Mai multe asociații de elevi care nu au fost invitate la consultările despre „România Educată”, ce au loc azi la Cotroceni, critică propunerea de introducere a unui examen de admitere la liceele de top

3.181 de vizualizări
România Educată
Sursă foto: presidency.ro
Inițiativa propusă în proiectul „România Educată” de a avea examene de admitere la liceele unde cererea este mai mare decât oferta este criticată de Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din București și Ilfov, Asociația Vâlceană a Elevilor, Asociația Elevilor din Mureș, Asociația Elevilor din Maramureș și Asociația Elevilor din Bacău. Aceste organizații ale elevilor solicită Guvernului să păstreze modul de desfășurare al repartizării la liceu ca până acum, pe baza mediilor de la Evaluarea Națională.
  • Amintim că astăzi au loc consultări la Cotroceni despre „România Educată”, cu zeci de asociații de elevi, studenți, profesori, părinți și ale comunității academice și de afaceri, organizații pentru drepturile copiilor și ale minorităților, mai multe agenții și alte autorități ale statului, peste 10 instituții de învățământ superior, trei sindicate plus Academia Română.
  • Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din București și Ilfov, Asociația Vâlceană a Elevilor, Asociația Elevilor din Mureș, Asociația Elevilor din Maramureș și Asociația Elevilor din Bacău nu se numără printre invitații de miercuri ai Administrației Prezidențiale.

Mai jos, comunicatul asociațiilor de elevi menționate:

„Inițiativa de a introduce examene de admitere la liceele unde cererea este mai mare decât oferta va produce o profundă inechitate în rândul elevilor. Aceste examene de admitere vor fi concepute la nivel de unitate de învățământ, astfel neexistând un standard unitar de evaluare al elevilor. Din pricina acestei descentralizări, elevii vor trebui să învețe nu doar pentru evaluarea națională, ci şi pentru examenul de admitere la liceul dorit.

Fiecare unitate de învățământ va avea libertatea de a concepe examene diferite, care vor avea la bază diferite tipuri de exerciții. Examenele de admitere nu vor fi concepute precum examenele naționale, de experți în programă, ci de profesorii liceului, iar calitatea şi lipsa uniformității examenelor se va simți în rândurile elevilor.

Examenele de admitere vor promova nepotismul şi practicile ilicite în învățământ. Elevii care fac meditații cu profesorii care concep examenele vor avea un imens avantaj în fața celorlalți. Profesorul va ști ce fel de exerciții se vor da în examenul de admitere şi îşi va pregăti elevii foarte bine pentru ele. Mai mult, elevii nu vor putea parcurge toate tipurile de exerciții la școală, fiind nevoiți să se pregătească singuri pentru acest examen de admitere, încurajându-se astfel fenomenul meditațiilor.

Solicităm Guvernului să păstreze modul de desfășurare al înscrierii la liceu ca până acum, pe baza mediilor de la Evaluarea Națională!”

„Organizarea unor examene de admitere la licee, suplimentar evaluării naționale, va duce la discrepanțe foarte mari în pregătirea elevilor. Astfel, aceștia vor fi nevoiți să se pregătească suplimentar, pregătirea pe care o fac la școală pentru Evaluarea Națională nefiind suficientă intrării la liceul dorit, încurajându-se astfel fenomenul de meditații. Cei mai dezavantajați vor fi elevii din mediul rural, fiindu-le astfel tăiată posibilitatea de a studia unde își doresc, în lipsa posibilității de a se pregăti și a lucra direct pe tipul de subiecte redactate de fiecare liceu. Elevii trebuie să fie evaluați într-un mod unitar, egal, astfel încât să nu fie resimțite diferențe de subiectivitate”, a declarat Ariana Dudună, președinte AEC.

Sursă foto: presidency.ro


8 comments
  1. Un proiect de educatie total falimentar si favorabil unora, examenele nationale erau singura varianta corecta pentru toti copii, ce rost are admitere la liceu daca avem evaluare nationala si repartitie automata, cu ce sunt mai bune niste teste concepute special pentru anumiti elevi cu care profesorii respectivi fac meditatii. Profesorii de liceu le iau painea de la gura celor din gimnaziu.
    Apoi facultati, colegii in universitati fara diploma de bac, ce rost mai au diplomele de gimnaziu si liceu daca poti face facultate fara ele.

  2. Țară condusă de idioți! Nu se gândesc decât la ei și la copiii lor! Oricum își mutau odraslele la liceele bune. Dar vor mai mult. Vor în liceele bune cuiburi de copii ai oamenilor cu bani. Atât îi interesează în ” România educată”!

  3. Sunt de acord DOAR cu introducerea „concursului” de admitere în liceele de top. Toate procedurile EN sa se transfere ca Admitere. Ca înainte de revoluție. Sunt sigura ca astfel va creste și motivația elevilor ptr învățat. Sa se renunțe la luarea în calcul a mediei din gimnaziu. De fapt, acest lucru a dus la corupția din sistem (òferirea și primirea mitei ptr note)

    1. Cateva observatii.

      Inainte de 90 erau subiecte unice pe tara. Chiar daca examenul se dadea la liceul ales de candidat.

      Problema sistemului dinainte de 90 era ca toate liceele dadeau examene in acelasi timp. Si daca un elev nu lua examenul la Sfantul Sava ajungea la un liceu industrial.

      In sistemul actual daca nu ia examenul la Sfantul Sava poate urma un liceu teoretic cu o concurenta mai mica.

      Cred ca solutia este sa luam ce este mai bun de la cele 2 sisteme.

      1. Examenele au subiecte unice pe tara (sau macar pe judet) .

      2. Elevii completeaza fisa de optiuni inainte de examen.

      3. Examenul se da la liceul la care elevul a completat prima optiune.

      4. Notele din timpul anilor nu conteaza la media de admitere.

    2. Inainte nu isi facea fiecare liceu subiectele dupa cum il taia capul. Ma rog, asta se si vrea , sursa de venit pentru unii profesori meditatori. Normal ca unii sustin, cumpara subiectele si s-au aranjat.

  4. Elevii au dreptate.

    Este o idee proasta.
    Va favoriza coruptia pe scara larga. Se intampla asta deja la testarile pentru clasa a 5-a.
    In plus daca un elev nu ia examenul la un liceu cu concurenta mare cu nota 9,50 va ajunge la un liceu tehnologic. Asta in timp ce un coleg care alege un liceu cu concurenta putin mai mica poate reusi cu 9,00.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admitere liceu 2023. Testările de limbă străină pentru clasele de bilingv și probele de aptitudini pentru liceele vocaționale încep pe 17 mai / Elevii se înscriu pe 15-16 mai cu documentele de la secretariatele școlilor

Elevii de clasa a VIII-a care vor să susțină proba de verificarea a cunoștințelor de limbă modernă, pentru admiterea în clasa a IX-a într-o clasă cu regim bilingv, dar și…
Vezi articolul

Daniel David: Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase

„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare…
Vezi articolul

Nu va fi înghețat anul școlar, în cel mai rău caz se vor amâna examenele cu 1 – 2 săptămâni. Este un risc mic comparativ cu riscul mare de colaps al sistemului de educație – spune Ariana Dudună, președinta Asociației Elevilor din Constanța

Președinta Asociației Elevilor din Constanța, Ariana Dudună, a spus la Euronews că anul școlar nu va fi înghețat. „Văd că tot e în spațiu public aruncată această ipoteză catastrofală sub…
Vezi articolul

Testare standardizată digitală în 800 de licee, pentru toți elevii de clasa a IX-a, la Română și Matematică, din 16 octombrie, prin proiectul ROSE al Ministerului Educației. Testele vor arăta ce competențe au tinerii și profesorii vor face apoi planuri remediale personalizate, spun oficialii

Elevii de clasa a IX-a din 874 de licee din țară, eligibile pentru finanțare prin proiectul ROSE, vor susține testări inițiale standardizate, pe calculator, în perioada următoare, între 16 octombrie-3…
Vezi articolul

Daniel David, reacție la memoriul decanilor facultăților de Istorie: Este un model pe care putem merge / Bătălia mea, ca ministru, nu este pe numărul de ore. Dacă modelul este bun, putem să alocăm oricâte ore sunt necesare pentru ca acesta să funcționeze

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că susține memoriul primit din partea decanilor de la facultățile de Istorie din țară, a președintelui Academiei Române și a șefului secției de Istorie-Arheologie…
Vezi articolul