LISTA Cele 55 de universități și filiale care organizează în anul universitar 2022-2023 programe de formare psihopedagogică / Pot fi școlarizați aproape 27 de mii de studenți

[jp_post_view]
Foto: captură – MO
Lista universităților care organizează în anul universitar 2022-2023 Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II) a fost publicată în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul 5.812 din 2022, cel prin care este aprobată lista acestor universități. Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați este de 26.880.

„Art. 2. — În anul universitar 2022—2023 pot organiza probele din cadrul examenelor pentru obținerea gradelor didactice II și I, pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, instituțiile de învățământ superior acreditate, cuprinse în anexa la prezentul ordin, care sunt și centre de perfecționare/formare continuă, în condițiile legii”, prevede ordinul citat anterior.

Spre deosebire de lista de anul trecut, a fost adăugată o instituție privată de învățământ, Universitatea „Petre Andrei” din Iași.

Cei mai mulți studenți pot fi școlarizați la următoarele universități:

  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500 de locuri;
  • Universitatea din București – 3.500 de locuri;
  • Universitatea Politehnica din București – 1.600 de locuri;
  • Universitatea din Craiova – 1.500 de locuri;
  • Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100 de locuri;
  • Academia de Studii Economice din București – 1.000 de locuri;
  • Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000 de locuri;
  • Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000 de locuri;

Unele universități nu au în dreptul lor numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați, deoarece, la data ultimei evaluări, procedura nu prevedea atribuirea unui număr maxim de studenți școlarizați.

Foto: Ordinul 5.812 din 2022 / Monitorul Oficial
Foto: Ordinul 5.812 din 2022 / Monitorul Oficial

Ordinul poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Art. 238 din Legea Educației Naționale 1/2011:

„(1) Studenții și absolvenții de învățământ superior care optează pentru profesiunea didactică au obligația să absolve cursurile unui master didactic cu durata de 2 ani ori programele de formare psihopedagogică de nivel I, respectiv II, acreditate conform legii.

(1^1) Programele de formare psihopedagogică de nivel I și II pot fi urmate pe parcursul studiilor universitare de licență, respectiv master sau în regim postuniversitar.

(1^2) Programele de formare psihopedagogică pentru funcțiile didactice de educator-puericultor, educatoare, învățător, antrenor și maistru-instructor se aprobă de Ministerul Educației și Cercetării și se desfășoară în liceele cu profil pedagogic. Pentru absolvenții liceelor pedagogice și colegiilor universitare de institutori se consideră îndeplinită condiția de formare psihopedagogică de nivel I.

(1^3) Absolvenților care au finalizat cu diplomă de licență/absolvire studii universitare de lungă sau scurtă durată până în anul 2005 li se consideră îndeplinită condiția de formare psihopedagogică de nivel I și II, dacă prin foaia matricolă fac dovada parcurgerii disciplinelor: psihologie școlară, pedagogie, metodica predării specialității și practică pedagogică la specialitatea înscrisă pe diploma de licență/absolvire.”

Amintim că Edupedu.ro a scris în 2019 că formarea inițială a profesorilor se face în România prin urmarea unui modul psihopedagogic în timpul facultății, la care poate participa orice student, indiferent dacă termină cu media 5 la disciplina pe care vrea ca el însuși la să o predea în preuniversitar.

Cunoscute ca modulele pedagogice sau “DPDD-uri” [pentru că sunt organizate de către Departamentele pentru Pregătirea Personalului Didactic], aceste rute falimentare de formare a cadrelor didactice produc, la final, absolvenți gata să intre în clase, dar cu o experiență practică de maximum 3 ore de predare, avertiza într-o analiză pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat în Ministerul Educației, Oana Badea.

Citește și:
Analiză: Mai mult de jumătate din candidații de la titularizare, absolvenți 2022, nu au reușit să ia peste 7 / Cîmpeanu: Nu știu dacă e bine să spun că 90% din cei care au obținut note sub 5 vin pe o anumită filieră

1 comment
  1. Cursurile astea facute de tot felul de universitati ar trebui revizuite radical. Sunt complet rupte de realitate.
    Viitorii profi nu sunt pregatiti pentru invatamantul integrat. Unele universitati fac aceste cursuri (doar) ca sa castige niste bani. Se invata multe aiureli care nu au legatura cu practica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: „Proiectul România Educată este în chinurile facerii. Să vedem ce va ieși. Trebuie să fie mai bun decât cel din 2011, altfel nu are rost să ne gândim la el”

Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, a spus că are multe critici la adresa proiectelor de legi ale Educației: „Proiectul România Educată al președintelui Iohannis este în chinurile facerii.…
Vezi articolul

IBM susține o Educație adaptată la era digitală

Ești pregătit să îți dezvolți competențele pentru joburile viitorului? Obține micro-certificări de tipul „open digital badges” în platforma gratuită de educație digitală pentru tinerii de 14-20 de ani. Profesorii o pot folosi la orele de dirigenție, tehnologie, informatică și TIC

IBM a dezvoltat platforma Open P-TECH pentru a oferi tinerilor din întreaga lume acces gratuit și flexibil la resurse educaționale care să îi conecteze cu adevărat la viitoarele locuri de…
Vezi articolul

„Azil științific” pentru cercetători americani. Se extinde sprijinul oferit de universități europene pentru reprezentanții mediului academic din SUA afectați de politicile și tăierile de buget impuse de Administrația Trump

Mai multe universități europene au început să anunțe diverse programe prin care oferă sprijin reprezentanților mediului academic american afectat de tăierile de de buget, de atitudinea ideologică și de politicile…
Vezi articolul

Rezidențiat 2023. Deși 863 de candidați au obținut peste punctajul minim care face posibilă admiterea, 208 candidați au fost declarați respinși, conform regulamentului, anunță Ministerul Sănătății

Ministerul Sănătății a organizat pe 14 mai 2023, împreună cu universitățile de medicină și farmacie, o sesiune extraordinară suplimentară a concursului de admitere în rezidențiat pentru 628 de locuri rămase…
Vezi articolul

CLASAMENT Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai, ASE București și Universitatea Lucian Blaga – primele dintre cele 17 universități românești incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2023

Universitatea din București este prima dintre cele 17 instituții românești de învățământ superior incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking. Publicat joi, acesta…
Vezi articolul