Lista celor 57 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2024-2025, publicată în Monitorul Oficial. Cei mai mulți studenți care pot deveni profesori – la Babeș-Bolyai, Universitatea din București și „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

[jp_post_view]
57 de universități vor organiza în anul universitar 2024-2025  programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. În anul universitar trecut, pe listă au fost 56 de instituții de învățământ superior acreditate.

Universitatea „Sapientia” are un centru nou la Sfântu Gheorghe în 2024-2025, care nu apare în 2023-2024, nicio instituție din lista de anul trecut nu a fost eliminată, astfel că numărul total a ajuns la 57.

 Diferențe în numărul maxim de studenți școlarizați:

  • Universitatea Politehnica Timișoara va avea în plus 100 de studenți
    • 2023-2024: 350 studenți​
    • 2024-2025: 450 studenți​
  • Universitatea Națională de Apărare „Carol I” va avea cu 20 de studenți mai puțin
    • 2023-2024: 90 studenți​
    • 2024-2025: 70 studenți​

„Programele de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), organizate de către instituțiile de învățământ superior acreditate care nu sunt cuprinse în anexa la prezentul ordin intră în lichidare, în sensul că se asigură școlarizarea studenților înscriși în anii universitari precedenți, dar nu se organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2024-2025.

În anul universitar 2024—2025 pot organiza probele din cadrul examenelor pentru obținerea gradelor didactice II și I, pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, instituțiile de învățământ superior acreditate cuprinse în anexa la prezentul ordin, care sunt și centre de perfecționare/formare continuă în condițiile legii”, potrivit ordinului de ministru.

Universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați:

  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
  • Universitatea din București – 3.000;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
  • Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
  • Universitatea din Craiova – 1.500;
  • Universitatea din Oradea – 1.500;
  • Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
  • Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
  • Academia de Studii Economice din București – 1.000;
  • Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
  • Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
LISTA instituțiilor de învățământ superior acreditate care organizează Programul de formare psihopedagogică, în anul universitar 2024-2025
Condițiile de ocupare a funcțiilor didactice din Legea învățământului preuniversitar, articolul 176:

Pentru ocuparea funcțiilor didactice de profesor în învățământul gimnazial, liceal și terțiar nonuniversitar, profesor de instruire practică, profesor documentarist, respectiv profesor corepetitor, cel puțin una din următoarele condiții:

(i) absolvirea cu examen de licență în profilul postului, modulul de formare psihopedagogică totalizând 30 de credite ECTS și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an;

(ii) absolvirea cu examen de licență a unui program de licență din domeniul Științe ale educației și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an, pentru posturile asociate domeniului Științe ale educației;

(iii) absolvirea cu examen de licență a unui program de licență în profilul postului și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an și jumătate;

(iv) absolvirea cu examen de licență a unui program de licență didactică cu dublă specializare în profilul postului;

DOCUMENT Ordin pentru aprobarea listei instituțiilor de învățământ superior acreditate care organizează, în anul universitar 2024—2025, Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II)
Citește și:
Lista celor 56 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultate PISA 2022. Măsurile anunțate de ministrul Educației din Republica Moldova: alocație de 50 de euro pe lună pentru părinții care își transferă copiii din școlile mici, în școli mari, crearea unei rețele de Școli Model, instruirea a 3 mii de cadre didactice pentru metodele noi de predare

Ministrul Educației din Moldova, Dan Perciun, anunță, după ce rezultatele de la testarea internațională PISA 2022 au fost publicate, măsurile care vor fi aplicate, iar printre ele se numără și…
Vezi articolul

Avocatul Poporului îi cere Ministrului Educației, Ligia Deca, să ia în calcul schimbarea noilor reguli privind bursele școlare, după introducerea cotei de 30% din fiecare clasă, indiferent de medie: „Nu va conduce la diminuarea mediocrității prin educație și evaluare, dimpotrivă, va genera efecte inverse”

Avocatul Poporului îi cere, într-o scrisoare adresată Ministrului Educației, Ligia Deca, să explice măsurile incluse în proiectul de ordin privind bursele școlare pentru anul școlar 2023-2024, dar și cele referitoare…
Vezi articolul

VIDEO Cîmpeanu, despre cum vor fi aleși viitorii directori de școli: O variantă de selecție după prima etapă ar putea fi pe modelul rezidențiatului – cine a avut 10 își alege orice școală din România / Examenul scris va fi supravegheat audio-video

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de directori și directori adjuncți din școli va fi organizat în două etape, prima etapă fiind un concurs național care se va asemăna rezidențiatului, adică cine…
Vezi articolul