Iosifescu, președintele ARACIP: Trimiteți copiii la școală, cea față în față. Școala exclusiv online nu este școală pentru cei mici

[jp_post_view]
Șerban Iosifescu / Foto: Facebook.com – Serban Iosifescu
Cercetătorul în Științele Educației Șerban Iosifescu îi sfătuiește pe părinții copiilor mici să îi trimită la școală fizic pentru a socializa, fiind în perioada în care se dezvoltă abilitățile și competențele fundamentale.

Elevii de vârstă mică învață „să citească, să scrie, să socotească, să comunice sistematic, să socializeze, să respecte regulile sociale, să conviețuiască cu ceilalți, să se descurce în lume și în comunitate – și multe alte lucruri, care nu se găsesc în manuale sau pe Internet. Fără aceste lucruri, învățate cum trebuie și când trebuie, nicio performanță ulterioară nu este posibilă”, spune Șerban Iosifescu, președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).

„Poate vă gândiți bine ce ”scenariu” preferați, și nu știu cât este de bine să sabotați viitorul copiilor dumneavoastră de dragul unei iluzorii (cred eu) siguranțe absolute: nu există siguranță absolută – cel puțin până la apariția unui vaccin verificat”, transmite acesta.

Analiza realizată de Șerban Iosifescu și publicată pe pagina sa de Facebook:

„Pentru părinți, mai ales cei care aveți copii la grădiniță și în învățământul primar:

Trimiteți copiii, pe cât posibil, la școala-școală, cea față în față. Școala exclusiv online NU este școală pentru cei mici. Chiar dacă vi se pare că, pe termen scurt, e mai bine să stea acasă, pe termen lung efectele negative vor fi considerabile. Pentru ei și, prin ricoșeu, pentru dumneavoastră.

În această perioadă se dezvoltă abilități și competențele fundamentale – de exemplu, să citească, să scrie, să socotească, să comunice sistematic, să socializeze, să respecte regulile sociale, să conviețuiască cu ceilalți, să se descurce în lume și în comunitate – și multe alte lucruri, care nu se găsesc în manuale sau pe Internet.

Fără aceste lucruri, învățate cum trebuie și când trebuie, nicio performanță ulterioară nu este posibilă.

Dacă țineți copii acasă, veți observa, după un timp (un an sau chiar mai puțin), că vor citi mai încet, vor înțelege mai greu, vor pierde capacitatea de atenție și de concentrare, vor avea dificultăți în comunicare, vor crea mai greu relații cu ceilalți și vor fi mai dependenți de cei mai educați, mai bogați, mai puternici (vă sună cunoscut, nu?). Deja, cercetările au arătat că, în mediile defavorizate, cele patru luni de închidere a școlilor (numită, eufemistic, ”școală online”) au însemnat un an de recul în dezvoltarea acestor abilități și, în general, în învățare. Și, chiar dacă vă considerați o familie ”favorizată”, învățarea copiilor dumneavoastră este la nivelul lunii decembrie 2019 (trei luni de recul, față de luna martie, când s-au închis școlile).

În timp, veți mai vedea cum copiii dumneavoastră, care au lipsit de la școala-școală (adică față în față), când vor deveni adulți, vor câștiga mai puțin, vor fi mai puțin productivi, mai puțin sociabili, vor deveni victime ale demagogiei și ale populismului și, foarte important, nu vor câștiga destul și nu vor produce suficient pentru ca dumneavoastră să aveți o viață bună – inclusiv o pensie decentă. În plus, o parte dintre ei, din cauza nivelului scăzut de educație, vor fi, toată viața, asistați social – nu contribuabili și nici creatori de valoare socială și individuală.

Deci, poate vă gândiți bine ce ”scenariu” preferați, și nu știu cât este de bine să sabotați viitorul copiilor dumneavoastră de dragul unei iluzorii (cred eu) siguranțe absolute: nu există siguranță absolută – cel puțin până la apariția unui vaccin verificat.

Dar, dacă respectăm, împreună, regulile de igienă și, pe cât posibil, cele privind distanțarea fizică; dacă, împreună, convingem copiii să poarte mască – cât se poate și când se poate; dacă, împreună, le formăm deprinderile asociate (să pună / scoată masca cum trebuie, să-și atingă fața doar după dezinfectarea mâinilor etc.) – dacă facem, împreună, toate aceste lucruri, riscurile de îmbolnăvire vor scădea considerabil iar avantajele prezenței fizice la școală vor depăși, considerabil, riscurile.

Și, nu în ultimul rând, prin alegerile și opiniile, exprimate public, să îi determinăm și pe politicieni, care (cel puțin în teorie) iau decizii în numele nostru, să asigure școlii toate resursele necesare: atât resurse materiale (spații de învățare, echipamente, materiale pentru învățare și pentru igienă), cât și umane (cadre didactice suficiente, care să facă posibilă împărțirea claselor numeroase, personal de îngrijire, administratori de rețea / platformă de învățare etc.) pentru maximizarea învățării și pentru minimizarea riscurilor de îmbolnăvire”.

.

https://www.facebook.com/serban.iosifescu/posts/2719503161660216

Foto: Șerban Iosifescu/Facebook


6 comments
  1. @Plexiglas
    Si pensiunea respectiva a devenit focar de Covid ? La asemenea trafic, localitatea trebuia sa intre in carantina, nu ?
    Deci sau ținem copiii acasă si-i educam cum putem sau îi trimitem la școală și ne asumam (familia, societatea) consecințele respective.
    Dl. Iosifescu spune ca e mai bine sa-i trimitem la școală fiindcă devine tot mai clar ca școala on-line e ineficientă (când pur și simplu e irealizabila).

  2. Oare acei copii clasa 0-1 vor reziata 3-4 ore cu masca, sa pastreze distanta, sa nu se atinga?
    Acest domn care, in preajma votului, știe sa vb din vise cu zane, nu stie ce vb, sa mearga voluntar pe la infecțioase, cu masca pe fata ca na…. cu masca e f usor nu?

  3. @Pimen
    Stimabile, daca vei tine copiii acasa si-i vei educa in maniera pe care o ilustreaza limbajul folosit, fii sigur ca le-ai asigurat un viitor luminos.

  4. Copii nu vor respecta nicio distantare fizica. La mine in oras langa blocul nostru este o pensiune care a fost plina ochi anul acesta cu diverse tabere de elevi si studenti. Nu am vazut in nicio zi respectarea regulilor de distantiere de catre elevi sau studenti. Acelasi lucru se va intampla si in scoli in pauze sau pe drumurile din afara scolilor. Avand in vedere faptul ca se chiuleste masiv din ce in ce mai mult, nu am auzit de nicio masura sau restrictie in diversele baruri din preajma scolilor unde isi fac veacul acestia. De asemenea ramane problema claselor supraaglomerate, precum si circulatia virusului in aerul din clase in aerosoli. Nu am auzit de nicio masura de purificare a aerului in acest sens.

  5. Oare acest nene care face astfel de indemnuri a auzic ca un copil este cel mai bun vector de transmitere a virusului? Nu stie, ca daca ar sti, nu i-ar mai trimite pe copii la scoala. In conditiile in care exista o masa de parinti care trateaza infectia cu sisete imbibate cu otet sau nu crede in eficienta vaccinurilor, este greu de crezut ca vor respecta masurile elementare de protectie. Iar eu, spre exemplu, refuz sa pun in pericol doi oameni de 70 de ani, singurii bunici ai copilului, doar pentru ca un imbecil are impresia ca detine adevarul absolut. Mi-au murit deja doi apropiati de covid, luat de la copii mici, nu imi mai permit sa las imbecili cretinopati sa-si verse analfabetismul medical in public.

  6. Opinii de bun simț. Dupa 4 luni de stat acasa, copii care trec in clasa a V-a incep sa uite tabla inmultirii si sa aiba probleme de concentrare dupa 20 minute. Scoala cu profesori si colegi nu e aceeasi cu statul in fata tabletei sau monitorului de PC.
    Din păcate, opiniile d-lui Iosifescu vor fi complet ignorate în această Bâlbâiala Generalizată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Populism la vârful Ministerului Educației: reforma curriculară pentru liceu a fost amânată pentru 1 ianuarie 2025 pentru a nu atrage „nemulțumiri” în campania electorală. Secretarul de stat Florian Lixandru: Nu am ieșit public cu propunerile pentru că vor genera dispute

Planurile-cadru care conțin materiile pe care elevii de liceu ar trebui de acum înainte să le studieze, considerate de reprezentanți ai Ministerului Educației „o problemă arzătoare”, ar putea fi publicate…
Vezi articolul

FOTO Studenții protestează la București, Timișoara, Iași și Cluj față de decizia Guvernului de a elimina transportul gratuit cu trenul: „Educația e pe drumuri și studenții plătesc bilet” / „Nu vă fie frică, studenții se ridică”

Studenții din marile centre universitare din Cluj, Timișoara, Iași și București au ieșit astăzi în stradă pentru a protesta față de decizia Guvernului de a elimina gratuitatea transportului feroviar pentru…
Vezi articolul

DOCUMENT OFICIAL Dispar after school-urile din lista centrelor închise pentru 14 zile. Hotărârea Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență: Se suspendă temporar activitățile față în față din creșe, ciclul gimnazial, preuniversitar și universitar. Vezi greșelile din hotărâre

„Se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față, din creșe, ciclul gimnazial, preuniversitar și universitar cursurile desfășurându-se online (scenariul 3)” – prevede hotărârea oficială a Comitetului Municipiului…
Vezi articolul

Cîmpeanu renunță la testele noninvazive în școli: Am înțeles argumentele INSP, nu se pot contabiliza în rata de infectare cazurile confirmate prin aceste teste / Ministrul, acum 2 săptămâni: Dacă cineva îmi spune că în Austria, Franța se folosesc aceste teste neinvazive fără ca ele să fie omologate, dați-mi voie să nu cred

Ministrul Educației renunță la introducerea testelor noninvazive, pe bază de salivă, în școli. „Am înțeles argumentele Institutului Național de Sănătate Publică (INSP). Testarea noninvazivă trebuie reconfirmată printr-o testare invazivă și…
Vezi articolul

Asociațiile elevilor, după o întâlnire la Guvern cu reprezentanții mai multor ministere pe tema navetei la școală: Refuzăm compromisuri în respectarea legii și solicităm retragerea proiectului de OUG pentru transportul elevilor

Mai multe asociații ale elevilor solicită Ministerului Educației retragerea proiectului de ordonanță de urgență prin care sumele forfetare pentru navetă vor fi majorate, potrivit unui comunicat de presă. Asociația Elevilor…
Vezi articolul