„Locuțiunile limbii române” – lucrare pentru profesori și elevi, anunțată de Institutul de Lingvistică al Academiei Române și Societatea de Științe Filologice din România

[jp_post_view]
Foto: Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan” al Academiei Române
Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” anunță apariția volumului „Locuțiunile limbii române”, publicat la Editura Univers Enciclopedic, în colaborare cu Societatea de Științe Filologice. Lucrarea este semnată de academiciana Gabriela Pană Dindelegan, alături de cercetătoarele Raluca Brăescu și Cristiana Aranghelovici, și este destinată cu precădere elevilor și profesorilor, potrivit anunțului instituției.

Volumul face parte din demersurile prin care Institutul de Lingvistică, Academia Română și Societatea de Științe Filologice susțin elaborarea de materiale cu aplicabilitate didactică, pentru o mai bună predare a limbii române, conform sursei citate.

Cartea oferă o prezentare monografică a locuțiunilor din limba română, abordând atât aspectele teoretice – cum sunt conceptele și criteriile de delimitare, trăsătura gradualității și interferențele terminologice –, cât și cele aplicative: tipuri de locuțiuni, modele de analiză, exerciții variate și soluții de rezolvare.

În partea a patra a lucrării sunt incluse 30 de exerciții rezolvate integral, însoțite de comentarii, exemple și propuneri de analiză, fiind astfel un instrument util pentru clarificarea unor probleme controversate din gramatica limbii române.

Cartea își propune să ofere o prezentare monografică a locuțiunilor limbii române, plecând de la aspectele teoretice (concept, criterii și teste de delimitare, trăsătura gradualității, interferențe terminologice) și ajungând la cele tipologice (tipuri de locuțiuni) și aplicative (modul de realizare a analizei și exerciții cât mai variate).

Lucrarea se adresează tuturor celor interesați de problemele dificile și controversate ale gramaticii românești. Gândită ca având o destinație preponderent aplicativă și școlară, «Locuțiunile limbii române» oferă atât un inventar reprezentativ (pe tipuri de locuțiuni), cât și soluții de rezolvare a dificultăților (criterii de delimitare, modele de analiză, tipuri de exerciții și propuneri de rezolvare; vezi cele 30 de exerciții rezolvate integral în partea a 4-a a cărții și comentariile care însoțesc inventarele de locuțiuni)”, este descrierea de pe coperta a patra a cărții.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Vă rog să nu ne dați vinerea teme. Acest lucru este benefic pentru fericirea copilului”, este cererea unui elev de 10 ani către învățătoarea sa, care a și aprobat-o: „Întotdeauna i-am încurajat să se exprime liber”

Un elev care nu vrea teme de weekend a făcut o cerere către învățătoarea sa. Are 10 ani și a motivat solicitarea astfel: „acest lucru este benefic pentru fericirea copilului”.…
Vezi articolul

VIDEO Mircea Miclea: Ne așteaptă cea mai gravă criză pe care a traversat-o sistemul de educație, criza de resurse umane. În România, 51% dintre cadrele didactice au peste 50 de ani / Soluțiile: Salarii atractive bazate pe criterii de performanță, statul să ofere facilități fiscale masive pentru cei care se duc la programe de formare și educație continuă și pentru formatori

Mircea Miclea, fost ministru al Educației, psiholog și profesor universitar la Universitatea Babeș-Bolyai, atrage atenția că urmează o criză majoră de resurse umane în educație, în contextul în care, spune…
Vezi articolul

Corectare digitalizată la Titularizare, Definitivat, Evaluare Națională, Bacalaureat și simulări, în anul școlar 2023-2024, își propune ministrul Educației, Ligia Deca

„Ne propunem ca, în acest an școlar, toate tipurile de examene naționale, Evaluare Națională, Bacalaureat, simulări, examenele care vizează cadrele didactice să se desfășoare cu evaluare digitalizată”, a declarat ministrul…
Vezi articolul