LISTA Documente obligatorii pentru educatori în anul școlar 2024-2025. Portofoliul educațional trebuie completat doar la grupa mijlocie / Copiii care intră la pregătitoare în 2025 vor fi evaluați după o Fișă din 2019

[jp_post_view]
Documente obligatorii pentru educatori în anul școlar 2024-2025
Foto: Pexels.com
Lista cu documentele școlare și instrumentele de lucru pe care le vor folosi educatorii în anul școlar 2024-2025 pentru proiectarea didactică, înregistrarea prezenței, a activităților cu copiii și a rezultatelor acestora a fost transmisă inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației în Scrisoarea metodică pentru anul școlar 2024-2025, pentru educație timpurie.

Portofoliul educațional este obligatoriu doar pentru grupa mijlocie și clasa pregătitoare din acest an școlar, însă raportul descriptiv de evaluare pentru copiii de grupa mare, necesar la înscrierea în clasa pregătitoare, se va completa începând cu anul școlar 2025-2026. 

Copiii care intră la pregătitoare în 2025 vor fi evaluați conform Fișelor de apreciere a progresului individual al copilului înainte de intrarea în clasa pregătitoare, iar modalitatea de completare a acestora a fost prezentată în Scrisoarea metodică 2019, potrivit ministerului Educației.

Inspectoratele școlare vor distribui documentul în toate unitățile de învățământ care includ grupe de învățământ preșcolar și/sau antepreșcolar

În plus, inspectoratele școlare vor verifica modul în care sunt respectate recomandările făcute, se precizează în document.

Documente obligatorii pentru educatori în anul școlar 2024-2025

„În activitatea desfășurată, cadrele didactice utilizează diferite documente școlare și instrumente de lucru pentru înregistrarea prezenței zilnice a copiilor, pentru înregistrarea activităților cu copiii și a rezultatelor obținute cu aceștia, precum și pentru proiectarea didactică, dintre care menționăm:

  • Condica de evidență a activității didactice din educația timpurie/Planificarea săptămânală;
  • Catalogul grupei;
  • Caietul metodic (în care se fac consemnări privind studiul individual sau se înregistrează informații importante din punct de vedere profesional);
  • Caietul de observații privind progresele copiilor;
  • Fișele de apreciere a progresului individual al copilului înainte de intrarea în clasa pregătitoare (modalitatea de completare a acestora a fost prezentată în Scrisoarea metodică 2019);
  • Fișa de reflecție (focalizată pe interacțiuni), cu mențiunea că aceasta va fi utilizată doar ca o listă de autoverificare;
  • Proiectele tematice;
  • Proiecte didactice pentru toate tipurile de activități, cu mențiunea că pentru proiectele de activitate integrată sunt necesare scenarii de activitate;
  • Planificarea activităților derulate pentru dezvoltare profesională;
  • Planificarea activităților cu părinții;
  • Planificarea activităților creșă – grădiniță, grădiniță-școală;
  • Planificarea activităților extracurriculare;
  • Proiecte educative, protocoale de colaborare;
  • Portofoliile individuale și portofoliile educaționale ale copiilor, cu mențiunea că portofoliile educaționale vor fi completate în acest an școlar numai la grupa mijlocie din învățământul preșcolar;
  • Mapa cu materiale-suport pentru temele de consiliere – concepute sau preluate din diverse surse, pentru a putea veni în sprijinul părinților;
  • CV – Curriculum vitae;
  • Copii ale documentelor de studii;
  • Dovezi/documente ale participării la activități de formare continuă.”
Ce cuprinde portofoliul educațional al preșcolarului

Planuri de învățare individualizată

Adaptarea activităților și a obiectivelor la nevoile, abilitățile și interesele fiecărui copil este un demers elaborat care pornește de la evaluarea nivelului de dezvoltare.

Identificarea indicatorilor comportamentali din fișa de înregistrare a progresului individual pentru care copilul nu realizează progres sau înregistrează regres poate oferi o imagine de ansamblu asupra domeniilor de intervenție.

Practicile de sprijin din Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani orientează cadrul didactic în stabilirea unui plan individualizat de învățare, prin formularea unor sarcini care să vizeze nivelul proxim de dezvoltare a copilului. Planul individualizat de învățare este elaborat de către cadrul didactic în situația în care sunt identificate decalaje în dezvoltarea copilului.

Planul educațional personalizat

Un alt document de intervenție personalizată este Planul educațional personalizat, care este realizat de către o echipă interdisciplinară și este elaborat în cazul copiilor cu cerințe educaționale speciale.

Ambele documente fac parte din portofoliul educațional al preșcolarului, precizează ministerul Educației în Scrisoarea metodică pentru anul școlar 2024-2025.

Prevederi privind Portofoliul educațional al preșcolarului din metodologia aprobată în septembrie

Educatorii au de completat datele de identificare pentru preșcolari până pe 30 noiembrie, iar planurile individualizate de învățare și planul educațional personalizat în cazul copiilor cu CES trebuie incluse după primul modul. 

Rezultatele activităților de învățare sunt depuse pe parcursul anului școlar, conform Metodologiei privind portofoliul educațional al preșcolarului și al elevului din învățământul preuniversitar, publicată în Monitorul Oficial pe 5 septembrie.

Portofoliul educațional cuprinde documente relevante pentru rezultatele învățării elevilor:

  • planul individualizat de învățare al elevului, inclusiv recomandări de recuperare a pierderilor de învățare;
  • planul educațional personalizat, în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale;
  • rapoarte descriptive de evaluare de la finalul învățământului preșcolar, al clasei pregătitoare și al clasei I, rezultatele evaluărilor de la nivelul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a, ale evaluării naționale de la finalul clasei a VIII-a și ale examenului de bacalaureat;

Ministerul Educației a aprobat prin ordinul nr. 6.584 din 4 septembrie 2024 Metodologia privind întocmirea Raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței.

DOCUMENT  Scrisoarea metodică pentru anul școlar 2024-2025, pentru educația timpurie – Ministerul Educației, publicată pe site-ul ISJ Buzău
Citește și:
OFICIAL Portofoliul educațional care trebuie completat obligatoriu în acest an școlar de către educatori și învățători, publicat în Monitorul Oficial cu două zile lucrătoare înainte de începerea cursurilor
Portofoliu educațional – o povară birocratică / Analiză Șerban Iosifescu: Tăiem hârtii? Nu, adăugăm!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Babeș-Bolyai anunță o analiză proprie după reținerea profesorului suspectat de luare de mită. UBB: Dacă acuzațiile vor fi confirmate judiciar, soluția va fi excluderea din mediul academic

Universitatea Babeș-Bolyai „a demarat deja o analiză proprie pentru a proteja comunitatea academică și studenții pe parcursul demersului judiciar și va urmări cu atenție concluziile acestui demers”, anunță instituția într-o…
Vezi articolul

Decontarea navetei profesorilor 2025. Trei pagini de explicații trimise de sindicatele FSE în școli despre cum primăriile ar putea plăti transportul pentru cadrele didactice navetiste, după ce guvernul Ciolacu a suspendat banii școlilor pentru aceste beneficii

Aplicarea reglementărilor privind decontarea cheltuielilor de navetă pentru cadrele didactice a fost amânată din nou prin OUG nr. 156/2024, însă sindicatele subliniază că normele actuale permit administrațiilor locale să acopere…
Vezi articolul

A început proiectul Hercules, prin care elevii între 6 ani și 15 ani pot încerca diferite sporturi, gratuit, în timpul vacanței mobile / Elevii din județele Ilfov și Suceava se pot înscrie deja pe platforma ministerului Tineretului și Sportului

Proiectul „Hercules” al Ministerul Tineretului și Sportului este o inițiativă prin care elevii cu vârste de între 6 ani – 15 ani pot încerca gratuit diferite sporturi, în cadrul unor…
Vezi articolul

Rectorul Universității Transilvania din Brașov, Ioan Vasile Abrudan: Avem profesori care câștigă și 8.000 de euro net pe lună, din salariu, venituri din cercetare, bonusuri pe bază de performanță și sporul pentru conducătorii de doctorat

Rectorul Ioan Vasile Abrudan a declarat recent că unii profesori „cu performanțe deosebite” care predau și sunt implicați în cercetare la Universitatea Transilvania din Brașov pot ajunge la venituri de…
Vezi articolul