Lista celor 36 de școli și grădinițe din București care sunt în scenariul roșu și unde peste 23 de mii de elevi fac școală online. Dintre ei, 470 nu au dispozitive pentru lecții pe net, iar 10 mii fac orele doar pe telefoane

8.210 vizualizări
Foto: © Inna Reznik | Dreamstime.com
În cele 36 de școli și grădinițe din București aflate în scenariul 3, roșu, erau peste 23.271 de elevi înregistrați în luna mai 2020, potrivit datelor de la Ministerul Educației. Aceștia fac școală online, potrivit reglementărilor în vigoare. Dintre cele 36 de unități de învățământ închise, 21 sunt din cauze epidemiologice, iar 15 din cauza lucrărilor la clădiri, programate în această perioadă, potrivit datelor de la Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Analiza Edupeduro arată că potrivit datelor oficiale publicate de Ministerul Educației în cadrul licitației pentru tabletele școlare, desfășurată prin ONAC, în cele 36 de unități de învățământ învățau în luna mai din acest an peste 23.200 de elevi.

Cele mai recente date oficiale arată că numărul preșcolarilor și elevilor din învăţământul de masă este de 249.790, potrivit Inspectoratului Școlar București. Asta înseamnă că aproape 1 din 10 elevi din Capitală învață online (9,3%) – fără a-i lua în calcul pe cei din scenariul galben care învață online cu schimbul.

Datele pe baza cărora am făcut analiza sunt cele rezultate în urma „recensământului” cerut de minister în fiecare școală pentru a afla câți elevi nu au dispozitive pentru școala online.

Astfel, potrivit acestor date, în școlile închise acum în București sunt cel puțin 473 de elevi care nu au niciun dispozitiv pentru orele online. De asemenea, 10.806 dintre ei au doar telefoane de timp smartphone.

Lista școlilor aflate în scenariul roșu
Sectorul Unitatea de învățământscenariul/
motivul
Elevi cu smartphone*Elevi fără dispozitiv*Total elevi*
1Colegiul Naţional „Sfântul Sava”roșu Covid440998
1Şcoala Gimnazială „Nicolae Grigorescu”roșu Covid298
1Şcoala Primară „Teddybar”roșu Covid
2Colegiul Național „Școala Centrală”roșu Covid139321562
2Școala Gimnazială Specială Pentru Deficienți De Vedereroșu Covid107
2Școala Profesională Specială nr. 3roșu Covid20924266
3Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”roșu Covid3210907
3Școala Gimnazială „Leonardo Da Vinci”roșu Covid1115391445
3Școala Gimnazială „Nicolae Labiș”roșu Covid360421216
3Școala Gimnazială nr. 80roșu Covid34041175
4Liceul Tehnologic de Metrologie „Traian Vuia”roșu Covid25827653
4Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu”roșu Covid54545955
4Şcoala Gimnazială nr. 129roșu Covid108820640
4Şcoala Gimnazială Specială nr. 3roșu Covid9935153
5Colegiul Economic „Viilor”roșu Covid1242191542
5Grădiniţa nr. 178roșu Covid
6Colegiul Naţional „Grigore Moisil”roșu Covid15401042
6Liceul Teoretic „Marin Preda”roșu Covid662171438
1LICEUL PARTICULAR „ONICESCU-MIHOC”roșu Infrastructură
2Școala Postliceală Sanitară ”Fundeni”roșu Infrastructură115401734
2Şcoala Postliceală Sanitară „Sf. Vasile cel Mare”roșu Infrastructură
4Liceul Tehnologic „Mircea Vulcănescu”roșu Infrastructură4762781
5Grădinița Electromagneticaroșu Infrastructură
5Grădinița nr. 244roșu Infrastructură
5Grădiniţa nr. 245roșu Infrastructură
5Grădinița nr. 268roșu Infrastructură
5Şcoala Gimnazială „Luceafărul”roșu Infrastructură32111676
5Şcoala Gimnazială „Mircea Sântimbreanu”roșu Infrastructură440151288
5Şcoala Gimnazială nr. 124roșu Infrastructură32111689
5Şcoala Gimnazială nr. 126roșu Infrastructură41235532
5Şcoala Gimnazială nr. 143roșu Infrastructură2467602
5Şcoala Gimnazială nr. 280roșu Infrastructură763201687
5Şcoala Gimnazială „Petrache Poenaru”roșu Infrastructură35862437
36 unități de învățământ1080647323271
*datele sunt din Recensământul oficial al Ministerului Educației și Cercetării făcut în luna mai 2020

Ministerul Educației publică de fiecare dată doar numărul școlilor afectate de un anumit scenariu, fără să dea niciodată publicității numărul elevilor afectați de aceste suspendări ale cursurilor. Ba mai mult, nici Ministerul Educației și nici o altă instituție nu centralizează datele astfle încât să publice lista școlilor și grădinițelor aflate în fiecare dintre scenarii.

Ministerul Educației anunță, în schimb, că din cele 355 de școli aflate în scenariul roșu, deci în care elevii fac ora 100% online, teoretic, doar mai puțin de jumătate (48,7%) figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferența de 182 de unități de învățământ sunt fie din cauză că în localitate este o rată de incidență a cazurilor peste 3 la mia de locuitori, fie că se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Pe lângă elevii din scenariul roșu, există și alții aflați în scenariul galben, care desfășoară alternativ școala online. Nici despre numărul acestora nu se publică date oficiale, deși acum sunt 4.482 de unități sunt în scenariul 2, care presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu.

Foto: © Inna Reznik | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Din ce stim noi,parintii, scoala 80 nu e in scenariul rosu momentan ( copilul a mers la cursuri azi…)
    Care este sursa listei?

  2. Scoala Leonardo da Vinci – functioneaza cu toti copiii in clase (30 elevi intr-o clasa de 25 mp).
    In urma articolului dvoastra am solicitat informatii scolii si au spus ca articolul nu este bazat pe date reale si ca nu exista cazuri COVID in unitate. Va rugam sa clarificati aceasta problema.

    In plus nr. de elevi este 1512 (973 ciclul primar si 539 ciclul gimnazial).

  3. Lipseste „Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu”. Incepand cu astazi este in scenariul rosu pe motiv Covid.

  4. Scoala gimnaziala “Leonardo da Vinci” nu este in scenariu roșu si nici numărul total de elevi nu este cel real. Ne-ați bulversat puțin pe noi, părinții elevilor din scoala, cu articolul asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic, ci să rămână online? Psihologul Daniel David: Copiii se simt mai siguri pe ei la examinare poate fiindcă examenele sunt mai simple. Un alt factor se leagă de rutina pe care au dezvoltat-o copiii în acest timp

După mai bine de un an de stat acasă, întoarcerea la cursuri în format fizic îi neliniștește pe unii dintre elevii care până acum spuneau că ar vrea să revină…
Vezi articolul
Tichete educaționale 2024

EXCLUSIV Critici dure pentru „reforma” Deca-Iohannis din educație, într-un raport-cheie al OCDE, organizația la care România dorește să adere: România nu are o strategie națională pentru îmbunătățirea școlilor, bugetul pentru educație nu ține cont de obiectivele pe termen lung, iar sistemul rămâne foarte birocratic, cu un nivel ridicat de risipă

În România nu există o strategie națională pentru îmbunătățirea școlilor, evaluările școlilor nu contribuie la eforturile de îmbunătățire a acestora, sistemul de învățământ rămâne foarte birocratic, se simte o risipă…
Vezi articolul

Op Ed / Ștefan Pălărie, senator: Trecerea creșelor la Ministerul Educației, de la primării, declanșează tăieri de venituri de până la 40% pentru personalul de îngrijire și un val de demisii. Domnule ministru, haideți să mai închidem și repararea lucrurilor stricate înainte de a începe să reformăm lucruri noi

Anul școlar 2021/2022 a debutat pe 13 septembrie 2021 cu o reformă amânată ani de zile de miniștrii educației – transformarea creșelor din centre de servicii de îngrijire în unități…
Vezi articolul
Principalii indicatori pentru Educația din România

ULTIMA ORĂ Educația din România ocupă cel mai rău loc în UE la aproape toți indicatorii de calitate și trage în jos statisticile europene în domeniu, la sfârșitul mandatelor Iohannis-Deca. Noul Monitor al Educației și Formării a fost publicat de Comisia Europeană

România, țară situată pe ultimul loc sau printre ultimele din Uniunea Europeană la toți indicatorii privind calitatea educației, a reușit performanța ca, în momentul intrării în vigoare a noilor Legi…
Vezi articolul