Lecție de istorie: Doi „soldați din Garda Apulum” le-au vorbit despre Imperiul Roman elevilor unei clase din Alba Iulia

2.285 de vizualizări
Sursa: Alba24.ro
Elevii din clasele a V-a ale Seminarului Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ștefan” din Alba Iulia au participat joi la o lecție inedită de istorie, în cadrul căreia studiau despre Imperiul Roman, scrie Alba24.ro. Profesoara de istorie Teodora Ancateu a invitat la ora ei doi romani ”autentici”, membri ai Gărzii Romane din Alba Iulia: un centurion și un soldat.

Aceștia au venit îmbrăcați în uniformele de soldat, realizate perfect după cele ale romanilor de acum aproape 2.000 de ani. Este vorba despre Ciprian Dobra (centurion), de la muzeul Principia din Piața Cetății și Andrei Barna.

Cei doi le-au explicat celor mici cum funcționa armata romană, cum era organizată, cum arătau armele și multe altele.

Citește mai mult pe Alba24.ro


2 comments
  1. Ce frumos! De ce nu se fac astfel de proiecte in toate scolile si pentru toate epocile istorice? Ar fi mult mai interesant si atractiv pentru elevi, le-ar atrage interesul pentru cunoasterea istoriei intr-un mod inedit. Felicitari organizatorilor!

  2. O foarte frumoasa lecție de istorie. Felicitari organizatorilor. O asemenea inițiativa se poate transforma într-un proiect de lunga durata interesant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Campaniile clasice de prevenție a drogurilor, cele cu sloganuri și expus pedepse sau efecte, nu funcționează pentru toți elevii, spune psihoterapeutul Ramona Costescu: Soluția este să formezi abilități diriginților, profesorilor care rămân acolo nu doar o generație, abilități de a repera cazuri de consum, de mediere cu familia sau cu alte entități care pot fi sprijin

Tonul cu care se vorbește în spațiul public despre droguri este unul ostil și nu încurajează dialogul necesar în activitățile de prevenție, în timp ce autoritățile, de asemenea, înțeleg să…
Vezi articolul

Ligia Deca despre ce se va întâmpla cu profesorii elevilor care sunt sub nivelul analfabetismului funcțional: Vrem să avem împreună cu inspectoratul școlar planuri dedicate de monitorizare și intervenție, inclusiv să identificăm nevoia de formare continuă a profesorului / Trebuie să promovăm mai multă învățare prin investigație, mai multă învățare bazată pe proiecte

Elevii din România vor fi testați anual pe o platformă pe care Ministerul Educației vrea să o construiască în perioada următoare, aceasta este una dintre măsurile enunțate de Ligia Deca…
Vezi articolul