Locuri speciale în liceu pentru absolvenții clasei a VIII-a din Ucraina care nu vor putea să susțină Evaluarea Națională 2022, anunță Ministerul Educației

[jp_post_view]
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
„Ministerul Educației va încerca să identifice soluțiile legale privind atribuirea unor locuri speciale în liceu absolvenților clasei a VIII-a din Ucraina care nu vor fi în măsură (nu cunosc limba română, dar doresc să o învețe) să susțină Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a.”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Sorin Cîmpeanu s-a întâlnit astăzi cu profesori români și ucraineni implicați în educația copiilor refugiați din zonele de conflict militar.
  • Amintim că ministrul a transmis ieri că a fost într-o școală din Capitală, în care învață copii din Ucraina și s-a întâlnit cu mai mulți elevi care au statut de audienți la noi în țară.

În comunicat se mai arată că Ministerul Educației, prin implicarea inspectoratelor școlare județene, „va acorda sprijin și în alocarea de posturi la solicitarea școlilor în care învață copiii ucraineni, întrucât s-a constatat atât nevoia de profesori și personal administrativ, dar mai ales nevoia de psihologi cu competențe de comunicare în limba vorbită de copiii ucraineni”.

„Am luat act de dorința multor elevi ucraineni de a încheia anul școlar potrivit curriculumului în baza căruia au fost școlarizați în țara de origine, însă am constatat ca există și elevi care doresc să-și continue studiile după programa școlară din sistemul românesc de învățământ”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

  • Părinții din Ucraina care vor să-și înscrie copiii la școlile și grădinițele din România trebuie să trimită sau să depună o cerere la inspectoratul școlar.
  • „Prin audient se înțelege elevul școlarizat într-un alt sistem de învățământ din altă țară, care își continuă, la cererea părintelui sau a reprezentantului legal al elevului minor, a elevului major sau a autorității competente, parcursul școlar într-o unitate de învățământ din sistemul de învățământ românesc și este înscris în cataloage provizorii, până la echivalarea studiilor și susținerea eventualelor diferențe”, se arată în ordonanța de urgență privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri de sprijin și asistență umanitară.
Redăm comunicatul integral

„Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, s-a întâlnit astăzi, 25 martie 2022, cu profesori români și ucraineni implicați în educația copiilor refugiați din zonele de conflict militar. Evenimentul de astăzi este o continuare firească a întâlnirii de joi, 24 martie, când ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a dorit să afle nemijlocit cum se derulează lucrurile din perspectiva elevilor proveniți din Ucraina (detalii aici). 

În cadrul discuțiilor purtate astăzi au fost analizate particularitățile tuturor categoriilor de preșcolari și elevi care, în urma a conflictului armat din Ucraina, se găsesc în România, astfel încât măsurile destinate acestora să fie adaptate pentru a răspunde nevoilor și implicit pentru a le asigura dreptul la educație. 

„Apreciem eforturile cadrelor didactice din România și Ucraina, precum și deschiderea tuturor școlilor românești care au înscris elevi ucraineni fie ca audienți potrivit curriculumului românesc, fie ca participanți la procesul de educație conform curriculumlui ucrainean. În același timp, am luat act de dorința generală de a organiza cursuri de limba română pentru copii, chiar dacă nu sunt înscriși ca audienți în școlile noastre. De asemenea, am luat act de dorința multor elevi ucraineni de a încheia anul școlar potrivit curriculumului în baza căruia au fost școlarizați în țara de origine, însă am constatat ca există și elevi care doresc să-și continue studiile după programa școlară din sistemul românesc de învățământ”, a declarat ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu. 

În acest sens, Ministerul Educației va încerca să identifice soluțiile legale privind atribuirea unor locuri speciale în liceu absolvenților clasei a VIII-a din Ucraina care nu vor fi în măsură (nu cunosc limba română, dar doresc să o învețe) să susțină Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a. Prin implicarea inspectoratelor școlare județene, Ministerul Educației va acorda sprijin și în alocarea de posturi la solicitarea școlilor în care învață copiii ucraineni, întrucât s-a constatat atât nevoia de profesori și personal administrativ, dar mai ales nevoia de psihologi cu competențe de comunicare în limba vorbită de copiii ucraineni.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Din toamnă, clase de maximum 10-15 elevi, care să stea 4 ore pe zi la școală, cu ore de 30 de minute și restul clasei, prin rotație, face școală online – Recomandările pentru redeschiderea școlilor, de la Institutul pentru Sănătate Publică

Din toamnă, clase de maximum 10-15 elevi, elevii să stea maximum 4 ore pe zi la școală, iar fiecare oră de curs să dureze cel mult 30 de minute, în…
Vezi articolul

Aproape 1.000 de locuri în plus la master, în universitățile românești, după actualizarea programelor de profil – Hotărâre de guvern / Număr mare de programe încadrate la master profesional

Numărul locurilor la master în universitățile românești crește cu 970, după evaluările făcute în ultimele luni de agenția responsabilă cu asigurarea calității în învățământul superior, potrivit actualizării situației domeniilor și…
Vezi articolul

Curriculumul la decizia elevului din oferta școlii, dreptul la produse de igienă în școli, consiliere pentru elevii exmatriculați – printre propunerile Consiliului Național al Elevilor pentru Statutul Elevului

Introducerea curriculumului la decizia elevului din oferta școlii, drepturi și și măsuri de sprijin pentru elevii cu cerințe educaționale speciale și pentru cei cu boli cronice, dreptul la produse de…
Vezi articolul

Două regulamente europene și un contract de finanțare au fost încălcate prin proiectul Universității „Dunărea de Jos” din Galați în care au fost constatate nereguli cu impact de 7,28 milioane de lei, spune Ministerul Agriculturii

Controlul efectuat de Ministerul Agriculturii la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, în care au fost constatate nereguli majore în cazul unui proiect din fonduri europene, după cum Edupedu.ro a…
Vezi articolul