Libertatea academică este în declin puternic la nivel mondial, avertizează un grup de experți

873 de vizualizări
conducătorii de doctorate
Foto: Pixabay.com
Doar una din trei persoane trăiește într-o țară care garantează independența cercetării și a universităților, potrivit unui indice anual care avertizează asupra declinului libertății academice în întreaga lume, deosebit de accentuat în Rusia, China și India, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com și preluată de G4Media.ro.

Atacuri asupra libertății de exprimare, represiune și interferențe în universități, restricții asupra schimburilor între cercetători și chiar încarcerări … libertatea academică este „amenințată la nivel mondial”, potrivit indexului, întocmit de peste 2 300 de experți pe baza datelor colectate în 179 de țări.

Publicat în martie în cadrul raportului despre democrație al Institutului suedez V-Dem, indicele măsoară evoluția învățământului superior și a cercetării în ultimii cincizeci de ani, pe baza a cinci criterii (libertatea de predare și de cercetare, schimburile academice și exprimarea academică; autonomia universitară; integritatea campusurilor).

Citește articolul complet pe G4Media.ro


1 comment
  1. Când vrei să știi de ce lucrurile merg prost, caută traseul banilor. Interesul major al universităților românești e legat de împărțirea bănetului între clanurile de hiene, nu de calitatea educației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cea mai bună universitate din România, Babeș-Bolyai, este pe locul 260 în Europa și pe 15 în Europa Centrală și de Est, în clasamentul QS World University Rankings – Europe 2024 / Doar două instituții românești în prima jumătate a ierarhiei europene

Cea mai bună universitate din România, Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, se situează pe poziția 260 dintr-un total de 688 de universități luate în considerare în cel mai nou clasament…
Vezi articolul
Raport Banca Mondială

S-a depășit etapa educației pentru mediu, care se predă deja în școli, se trece la dezvoltare durabilă – Societatea de Geografie din România salută raportul „Educația privind schimbările climatice și mediul” prin recomandări, sugestii și corecturi pe text

În alte sisteme de educație din Europa s-a depășit etapa educației pentru mediu – care există deja și în școala românească – și s-a trecut la educația pentru dezvoltare durabilă,…
Vezi articolul

Șerban Iosifescu: Reforma curriculară nu începe cu planurile-cadru / Școala ar trebui să-și construiască singură disciplinele și numărul de ore, dacă are capacitatea instituțională și demonstrează că acoperă toate standardele

Școala ar trebui lăsată „să decidă și să-și construiască singură disciplinele sau trans disciplinele, inclusiv numărul de ore alocat”, dacă demonstrează că acoperă toate standardele, afirmă Șerban Iosifescu, într-o analiză…
Vezi articolul