acestea, inclusiv cele negative cum e anxietatea, reflectă faptul că creierul și corpul lor sunt pregătite pentru acțiune”.…
Vezi articolul