Lista cu manualele școlare de la clasa I până la clasa a XII-a, aprobate de Ministerul Educației pentru a fi folosite în anul școlar 2024-2025, publicată de către Centrul de Politici și Evaluare în Educație

9.597 de vizualizări
Foto: Pexels.com

Cataloagele de manuale școlare, unul pentru clasele I-VIII și celălalt pentru învățământ liceal, aprobate pentru folosirea în anul școlar 2024-2025, au fost publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Vezi documentele cu titlurile tuturor manualelor aprobate de Minister pentru a fi folosite la clasă, în articol.

Cele două liste de manuale pentru anul școlar 2024-2025 se pot descărca de mai jos, în format PDF.

Lista cu manualele aprobate pentru clasele I – VIII:

Lista cu manualele aprobate pentru clasele IX – XII:


Pe edu.ro, la secțiunea Manuale școlare, este menționat: “În unităţile de învăţământ de stat sau particulare se utilizează manuale şcolare şi alte auxiliare didactice aprobate de Ministerul Educaţiei. Manualele şcolare se elaborează şi se evaluează pe baza programelor şcolare elaborate de Institutul de Ştiinţe ale Educaşiei şi aprobate de Ministerul Educaţiei. Manualele reprezintă o resursă și nu o normă didactică”.

Elevii de liceu nu au nici anul acesta manuale noi, ci vor învăța tot de pe cele aprobate în anul 2004.


4 comments
  1. Încă există in listă, la liceu, manuale de acum 22 de ani.

    Majoritatea nu se mai tipăresc de un deceniu iar cele din biblioteca școlii sunt infecte.

    In schimb avem bani pt ,,concursuri” antiviolenta.

    1. Ai fi surprins sa afli ca, cel putin la matematica, ceea ce se studiaza pana in clasa a XII-a, inclusiv, nu s-a schimbat in ultimii 300 de ani. Manualele din perioada anilor 80 sunt muuult mai bune decat alea de azi.

      1. Surprinzător nu sunt manuale de științe.
        In plus nu am spus că nu sunt bune.
        Ci că nu s-au mai retipărit (probabil pt ca tipografiile respective nici nu mai există) manualele existente fiind degradate fizic.

      2. Desigur, pentru că toată lumea știe că dacă ceva nu s-a schimbat în 300 de ani, e clar perfect! Ce rost ar avea să îmbunătățim ceva? Matematica din anii ’80 era atât de fantastică, încât elevii se distrau pe cinste rezolvând probleme în pauze, iar manualele erau scrise pe papirusuri sacre, direct de la Pitagora. Cine ar avea nevoie de lucruri noi, cum ar fi tehnologia sau metodele de predare actualizate, când putem rămâne în trecutul glorios?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala începe peste o săptămână. Principalele modificări pentru elevi și profesori: module în loc de semestre, eliminarea tezelor obligatorii, vacanță în octombrie pentru toți, profesorii nu au încă reperele pentru clasa a X-a și nu au fost formați pentru predare pe competențe / Calendarul anului școlar 2022-2023

Elevii încep anul școlar 2022-2023 pe data de 5 septembrie, potrivit calendarului oficial. Este pentru prima dată când anul școlar este organizat pe module. Mediile se calculează diferit după eliminarea obligativității tezelor,…
Vezi articolul

CALENDAR Transferul profesorilor itineranți și de sprijin de la școli la CJRAE/CMBRAE se face de la 1 septembrie 2025 / Directorii școlilor verifică studiile acestora și întocmesc listele în mai puțin de o zi, până pe 7 februarie

Profesorii itineranți și de sprijin vor fi transferați către centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, CJRAE/CMBRAE de la 1 septembrie 2025, conform…
Vezi articolul

„Copiii sunt problema dacă doamna are acest comportament” abuziv, spun doi părinți din clasa învățătoarei care-i umilea și agresa pe elevii de clasa a II-a într-o școală din Târgu Mureș. Aceștia „s-au activat” brusc după o ședință convocată la școală de cadrul didactic

Învățătoarea Alexa Mariana de la Școala „Romulus Guga” din Târgu Mureș i-ar fi rugat, la o ședință cu părinții care a avut loc joi seară, pe părinții ai căror copii…
Vezi articolul

Regula de 500 de elevi pentru ca o școală să aibă personalitate juridică, propusă în proiectul Legii Bolojan, să nu se aplice liceelor cu profil agricol, care au mai puțini elevi, dar care implementează proiecte cu bani europeni – propunerea unui director din Târgu Secuiesc

Pragul de minim 500 de elevi pentru ca unitățile de învățământ să aibă personalitate juridică, prag propus în proiectul de lege Bolojan, ar trebui să nu se aplice „în cazul…
Vezi articolul