Klaus Iohannis: Trebuie să atacăm frontal problema părăsirii timpurii a școlii și a calității insuficiente a procesului educațional

923 de vizualizări
Foto: presidency
“Pentru a nu periclita destinul României ca stat european dezvoltat și prosper, trebuie să atacăm frontal problema părăsirii timpurii a școlii, a participării reduse la învățământul superior și, adesea, a calității insuficiente a procesului educațional”, a declarat Klaus Iohannis, la ședința aniversării a 50 de ani de învățământ superior la Sibiu.

Multe instituții săsești au fost așezate în orașul Sibiu și chiar dacă așa, între ardeleni, există o competiție care în ziua de astăzi duce la o afirmație care tot se repetă – Clujul este capitala Ardealului -, din când în când îmi face plăcere să reamintesc că Sibiul a fost, o vreme bună, cel puțin capitala administrativă reală a Transilvaniei„, a afirmat Iohannis.

Președintele a acuzat că, “până acum, problemele demografice și sociale cu efect pe termen lung au fost în bună măsură ignorate, ele situându-se dincolo de memoria politică redusă, de regulă, la durata unui mandat, adica 4 ani cât este ciclul electoral”.

Problemele României, însă, nu se pot rezolva exclusiv prin decizie politică. A ne baza doar pe o astfel de abordare ar fi complet greșit, pentru că într-o economie de piață inițiativa privată joacă un rol foarte imporrtant. Aici, în Sibiu, s-a contruit în jurul universității un ecosistem funcțional din care fac parte actori din mediul privat și din administrație. Este un caz fericit, unde politicul are parte de o provocare aparent simplă: de a nu strica acest echilibru”, a continuat Iohannis.

Liderul de la Cotroceni a susținut că “decidenții politici de la centru nu prea au reușit să facă față provocării de a se abține în a da legi care mai mult strică decât ajută”.

Când am demarat consultările pentru proiectul România educată, a devenit evident că una dintre problemele fundamentale ale sistemului nostru de învățământ este producția de legi incoerente, pe bandă rulantă. Efectele acestui mod păgubos de a legifera se văd în special în învățământul superior, acolo unde autonomia este un pilon central în creșterea calității. Universităție nu pot, în multe cazuri, să cheltuie banii pe care îi obțin ca urmare a includerii sumelor de care dispun în calculul deficitului. Foarte ciudat. Fără a descătușa potențialul managerial al universităților românești, nu avem șanse reale de a deveni competitivi, într-o economie bazată pe cunoaștere”, a declarat Iohannis.

 

 


1 comment
  1. Zau? De cand il intereseaza pe presedinte parasirea timpurie a scolii? Ce a facut el pentru invatamant de cand nu mai este in acest sistem? De ce se foloseste de acest sistem pentru campania politica a prezidentialelor?(el si oricare dintre candidati!).Ce inseamna pentru le calitatea in invatamant? Toti cei care sunt politicieni, indiferent de partidul din care provin,isi dau cu parerea despre ceva ce nu/nu mai cunosc. Ciudat cum uita de viata reala imediat ce ajung in functii!!! Desi se vede clar (dupa vocabular si repetabilitatea discursului) ca frecventa lor la ore a fost al naibii de deficitara!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mesaj către directorii de școli, pentru înscrierea în apelul cu 200.000 de euro per proiect, deschis până pe 16 iulie: E bine ca noi, profesorii, să fim realiști și să ne punem mintea la muncă și să creăm o școală așa cum dorim noi, să încetăm să ne mai văităm că nu ne lasă sistemul – Viforel Dorobanțu, directorul școlii-pilot de la Curcani, Călărași

Îndemn la înscrierea în programul de școli-pilot făcut de unul dintre directorii care derulează un program-pilot încă din 2022, de la prima ediție. Este vorba despre Viforel Dorobanțu, directorul Școlii…
Vezi articolul

Salvați Copiii cere un ghid care să ajute școlile la toamnă: Toți elevii trebuie să revină la școală, în condiții egale de siguranță sanitară. 46% din elevii români au accest limitat la educația online

Este nevoie de norme metodologice clare, pentru ca toate școlile să permită reîntoarcerea elevilor, în condiții de siguranță și non-discriminare, atrage atenția Organizația Salvați Copiii într-un comunicat de presă. În…
Vezi articolul

Înființarea Centrului Național pentru Educație Incluzivă și stabilirea unor camere-resursă în școli, prevăzute în noua Lege a învățământului preuniversitar, sunt amânate până în 2025 – proiect de ordonanță de urgență

Centrul Național pentru Educație Incluzivă, instituție de interes național care trebuie să fie înființată conform noii Legi a învățământului preuniversitar, nu va fi înființată înainte de 2025: un proiect de…
Vezi articolul