LISTA Școlile care primesc bani din PNRR pentru reducerea abandonului școlar, anunțate de Ministerul Educației. Acestea au trei ani la dispoziție pentru implementarea proiectelor

[jp_post_view]
Peste 1.390 de școli au fost selectate în prima rundă de finanțare pentru granturile din programul de reducere a abandonului școlar, anunță Ministerul Educației. Instituția a publicat lista acestor unități de învățământ joi seara. Este prima finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență.

1.431 au fost declarate eligibile. În urma evaluării de către experți externi a calității planurilor de acțiune propuse de unitățile de învățământ, 1.391 de proiecte au obținut cel puțin 6 puncte din 10, deci îndeplinesc condițiile pentru finanțare conform metodologiei, anunță instituția.

Inițial era prevăzută finanțarea a 750 de unități de învățământ în această primă fază, Ministerul Educației a decis să selecteze și să finanțeze toate proiectele care îndeplinesc condițiile de finanțare conform metodologiei. Astfel, toate cele 1.391 de unități de învățământ  care au obținut minimum 6/10 puncte vor fi invitate să încheie contracte de finanțare în perioada următoare și vor avea la dispoziție trei ani pentru a atinge obiectivele propuse.

Lista poate fi consultată aici:

Fișierul editabil, xls. poate fi descărcat de aici:

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență  cu o valoare de 543 milioane euro. Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar. Indicatorii surprind aspecte educaționale esențiale și valorifică o bază de date de 4.627 de școli din învățământul secundar inferior care au statutul de persoană juridică în rețeaua școlară actuală. În urma finalizării primei etape de selecție, situația arată astfel:

  • Cereri de finanțare depuse: 1.474
  • Cereri de finanțare eligibile: 1.431
  • Cereri aprobate spre finanțare: 1.391, dintre care care:
    • 1114 din mediul rural (80%) și 277 din mediul urban (20%).
    • 419 din zone cu marginalizare peste medie și severă și 260 din zone cu marginalizare medie și dezavantajate

Valoarea totală a granturilor finanțate este de peste 191 milioane euro + TVA; valoarea medie/grant este de 138.000 euro + TVA, potrivit Ministerului Educației.

Programul se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special elevi aparţinând grupurilor vulnerabile, elevi aparţinând minorităţii rome, elevi din mediul rural și urban mic, elevi cu dizabilităţi sau cerințe educaționale speciale (CES), elevi din comunităţi dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuși altor riscuri sociale. 


3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, mesaj pentru elevi, studenți, profesori și inspectori: Noi, autoritățile centrale, trebuie să ne uităm mai mult la rezultatele învățării și poate mai puțin la proces, să avem o abordare mai puțin centralizată. Competențele se pot obține într-o varietate de moduri, varietate care să vă stimuleze și pasiunile, curiozitatea

Competențele elevilor și studenților se pot obține într-o varietate de moduri, a declarat azi ministrul Educației, Ligia Deca, la deschiderea anului universitar 2023-2024. Într-un mesaj transmis profesorilor, elevilor și studenților,…
Vezi articolul

VIDEO Elevii relocați din Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași vor învăța în alte școli în perioada consolidării seismice a clădirii, chiar dacă părinții au protestat în fața primăriei. Luciana Antoci, șefa ISJ: Trebuie să înțelegem că nu există soluții alternative în acest moment

Inspectorul general școlar din Iași, Luciana Antoci, le transmite părinților elevilor Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” Iași, care au protestat în fața primăriei, nemulțumiți că elevii au fost mutați din unitatea…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Nici a doua licitație de tablete nu a reușit, pentru două loturi s-au reluat procedurile. Ministrul Educației: Avem o problemă, să spunem așa, din punct de vedere al distribuirii acestor tablete

„Avem o problemă, să spunem așa, din punct de vedere al distribuirii acestor tablete”, anunța ministrul Monica Anisie la Realitatea TV, despre tabletele cumpărate de Guvern pentru elevii fără dispozitive…
Vezi articolul

Îngrijorări în privința posturilor scose la concursul de Titularizare 2025. Inspector școlar: S-ar putea să ne trezim că un post care a apărut acum cu 18 ore, după aplicare măsurilor fiscale, să nu mai fie un post întreg. Omul respectiv va avea nevoie de o completare de normă

Francisc Halasz, inspector școlar adjunct din Timiș, a declarat că există îngrijorări în privința posturilor scoase la concursul național de Titularizare 2025. „S-ar putea să ne trezim că un post…
Vezi articolul